Sponsor van de week: Holland Aandrijftechniek B.V.

-Door Erik Baas-

Voor onze volgende sponsor van de week maakten we een afspraak met Herman van den Ham, directeur-eigenaar van Holland Aandrijftechniek BV.

“Ons bedrijf bestaat inmiddels 7 jaar”, vertelt Herman. “Na 34 jaar werkzaam te zijn geweest in de wereld van de aandrijftechniek heb ik besloten om zelf een bedrijf in de aandrijftechniek te beginnen. Ik ben gestart in Putten maar ben inmiddels 5 jaar gevestigd in Nijkerk aan de Tijsselingstraat 2.”

“Tot begin dit jaar werkte ik alleen met hulp van vrouw en kinderen maar sinds 1 januari hebben we een fulltime medewerker in dienst. Holland Aandrijftechniek is een specialistisch bedrijf op het gebied van aandrijftechniek. Onze kennis gaat heel ver, we komen altijd met een oplossing. Holland Aandrijftechniek is een regelrechte tegenhanger van de bestaande algemene technische groothandels, waar die specialistische kennis niet of nauwelijks aanwezig is.”

Wij houden voorraad en verkopen aandrijftechniek zoals:
• Elektromotoren
• Tandwiel- en wormwiel-kasten
• Aandrijfkettingen en kettingwielen
• V-snaren, tandriemen met de bijbehorende poelies
• Lagers
• Oliekeerringen
• Tandwielen en tandheugels
• As-koppelingen
• Industriële remmen
• Lineair techniek

Waarom Sparta Nijkerk,Herman?
“Ik kom graag en regelmatig bij Sparta. We hebben veel sympathie voor de club. Dat is voor ons de voornaamste reden om ons aan te sluiten bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk, en natuurlijk is het zakelijk altijd goed als we wat meer lokale bekendheid verwerven.”

Hoe zien jullie de toekomst?
“De bedoeling is dat we met Holland Aandrijftechniek verder groeien. Er is steeds minder kennis bij de technische diensten van onze (potentiële) klanten. Wij, met onze specialistische kennis, kunnen bedrijven behulpzaam zijn waardoor ze zonder die kennis ook probleemloos door kunnen. Als extra service adviseren we bedrijven die nieuwe machines bouwen. Het gaat niet altijd om de kostprijs van een specifiek onderdeel maar door iets anders te construeren kun je vaak veel meer besparen. De lange levertijden van de laatste tijd zijn een bedreiging voor de continuïteit van bedrijven. Wij weten altijd wel de juiste onderdelen te vinden bij bevriende relaties ergens op de wereld. Kortom onze toekomst ziet er rooskleurig uit.”

Herman,wil je nog iets aanvullen op dit mooie verhaal?
“Sponsor van de week is een leuke manier om ons bedrijf lokaal in de spotlights te zetten. Ik ben al tevreden als er één sponsor of één Sparta-lid dit leest, bovenstaand verhaaltje herkent en ons een keer belt met een technische vraag!
Sparta is een mooie Nijkerkse voetbalclub. Het zou mooi zijn als we promoveren, maar het streven moet zijn om met zoveel mogelijk Nijkerkse jongens te voetballen. Dit voor de binding met het Nijkerkse publiek en de sfeer tijdens de thuiswedstrijden.”

Herman van den Ham, bedankt voor jouw bijdrage, graag tot ziens bij Sparta en heel veel succes!

Holland Aandrijftechniek B.V.
Tijsselingstraat 2
Nijkerk, NL
0341-745403
hvdham@hollandaandrijftechniek.nl

Sponsor van de week: Stal Creative Agency

-Door Rijk Veer-

Bedrijfsnaam?
Stal Creative Agency

Eigen naam en functie?
Richard Todd, aanjager van de Stal

Hoelang bestaat het bedrijf al? Vertel eens iets over de historie van het bedrijf en waar het nu is gevestigd?
Het bedrijf is opgericht in 1999, maar heeft sinds die tijd een aantal veranderingen ondergaan. We zijn begonnen als Todd Reclamemakers. Binnen dit bedrijf maakten we op allerlei verschillende manieren reclame: online, maar ook offline. We merkten dat dit niet meer paste binnen 1 bedrijf. Mensen konden niet meer in hun specialisme werken omdat de opdrachten en werkzaamheden zo divers waren geworden. In 2018 zijn we verhuisd en hebben we besloten het bedrijf te splitsen. Er zijn twee labels ontstaan, de een voor signing en de ander voor branding- en marketing. Ik wilde mijn eigen naam –Todd – graag uit de naam van het bedrijf. Zo zijn Signploeg en Reclamestal ontstaan. Reclamestal was toendertijd een full-service reclamebureau. Maar ook in deze nieuwe setting bleek dat we nog steeds te veel deden. Er was te weinig focus binnen het bedrijf, we verloren geld en daardoor was de werksfeer gestrest. Iedereen deed zijn dingen voor een beetje, dus moesten we opzoek naar een andere manier van werken. Daarom zijn we gaan kijken naar waar wij als bedrijf voor willen staan en waar onze specialiteiten liggen. We kwamen erachter dat wij het beste zijn in het ontleden van de strategie van een bedrijf. Hier moesten we ons op gaan focussen, zodat we konden doen waar we echt goed in zijn. Dit hebben we in 2021 uitgesproken en sindsdien heten we Stal Creative Agency.
Bij de verhuizing zijn we verhuisd naar de Hogeweg in Amersfoort. Onze pay-off ‘goede ideeën hoeven echt niet uit een grachtenpand te komen’ is ontstaan doordat wij in het begin in een oude, omgebouwde stal werkten. Hier moesten we natuurlijk ook iets mee doen in ons nieuwe pand. Dus hebben we een oude stal nagebouwd en het een moderne tint gegeven.

Dienstverlening van het bedrijf, onderscheidend vermogen en aantal medewerkers?
Sinds de verandering naar de Stal zijn we ons gaan specialiseren. We richten ons op strategie, positionering en creatie. We vertellen verhalen, jouw verhaal. Want dat is waar we echt goed in zijn.
We gaan te werk met Plan de Champagne. We kwamen op toevallige wijze op deze term en vonden het perfect passen bij onze nieuwe identiteit. Met het Plan de Champagne, gaan we planmatig te werk in een tijdsbestek van 3 tot 6 maanden. Zo creëren we dus kop-staart projecten. Er zijn regelmatig feedbackmoment met de klant, zodat de klant echt betrokken is bij het project. Customer intimacy, uit de waardestrategie van Tracey en Wiersema, is namelijk een belangrijke waarde binnen ons bedrijf. Dit doen we met een supergezellig team. We hebben een projectplanner, account/strateeg, content marketeers en designers.

Heeft het bedrijf last gehad van corona en hoe staat het er nu bij?
Ook wij hebben de negatieve effecten van corona meegekregen. De eerste golf van corona kostte ons de helft van de omzet. Dit was een moeilijke periode. We waren het jaar ervoor verhuisd naar het nieuwe pand en daar hoorden ook hogere kosten bij. Omdat we geen recht hadden op hulp vanuit het overheid-steunpakket moesten we het op eigen kracht doen. Elke lockdown was de impact van corona sterk merkbaar. Gelukkig konden we door creativiteit overleven en doorgaan. Maar corona heeft ook goede dingen teweeg gebracht. Zo hadden we bijvoorbeeld tijd om onszelf te verbeteren. We hebben de structuur, mensen en diensten aangescherpt en hebben daar nu veel profijt van.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachting?
De vooruitzichten zijn voor ons goed. We zijn stabiel en gezegend met fijne collega’s en klanten. Wel ben ik van de uitdagingen en wil ik altijd blijven vernieuwen. Dus blijf ik altijd streven naar hogere kwaliteitstandaarden, optimale processen. Zowel bij Signploeg als bij de Stal.

Hoelang ondersteun je de Club al als Sponsor, en ben je vaak aanwezig bij Sparta op de zaterdag in de BusinessClub?
Vanaf 2020 ondersteunen we de club. Voor ons was dat in eerste instantie voor de BusinessClub en het netwerk. Maar al snel raakte we nauw betrokken bij de club en werden we zelf ook Spartanen. Daarom zijn we er zo goed als elke thuiswedstrijd bij om de jongens te supporten.

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
Afgelopen najaar, toen er even geen lockdown was, was er een thuiswedstrijd tegen ADO. Ik heb me die avond zeer vermaakt. Er hing een geweldige sfeer en het was enorm gezellig. Dit is zeker een hele leuke herinnering om aan terug te denken.

Wat zou je over ons vertellen aan iemand die onze BusinessCub nog niet kent?
Met name de prettige sfeer en toegankelijkheid is groot. Laatst nam ik mijn compagnons van GetJobsDone mee, die fervent voetbalfans zijn uit het naaste vissersdorp, en hadden zoveel lol dat zij nu ook graag iedere thuiswedstrijd bijwonen!

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
Mochten er BC’ers zijn die op een punt staan met hun bedrijf waarbij zij zich afvragen, ‘klopt mijn verhaal en uitstraling nog wel bij wie we zijn?’ dan drink ik graag eens een kop koffie met ze om meer te vertellen over een herpositionering en de voordelen daarvan.

www.destal.nl

Sponsor van de week: GBI Gerritse

-Door Leonie van Bloemendaal-

Het begon op een (eindelijk) zonnige morgen toen ik, tijdens het uitlaten van de hond, Conny Gerritse tegenkwam. Ik liep al een tijdje rond met de vraag hoe ik Harrie zo ver zou kunnen krijgen om een interview te geven… want dat doet ‘ie niet zo graag. “Conny, als ik hem nou zeg dat we het kort houden en dat het maar een paar vragen zijn en dat ie er dan heeeeel lang vanaf is… krijgen we het dan voor elkaar denk je? Als jij het vast bij hem in de week wilt leggen? Heel graag!”

Na de wintersport er toch maar even een appje aan gewaagd. Ik dacht nog, dat doet ie nooit… En wat schetste mijn verbazing? Ik kreeg als antwoord: Zeg maar wanneer!

Watergoorweg 31a, tegenover Sporthal Watergoor, daar zit GBI Gerritse. Dat weet bijna iedere Nijkerker wel. Dat ze veel technische spullen hebben, weten de meesten ook wel. Maar hoe en wat precies? Dat ga ik Harrie mooi eens even vragen!

 

 

GBI Gerritse, wat doen jullie nou precies?
We faciliteren technische producten voor de bouw en industrie. Wat we niet doen is hout en bouwstoffen voor de bouw zelf. Alle hulpmiddelen dus wel. Van tuinslang, tot bezem, ijzerbeslag, werkkleding, werkschoenen, gereedschap…veel dus.

We concentreren ons op Business to Business markt. We nemen de zorg uit handen. Dit houdt in dat we het magazijn voor andere bedrijven ook kunnen bijhouden, balansen, en zorgen dat de voorraad aangevuld blijft. Ook leveren we werkschoenen voor een aantal grote bedrijven in Nijkerk! Ook daarin nemen we de zorg dus uit handen. Buiten werktijd kunnen werknemers komen passen en de juiste werkschoen meenemen. Ideaal! Met de betreffende bedrijven hebben we een budget afgesproken en wij regelen de rest.

Hoe ben je ooit begonnen?
Ton Evers zat destijds nog in de stad, ook voor velen bekend. Hij richtte zich ook op de particuliere markt. Ik werkte bij hem van 1990 tot 1995. Heel veel geleerd, maar het werd tijd voor iets anders. Daarna heb ik een poos bij Nauta gewerkt. Ik wist al vroeg dat ik mijn eigen boontjes wilde doppen, dus toen Ton Evers wilde gaan afbouwen en mij in 2000 benaderde om het bedrijf over te nemen, ben ik daarvoor gegaan. Dat was een goede zet. Inmiddels hebben we ook een mooie vestiging in Ermelo. Conny, mijn vrouw, werkt ook voor het bedrijf en mijn twee zoons studeren nu nog, maar zijn de zaterdagen ook te vinden in de filialen. Aan het einde van de zaterdagmiddag komen we allemaal thuis om daar gezellig het weekend in te luiden. Je snapt waarom je mij op zaterdag dan weinig ziet bij Sparta.

Hoe ben je bij de BusinessClub van Sparta gekomen?
Mijn zoons, Jarno en Luuk, voetballen allebei niet. Zijn altijd meer van de fietscross geweest. Maar dat ging meer via via, je weet wel hoe dat gaat. We leveren bij Sparta en dan wil je wat terug doen. Wel een mooie club en altijd gezellig. Veel bekenden! Gauw te gezellig, haha!

Hoe kijk je aan tegen de corona-periode?
We konden openblijven gedurende de corona-periode. Dat was voor ons wel heel fijn. Maar wel een periode waarvan ik blij ben dat ie voorbij is en dat we terug kunnen naar normaal. Alhoewel we nu beland zijn in de Oekraïne-Rusland problematiek…laten we hopen dat dat snel afgelopen is, voordat er nog meer slachtoffers vallen.

 

 

Sponsor van de week: Drenth Makelaars

-Door Rijk Veer-

Het is natuurlijk geen nieuws als we zeggen dat woningmakelaars al een tijdje in een soort rollercoaster zitten en razend druk zijn. Toch zit Sander van Dronkelaar, directeur/eigenaar van Drenth Makelaars uit Amersfoort, enthousiast op ons te wachten.

Hij vertelt dat Drenth Makelaars al sinds de jaren ’90 bestaat. Voorheen onder de naam Domicilium, maar in 2011 is de naam veranderd in Drenth Makelaars. Met 6 gedreven medewerkers timmeren zij behoorlijk aan de weg, de eerste jaren als fullservice makelaardij (woning- en bedrijfsmakelaardij) maar sinds 2011 is het bedrijf meer gericht op de woning makelaardij. Onze klanten zijn particulieren maar ook Institutionele beleggers en projectontwikkelaars.

Van Dronkelaar steekt bevlogen van wal: “Wij richten ons echt op de aankoop-verkoop en verhuur van de woningmarkt en zijn natuurlijk actief in Amersfoort maar ook in Nijkerk, Hoevelaken, Soest en Leusden. Wij doen ons best om waar te maken wat wij beloven en eigenlijk zijn wij een ouderwetse dienstverlener die altijd de gemaakte afspraken na komt. Als je op onze website doorklikt naar een onafhankelijke reviewsite, wordt het interessant. Zo’n duizend reacties van opdrachtgevers. Een gemiddeld cijfer van een 9.3. Maar wat vertellen opdrachtgevers over Drenth? Een woord dat geregeld terugkomt is: ‘doorpakken’. Een eigenschap die essentieel is in ons vak, zeker nu. Zo helpen we een jong stel in een oververhitte markt toch aan een appartement. En zo leiden we een verkoop van een villa met twintig bezichtigingen in goede banen. Opdrachtgevers blij maken met persoonlijke begeleiding en een goed resultaat. Daar doen we het voor. Natuurlijk, deskundigheid is daarin onmisbaar. Mensen onderschatten nog steeds wat er geregeld moet worden bij de aan- en verkoop van een woning. We zijn een NVM-makelaar en we zijn goed gecertificeerd. Elke medewerker die je spreekt is op de hoogte van alle opdrachten. Je kunt ons makkelijk bereiken, ook in de avonden en in het weekend. Maar bovenal zijn we enthousiaste en transparante doorpakkers. Onze werkwijze geeft opdrachtgevers minder stress en meer plezier. Deze houding – no-nonsense, doorpakken naar een deal – heeft ons al vijf keer de publieksprijs opgeleverd van ‘beste makelaar in de provincie Utrecht’. Dus: op zoek naar een makelaar die bij jou past voor een waardebepaling, taxatie, aankoop of verkoop? Pak door en ga naar drenthmakelaars.nl.

Als we hem vragen hoe zijn bedrijf door de coronaperiode heen is gerold, vertelt hij ons dat 2020 en 2021 toch écht uitzonderlijke jaren waren. Hij vervolgt: “Eigenlijk hebben wij als makelaardij geen enkele teruggang gehad door de corona. Toen de pandemie ongeveer 2 jaar geleden begon, was natuurlijk iedereen onzeker en de eerste weken liepen de bezichtigen terug omdat we allemaal aan het aftasten waren wat er ging gebeuren. Maar al snel werd het drukker dan voor de corona-tijd. Niet alleen met bezichtigingen maar ook direct met de verkoop. Dat voelde eigenlijk wel vreemd omdat niemand wist wat we konden verwachten. Ook voor ons als makelaar was alles onzeker en waren we ongerust wat de impact van de corona voor ons bedrijf zou betekenen. Wij merkten vooral dat veel mensen thuis moesten blijven of thuis gingen werken en dus kennelijk meer tijd hadden om na te denken en bewuster werden over hun eigen woning en hun woon omgeving”.

Al snel werd duidelijk dat mensen ze meer woonruimte wilden en eigenlijk zochten naar een grotere woning. De bezichtigingen namen al snel hand over hand toe. Omdat ook de rentestand erg laag was ontstonden er simpelweg meer mogelijkheden. Zowel in 2020 als 2021 steeg de omzet explosief. Zoals gezegd, verwacht Sander van Dronkelaar dat ook 2022 nog steeds goed zal zijn.

“In het begin had je voor elke bezichtiging wel 20 geïnteresseerden en er werd altijd veel overgeboden. Inmiddels zijn de prijzen torenhoog gestegen en je merkt nu de prijzen zo hoog zijn dat veel mensen aan hun plafond zitten en niet meer kunnen betalen voor een woning. Nu zijn er bij elke bezichtiging geen 20 geïnteresseerden meer maar nog ongeveer 10 gemiddeld. Wel wordt er nog steeds veel overgeboden over het bedrag wat wordt gevraagd. Daar is niets aan veranderd. Dit omdat er nog steeds een woning schaarste is, maar wel een grote vraag naar woonruimte”, licht hij toe.

Over de vraag of er in het internet-tijdperk eigenlijk nog wel behoefte is aan de traditionele makelaar is men bij Drenth Makelaars duidelijk: “In het begin waren we wel ongerust dat we hierdoor een stukje van ons marktaandeel zouden verliezen. Maar door de grote hoeveelheid informatie die men kan vinden ziet men vaak door de bomen door het bos niet meer. Zeker bij het verkopen of aankopen van een woning praten we over grote bedragen en worden mensen toch onzeker als men niet zeker weet wat men wel of niet moet doen. Dus we merken dat men toch liever een makelaar inschakelt die de hele transactie begeleidt. Zeker met onze ervaring en adviezen, dat geeft de klant toch veel rust. Dus de verwachting is dat de expert altijd toch nodig zal zijn en zeker voldoende werk zal houden. Mede door de kennis, bijvoorbeeld in welke staat een huis verkeert, wat een woning waard is, de bestemming, hoe het er bij ligt, wat er mogelijk in de toekomst omheen wordt gebouwd, of het bij een snelweg ligt enz.

Al deze zaken zijn belangrijk bij de koop van een nieuwe woning en hier heeft de makelaar dus veel verstand van. In de toekomst zal er zeker een stuk van onze dienstverlening gaan veranderen, maar dat is nu nog niet van toepasing. De toekomst ziet er dan ook goed uit en we hoeven hier gelukkig ons geen zorgen om te maken”.

We vragen hem tenslotte naar zijn gevoel bij onze BusinessClub: “Ik ben pas lid van de BusinessClub sinds afgelopen november, net vóór de lockdown en kon nog precies 1 wedstrijd komen kijken. Nu we weer mogen, ben ik pas bij de wedstrijd tegen FC Lisse wezen kijken. Wat een spanning aan het eind maar wel een prachtige uitslag! Ik zal zeker vaker langs gaan komen. Ik kijk  uit naar de wedstrijd en zeker de gezelligheid in de BusinessClub met zoveel ander sponsors. De enkele keer dat ik bij Sparta Nijkerk ben geweest heb ik als zeer positief ervaren en zal dit ook zeker doorvertellen bij mijn kennissen. Ik had al veel positieve geluiden ontvangen van andere mensen over Sparta en de BusinessClub en daar is niets aan gelogen”.

Uiteraard is ook het laatste woord aan Sander: “Wij zijn in de omgeving en zeker ook in Nijkerk (waar ik woon) continue op zoek naar woning aanbod. Dus op zoek naar een makelaar die bij jou past voor een vrijblijvende waardebepaling, taxatie, aankoop of verkoop? Pak door en ga naar www.drenthmakelaars.nl “.

Lees ook: https://www.contentamersfoort.nl/nieuws/sander-van-drenth-makelaars-2021-was-uitzonderlijk-in-2022-misschien-wat-minder-gekte

Drenth Makelaars
Bergstraat 39-41
3811 NG Amersfoort
033 46526202 amersfoort@drenthmakelaars.nl

 

Sponsor van de week: Van Doorn en Top

Door Erik Baars

 

Voor onze rubriek ‘Sparta BusinessClub Sponsor van de week’ reizen we helemaal af naar Nijkerkerveen. We spreken met Gerrit Kieft van autobedrijf en tankstation Van Doorn en Top, gevestigd aan de Amersfoortseweg 103 in Nijkerkerveen. Gerrit is een fervent Sparta supporter en nagenoeg altijd aanwezig als ons eerste elftal thuis speelt. We hebben veel klanten uit Nijkerk e.o., aldus Gerrit, en ik kom graag bij Sparta. Voor ons voldoende redenen om als Van Doorn en Top aansluiting te zoeken bij de BusinessClub van Sparta.

“Al onze kennis heeft zijn oorsprong in gevoel”
Deze zin van Leonardo da Vinci beschrijft eigenlijk heel mooi het uitgangspunt van onze bedrijfsvoering. Italië is bij uitstek het land van emotie, temperament en passie. Geen wonder dat wij ons met volle overgave inzetten voor Italië en haar prachtige producten. Wij beschikken over ruime kennis en jarenlange ervaring met de merken Alfa Romeo, Fiat en Lancia. Maar daar houdt het niet op. Zo zijn wij in het verleden dealer geweest van onder andere Simca, Talbot, Sunbeam, Chrysler, Nissan en Datsun.

Bedrijfshistorie
Ons bedrijf is opgericht in het jaar 1920, door de heren Geurt van Doorn en Kees Top. In de twintiger jaren bestonden de werkzaamheden hoofdzakelijk uit het leveren van brandstoffen door middel van ons Esso tankstation en het runnen van een fietsenmakerij. Het tankstation is vandaag de dag, zij het in gemoderniseerde vorm, nog steeds te vinden aan de Amersfoortseweg in Nijkerkerveen. Van Doorn en Top heeft reeds jaren ervaring met voertuigen van Italiaanse makelij. Dit is iets wat veel vaste klanten al van ons weten. Velen weten echter niet dat wij in het jaar 2015 het genoegen hebben gehad, ons 95 jarig bestaan te mogen vieren. Inmiddels wordt ons bedrijf geleid door de derde generatie van de familie.

Begin 2014 hebben wij onze kwaliteit en service kunnen uitbreiden met het Checkstar Service Netwerk. Checkstar is dé leverancier van de merken Alfa Romeo, Fiat en Lancia. Door de uitbreiding van de service kunt u nu terecht voor uw onderhoud, reparaties, APK-keuring en schadeherstel voor de beste kwaliteit tegen de laagst mogelijke kosten. Wij kunnen op deze manier u, als autorijder, de optimale prijs/kwaliteit verhouding bieden.

Bij autobedrijf Van Doorn en Top kunt u terecht voor de aanschaf van een betrouwbare gebruikte- en ook een nieuwe auto. Door gebruik te maken van ons uitgebreide netwerk zijn wij in staat om, naast onze specialisatie in Alfa Romeo, Fiat en Lancia, van nagenoeg alle merken nieuwe en gebruikte auto’s aan te bieden. Uiteraard bieden wij ook deze auto’s, met de garantie en service die u van ons gewend bent, tegen scherpe concurrerende prijzen.Van Doorn en Top heeft altijd een ruim aanbod gebruikte auto op voorraad. Bezoek onze website op www.vandoornentop.nl of de showroom in Nijkerkerveen voor een advies op maat.

Gerrit Kieft hartelijk dank voor jullie BusinessClub lidmaatschap en het prettige gesprek, succes met jullie mooie bedrijf en graag tot ziens bij Sparta Nijkerk!

Sponsor van de week: Van den Tweel Vastgoed

Door Nico Fiegen

We treffen Gerard van den Tweel, zonder twijfel de bekendste ondernemer van Nijkerk, terwijl hij z’n kantoor binnenwandelt met een enorme stapel leesvoer onder z’n arm. “Combinatie van werk, politiek en privé zaken” zegt ‘ie als we hem vragen of hij dat werkelijk allemaal heeft doorgeworsteld.

Van den Tweel, sinds ruim 1 ½ jaar hoofdsponsor van onze club, informeert ook nu terloops naar het wel en wee van onze club. Sinds hij met zijn bedrijf “Van den Tweel Vastgoed” op het shirt van onze hoofdmacht staat is hij oprecht geïnteresseerd in alles wat er binnen Sparta Nijkerk speelt. Nijkerk en omgeving weten al een tijdje dat Gerard van den Tweel niet de moeilijkste is als het gaat om de ondersteuning van clubs en instanties. Of het nu gaat om de Voedselbank, clubs in woonkernen als bijvoorbeeld Nijkerkerveen of bij onze vereniging, mensen doen vrijwel nooit tevergeefs een beroep op hem. “Ik vind dat eerlijk gezegd ook wel enigszins een verantwoordelijkheid van ondernemers in Nijkerk. Al we het verenigingsleven met z’n allen goed in stand houden, maken we het in onze stad een stuk plezieriger op en dat vinden wij ondernemers dan wel weer op een andere manier terug”.

“Ik denk dat ik niet duidelijk hoef te maken dat een groot gedeelte van mijn tijd op gaat aan mijn bedrijven, maar ik ben inderdaad ook politiek geëngageerd. Ik werd in 1974 lid van de VVD dus snel gerekend maak ik me al bijna 50 jaar druk voor die partij”. Van den Tweel vindt het niet meer dan normaal dat hij als ondernemer ook een duidelijke politieke keuze moet maken en gaat er vanuit dat iedereen wel snapt dat de VVD dan het best bij zijn ambities aansluit. “Ik ben een liberaal in hart en nieren, daar kom ik graag voor uit. Liberalen nemen graag hun verantwoordelijkheid, schuiven niet vaak dingen af en staan voor hun principes” zegt de Nijkerker die bij de komende Gemeenteraadsverkiezingen als 19e op de lijst staat.

“Omdat ik zakelijk druk genoeg ben, ambieer ik niet direct een politieke carrière maar als na de verkiezingen op 16 maart blijkt dat ik een actieve rol moet gaan vertolken voor mijn partij dan zal ik mijn verantwoordelijkheid nemen”. Over hoe van den Tweel dat denkt te gaan inkleden heeft hij een duidelijke mening. “Zoals gezegd ben ik druk genoeg als ondernemer dus politieke werkzaamheden zullen dan wat meer verdeeld moeten gaan worden. Bovendien zal ik heel erg moeten waken dat mijn commerciële en politieke belangen elkaar niet gaan schaden. Ik wil zeker niet de ondernemer zijn die voordeel haalt uit zijn politieke bemoeienissen. Ik denk echter wel dat ik met mijn ervaring als ondernemer en prominent lid van de VVD goed weet wat er lokaal speelt en daar wil ik Nijkerk graag van laten profiteren”.

Gerard van den Tweel heeft al lang de leeftijd om achter de geraniums te gaan zitten, maar alleen al van die gedachten gruwelt hij: “Het ondernemerschap is me volgens mij bij m’n geboorte al meegegeven en op jonge leeftijd werd duidelijk dat daar dan ook mijn uitdaging lag”. In de loop der jaren bouwde Van den Tweel een waar imperium op aan supermarkten, horeca en vastgoed. “En dat begon allemaal in Nijkerk en het is daarom dat deze stad mij zo na aan ’t hart ligt. Ik voel me gelukkig dat ik als ondernemer veel, zo niet de meeste, Nijkerkse verenigingen en instanties kan helpen. Bovendien hoop ik dat ik er dus ook politiek mijn steentje aan kan bijdragen. Veel van mijn collega’s gunnen zich daar de tijd niet voor maar ik voel dat als een soort plicht naar de gemeenschap. Volgens mij ben ik bijna altijd aanspreekbaar en ben ik geïnteresseerd in wat er in mijn stad gebeurt . En dat echt niet alleen maar uit eigen belang!”

Er is volgens Gerard van den Tweel de laatste jaren een prima werk- en ondernemersklimaat gerealiseerd in Nijkerk en bovendien veel werk verzet in de gemeente. Dat alles mede door de coalitie die het de afgelopen periode voor het zeggen had. “Er liggen nog een paar mooie politieke uitdagingen. Woningenbeleid, de havenkom, parkeergarages….we hoeven ons nog niet te vervelen. Met alles wat er de laatste jaren door de Nijkerkers is gerealiseerd, geloof ik dat het ook de komende jaren wel goed komt met Nijkerk. Jaren waarin ik nog steeds hoop te ondernemen én politiek betrokken te blijven. Hoe? Spreek me er gerust eens op aan!” besluit de succesvolle ondernemer. En weg is ‘ie weer…!

Coronaweeën

HET NIEUWE NIEUW VEROORZAAKT CHAOS IN NIJKERK

-Van onze speciale verslaggever-

In het Gelderse Nijkerk heeft dit weekend een ware voetbalplezier-eruptie plaatsgevonden. Een groot deel van de bevolking bleef maandenlang verstoken van hun wekelijkse zaterdagje Sparta Nijkerk en dat leidde op sommige plaatsen tot een mix van vreugdetranen en algehele chaos.

De lockdown die het Veluwse stadje teisterde stelde vooral dat gedeelte wat op de een of andere wijze berokken is bij de grootste club van Nijkerk zwaar op de proef. Het moment dat de mensen hun huizen mochten verlaten en naar het lokale voetbalcomplex mochten komen gaf vreemde beelden te zien. Het leek al snel uit te draaien op een grote teleurstelling toen het bestuur van de club bleek te volharden in het feit dat de door het volk omarmde KANTINE nog steeds clubhuis genoemd dient te worden. Zelfs de meest verstokte Spartaan dreigde bij het betreden van De Ebbenhorst, zoals het complex van de club heet, rechtsomkeert te maken. Een niet te stuiten hunkering naar een potje voetbal en een niet te lessen dorst deed de meute echter besluiten de tribune tóch te bestijgen. Wel werd onderling afgesproken dat zelfs de hoogste macht van de club zich moet beseffen dat de KANTINE altijd (lees: altijd) de KANTINE zal blijven heten. Iedere andere aanduiding zal nooit (lees: nooit) worden erkend.

Het was verder een aandoenlijk gezicht. Bij het betreden van de kantine werd (nu alle coronamaatregelen achterwege kunnen blijven) de bierpomp gekust, werden kruisjes geslagen bij het plaatsnemen op de barkrukken en werd kantinebaas Gert V. door de uitgelaten menigte op de schouders genomen. Opvallend was dat vaste bezoeker Willem M. zich naar het zich liet aanzien tijdens de 2 jaar durende pandemie verschanst bleek te hebben in de kantine. Dat alles simpelweg omdat hij nu eenmaal niets anders om handen heeft dan zijn club (zelfs zijn ‘voegels’ konden hem geen troost bieden en er wordt gefluisterd dat die zwaar vermagerd van hun stokjes zijn gevallen).

Zelfs tijdens een pandemie staat de tijd niet stil en dat leidde bij de club ook tot veel misverstanden. Enkele lomperikken hadden het nieuws kennelijk zó slecht gevolgd dat een al veel eerder in gebruik genomen busbaan als parkeerplaats werd gezien. Omdat dit tot zeer gevaarlijke situaties kan leiden ontstond met betrekking tot dit onderwerp op social media al snel een sfeer die tot zulke taferelen leidde dat de Hoekse en Kabeljauwse twisten daarbij nagenoeg verbleekten.

Vaders en moeders hadden zoveel bij te praten dat zij nauwelijks in de gaten hadden dat de wedstrijd van hun voetballende dochter of zoon soms al bijna een uur was afgelopen voordat zij het door hadden. Kleedkamers waren, zonder dat ze volop gebruikt werden, zó vaak schoon gemaakt dat het Meander Medisch Centrum zelfs heeft overwogen de ruimtes als steriele operatiekamer in te zetten.

Veel Spartanen waren zelf even vergeten dat de damesafdeling van de club al vóór de coronacrisis al zó’n explosieve groei had doorgemaakt dat het balkon aan het einde van een voetbalzaterdag bijna lijkt te zijn overgenomen door de meiden en vrouwen.

De verwarring bij sommige bezoekers was zo groot dat sommigen meenden dat het kunstgras gegroeid was, dat Technisch Manager Arjen R. niet meer warm of koud werd van hoge transfersommen, dat hoofdsponsor Gerard van den T. werd gesignaleerd met een Jumbo-tas, dat clubwatcher Gerard K. zijn wedstrijdimpressies per abuis weer via Hyves ging delen en dat stadionspeaker Theo van D. kort voor de wedstrijd via de microfoon zelfs alle Ajacieden feliciteerde met hun aanstaande kampioenschap. Sponsormanager Rijk V. liep ineens de 100 meter in 9:38 sec., Ted van H. en Erik P. dronken ineens uit een glas in plaats van uit een viskom en ene David A. sprak plotsklaps met een vreemd, Frans accent en liep rond in een shirt met Mo Salah op z’n rug. Kortom, verwarring alom en specialisten wisten zich geen raad met deze commotie. Zij vrezen dat het nog maanden zal duren voordat iedere Spartaan weer ouderwets kritiek levert, tegelijkertijd geen kwaad woord over zijn club wil horen en weer liters Heineken bier drinkt. Er werd zelfs gefluisterd dat alleen promotie van Sparta Nijkerk 1 het enige medicijn is wat zal helpen bij het verdrijven van deze opvallende bijwerkingen. Om de mensen te kalmeren beloofde hoofdtrainer Eric S. geheel tegen zijn gewoonte in het volk een kampioenschap. Hij zette zijn woorden kracht bij door nog dezelfde middag koploper FC Lisse met 2-1 te verslaan om zodoende zelf de ranglijst in de 3e divisie weer aan te voeren.

Bij het per perse gaan van dit artikel was nog niet geheel duidelijk of de rust in zijn geheel was terug gekeerd op De Ebbenhorst.

Nico Fiegen

Sponsor van de week: Bokkers & Renes

Door Tyno Koelewijn

Wie kent ze niet… De compagnons Henk Bokkers en Gert Renes van het Nijkerkse bedrijf Bokkers & Renes en sinds mensenheugenis al sponsor van Sparta. We hebben afgesproken in de werkplaats aan de Slichtenhorsterweg, mooi landelijk en rustig. En die rust stralen de twee echte Nijkerkers zelf ook uit, ondanks de hectiek waarmee zij dagelijks te maken hebben.

Dienstverlening/historie
Het bedrijf bestaat al ruim 80 jaar. Eind jaren ‘30 werd op Verlaat 11 het bedrijf Radio van de Klok gestart. Later werd het bedrijf bekend onder Klok en Geurtsen. In 1998 namen Henk en Gert, beiden toen werknemer van Geurtsen, het bedrijf over. Onder de naam Bokkers & Renes zijn zij dus nu al bijna 25 jaar actief. Een een begrip in Nijkerk. In 2002 hebben ze de activiteiten van Torsius overgenomen en in 2017 de activiteiten van De Ridder. Beide bedrijven hadden het volste vertrouwen hiermee hun klanten bij een vertrouwd en goed bedrijf onder te brengen.
De beide compagnons runnen, samen met 3 vaste werknemers en 1 parttime administratief medewerker, de winkel in witgoed, huishoudelijk apparaten, audio, video, onderdelen en accessoires op het Verlaat, en daarnaast ook een repartieafdeling en een elektrotechnische tak.
Henk: “Wat niet iedereen verwacht is dat wij nog vaak echt zelf repareren. Uiteraard alleen als het lonend is voor de klant en ons. Het komt regelmatig voor dat de klant denkt dat het apparaat is afgeschreven, maar dat onze specialist het toch weet te repareren. Goed voor de klant, voor ons en ook nog duurzaam.”

Elektrotechniek
De elektrotechnische tak is naast het aanleggen van elektrische-installaties zeer sterk in onderhoud- en herstelwerkzaamheden. Met o.a. een speciale servicedienst voor de Woningstichting Nijkerk en voor brand- en schadebedrijven. Ook verzorgen ze al vele jaren onderhoud- en installatiewerkzaamheden op het Spartacomplex zoals o.a. de elektra en verlichting van de kleedkamers. Een prettige solide samenwerking gebaseerd op wederzijds vertrouwen.

BusinessClub
Zoals boven reeds vermeld is het bedrijf als sinds mensenheugenis sponsor bij Sparta. Bij de vraag waarom, antwoordt Henk: “We zijn best snel na de overname van het bedrijf BusinessClublid geworden. De BusinessClub bestaat nu ruim 25 jaar en ik denk dat we inmiddels 23 jaar aangesloten zijn. Dat gebeurde zeker ook door toedoen van Jan de Ridder. Hij wist je wel te overtuigen om lid te worden van de BusinessClub. Daarnaast was het ook een vanzelfsprekendheid omdat ik toen zelf voetballend lid was van Sparta. Dus als echte Spartaan (inmiddels 45 jaar lid) kon dat niet uitblijven”.
Reden genoeg dus voor Henk om op zaterdagmiddag aanwezig te zijn bij het “Middagje Sparta’. Of zoals hij het zelf zegt: “Naast het warme hart voor voetbal en Sparta in het bijzonder, is het een gezellige zaterdagmiddag met om de week (meestal) een boeiende wedstrijd. En als het op maandag ook nog wat handel oplevert is dat mooi meegenomen”.
Henk vervolgt: “Het wordt wel steeds drukker en het is onmogelijk om dan iedereen te leren kennen, dus trek je wel vaak met dezelfde mensen op. Gewoon gezellig een biertje met Sparta-vrienden en met ‘vaste plekken’ op de tribune van de wedstrijd genieten. Een groepje mannen die inmiddels ook bekend staan als de ‘Vrienden van de BusinessClub’.
Henk slaat in principe geen wedstrijd over, maar zijn compagnon Gert zullen we niet vaak aantreffen. Gert: “Sparta is echt Henk z’n ding, ik ben wat vaker te vinden bij NSC. Ook daar zijn we sponsor, net zoals we ook bijdragen leveren aan andere Nijkerkse verenigingen. Vinden we belangrijk. Daarnaast ben ik een fanatieke darter, nog een reden waarom je mij vaker bij de buren zult aantreffen.’

Corona
Over wat voor invloed dit heeft gehad voor Bokkers & Renes zijn de heren eenduidig: “De winkel was verschillende periodes gesloten en er waren geen evenementen. Bezoek aan particulieren en bedrijven was lastiger i.v.m. afstand houden en hygiëne. Maar de onderhoud- en servicewerkzaamheden gingen wel door. Gelukkig nam de vraag naar apparaten ook wel weer snel toe. De gevolgen zijn nog wel steeds te merken doordat leveranciers niet of pas laat kunnen leveren”.

Toekomst
Gert en Henk zien de toekomst zeer positief tegemoet en zitten nog vol ambitie. De ontwikkelingen in hun branche zijn nog steeds goed. Zowel voor de verkoop in de winkel als de vraag naar onderhoud en service. Samen met hun enthousiaste team van kwalitatieve medewerkers: Rijk Hop, Gert Renes (jr.), Arie van Diermen en mevr. Greet Geurtsen verwachten ze zeker nog te kunnen groeien en jaren vooruit te kunnen. Dus die 100 jaar moet haalbaar zijn!

Wens
Henk en Gert: “We hopen dat de Sparta-teams (maar ook die van NSC ) sportieve successen blijven boeken. En dat sponsors naast het supporten van Sparta ook zaken met elkaar doen. Want daar is een netwerk toch ook wel een beetje voor bedoeld. Maar het belangrijkste: Geniet van de gezellige zaterdagmiddagen onder het genot van een hapje, drankje en goed voetbal!”

Sponsor van de week: SalesSpot

Wij zijn SalesSpot, dé strategische partner die jouw groei ambities realiseert. Dit doen wij door middel van onze eigen SalesSpot aanpak: de SPOTT-methode en de +1 filosofie. Daarnaast houden wij ons bezig met de hybride vormen van Sales. De afgelopen decennia zien wij steeds meer de samensmelting van online en offline, van binnendienst en buitendienst, van marketing en sales en van interim en vast. Voor al deze hybride vormen willen wij de expert voor alle B2B bedrijven in Nederland worden.

Door ons grote team en brede netwerk zijn wij actief op diverse sales specificaties. Zo zijn wij werkzaam op het gebied van interim sales, social selling, werving en selectie en sales ondersteuning en support. Door middel van onze SPOTT-methode kijken wij samen met de klant waar verbeterpunten liggen en hoe we de organisatie kunnen helpen om hun groeiambities te realiseren.

In 2018 zijn wij door Sparta Nijkerk benaderd om meer sponsors te werven en te creëren. Wij raakte toen zo betrokken bij deze mooie vereniging dat we zelf ook sponsor zijn geworden! Nu stappen we regelmatig op de fiets, want een overwinning moet gevierd worden, voor een middagje Sparta.

Toen wij in contact kwamen met BusinessClub Sparta Nijkerk, merkten wij direct dat er een informele en gemoedelijke sfeer hing en zeker nog steeds hangt. Door medesponsor te zijn kom je gemakkelijk in contact met een netwerk van andere leden en mede sponsoren/ondernemers. Hierdoor creëer je onderling goede contacten. Wij hebben gemerkt dat het erg waardevol is om kennis en ervaringen uit te wisselen.

Toen de coronacrisis uitbrak zijn wij ook nog eens verrast door deze mooie club! Tijdens deze periode, die voor vele moeizaam was, stond de sponsorcommissie en de BusinessClub ook voor iedereen klaar. Ze leefden mee en stonden zelfs bij je op de stoep met een borrelpakket om thuis van te genieten… Kortom; een 100% wij-gevoel!

In de toekomst verwachten wij, dat door het netwerk van Sparta Nijkerk onze klantenkring ook blijft groeien. In het verleden hebben wij diverse andere sponsoren al mogen helpen met verschillende sales gerelateerde vraagstukken en dit willen wij in de toekomst zeker voortzetten. Door aangesloten te zijn bij de BusinessClub worden er steeds meer kansen gecreëerd. Het biedt een waardevolle kring aan relaties en ondernemers, waar wij tot op de dag van vandaag nog steeds dankbaar voor zijn.

Ons doel met SalesSpot is om steeds meer ondernemers en bedrijven te voorzien van sales hulp en hun onderneming te laten groeien. Daarnaast zijn we bezig om een Sales Community op te richten om steeds meer mensen te voorzien van kennis, ervaringen, waardevolle content op het gebied van sales en nieuwe netwerk kringen. Maar ook om hen de mogelijkheid geven om zich aan te sluiten bij een like-minded groep en een wij-gevoel te creëren, zoals Sparta Nijkerk ook voor ons heeft gedaan.

“Wij zijn enorm dankbaar en trots om op deze manier sponsor te zijn bij BusinessClub Sparta Nijkerk. We hopen op nog een aantal mooie en succesvolle jaren bij de club.”

Juichen

Ik weet niet of het komt omdat er op de velden zo weinig te beleven valt maar op de één of andere manier kijk ik momenteel extreem veel voetbalbeelden terug. Je moet toch wat. Mooie sfeerbeelden, prachtige doelpunten, voetbalgrootheden die je nooit meer vergeet of juist heel snel wilt vergeten. Bij voetballers als Cruyff, George Best of Dennis Bergkamp wordt mijn beeld zelfs wat scherper, mooier en kleurrijker. Bij Michiel Kramer of John Guidetti gaat ‘ie vanzelf uit. Heb ik zo ingesteld. Maar waar mijn TV tegenwoordig een beetje raar van gaat doen is al die achterlijke, ingestudeerde, stompzinnige juichmaniertjes van de voetballers van tegenwoordig. Vroeger was echt niet alles beter maar in het zwart-wit tijdperk scoorden spitsen hun doelpunten, vielen 10 spelers elkaar in de armen (de keeper prakkiseerde er niet over zijn hok te verlaten) en mannen met hoeden en lange regenjassen hupten langs het veld gewoon rechtstandig op-en-neer op hun eigen staplaats. Hup-hup-hup! Op een spandoek stond gewoon “Hup SC Amersfoort” en de K.N.V.B. hoefde zich nooit te buigen over racistische, neerbuigende teksten. De staf en de spelers op de reservebank vierden hun eigen feestje maar werden niet geacht in de feestvreugde van de 10 veldspelers mee te delen. Niet dat overdreven gedoe om jouw doelpunt naast het veld met de reserve-linksbuiten te vieren omdat zijn cavia die week slecht nieuws van de dierenarts had gehoord. Hou ‘ns op.

Tegenwoordig belt een voetballer volgens mij ruim vóór aanvang van de wedstrijd alvast met Ziggo om te vragen waar de camera’s komend weekend staan zodat ‘ie, mocht hij tot scoren komen, weet waar ‘ie zijn toneelstukje op moet voeren. Op vrijdag koopt ‘ie bij de Zeeman een hagelwit T- shirt wat hij zondag onder zijn shirt aan zal trekken. Met zo’n lekkere dikke viltstift kalkt hij, helaas vrijwel nooit foutloos, iets raars op dat T-shirt. “Stob het regenwout” of “Tegen koorona”. Na z’n eventuele doelpunt zoekt hij zijn momentje bij de dichtstbijzijnde camera, daarbij keihard iets brullend, vaak in straattaal. Ey..ik word para…beter hou je je bek…! Bedoeld voor zijn trainer die hem niet in de basis zet. Dit zal ‘m leren.

Hele theatervoorstellingen worden het vaak. Zie je ineens een volwassen vent met een bal onder zijn shirt en een duim in z’n mond over het veld sprinten (hoe zou Douwe Bob dat gedaan hebben als hij voetballer was geweest?). Of dat idiote hartjesgebaar met duim en wijsvinger speciaal voor het liefje thuis (hoe zou Marco Borsato dat gedaan hebben als hij voetballer was geweest?). Ergerlijk? Een voetballer die wild gebarend medespelers van zich af duwt omdat hij het feestje alleen wil vieren. Daar hebben zijn teamgenoten helemaal niets mee te maken toch? Tenenkrommend? Het telefoongebaar (pink en duim uitstrekken, rest van de vingers buigen en dat dan tegen je hoofd houden om je zaakwaarnemers alvast een seintje te geven dat hij de onderhandelingen met je nieuwe club wel kan starten. Weerzinwekkend? Met je rug naar de tribune rondhuppelen met beide duimen wijzend op naam en rugnummer op je shirt. Om je rot te lachen? Een voetballer die scoort tegen z’n oude club en opvallend-niet-juicht. Zum kotzen? Quincy Promes die met zijn handen met drie vingers een soort M vormt en dat voor zijn gezicht houdt. Is dat de M van mes of hoe moet ik dat zien? Sebastien Haller die na een doelpunt het V- teken maakt. Was dat omdat zijn baas nét een vinkje vergat te zetten?

Ik kan nog wel even doorgaan: Rai Vloet die op z’n duim blaast om een blaastest te simuleren, Patrick Kluivert die met 2 handen doet alsof ‘ie er in een snelle auto vandoor gaat, John Terry die ‘de-bal-onder-het-shirt’-act opvoert terwijl ‘ie net de vrouw van teamgenoot Wayne Bridges heeft bezwangerd. Het kan kennelijk allemaal niet gek genoeg.

Ik ben blij dat we dat we het op de amateurvelden allemaal wat gematigder doen. Hij is vanaf deze plek al vaker aangehaald maar de zegetocht die Tim Muller na z’n gelijkmaker tegen Quick Boys toevallig kort langs de dug-out van de tegenstander leidde en eindigde voor een uitzinnig balkon is misschien wel als enige blijven hangen (alhoewel ik persoonlijk het feestje van onze keeper Kevin Rijnvis, pal voor de Katwijkse tribune minstens zo leuk vond…). Misschien dat de salto’s van Raoul Hennar of oneindige juichsprint van Harry Hamstra sr. na een doelpunt (was het tegen RKC?) een speciale vermelding verdienen maar dan houdt het bij ons wel zo’n beetje op. Geeft niks. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. En áls je al uitzinnig van vreugde bent doe het dan op de manier waarop Marco Tardelli het deed in de WK- finale West-Duitsland- Italië van 1982. Dat pure, dat uitzinnige, die extase, die ogen, dat shirt (en, OK, ook even via de bank lopend…) zoals een doelpunt gevierd hoort te worden

Dus heren-voetballers, jullie weten het.

Totdat je straks, na wéér een lockdown, na weer een voetballoze periode, voor het eerst sinds lange tijd weer een keer scoort. Dan mag ‘ie een keer all the way. Doe een bal onder je shirt, een duim in je mond, een telefoon aan je oor, vier het met medespelers, bank en tribune, maak een treintje met je medespelers, kus de camera, wijs met tien vingers op je rugnummer, doe een buikschuiver, maak met z’n elven hartjes met je handen, loop een ronde via Nachtegaalsteeg, Luxool en Bloemendaalseweg en vier het. Vier het uitbundig. Voor je het weet ligt de competitie namelijk weer stil dus neem het er even van…..

Hopelijk tot gauw.

Nico Fiegen

BusinessClub verrast

Juist omdat het stil is op De Ebbenhorst en de bal even niet rolt wilde de BusinessClub van Sparta Nijkerk haar sponsors graag een hart onder de riem steken. Een fles sprankelende Salentein bubbels, een dinerbon (in betere tijden te besteden bij één van de horeca-sponsors) en de welgemeende beste wensen vormden een spetterende Nieuwjaarsbooster die aan alle BC- leden persoonlijk werd overhandigd. De foto’s laten zien dat dit zeker in de smaak viel!

Hopelijk zien spelers, supporters en sponsors elkaar weer snel tijdens een oergezellig Middagje Sparta Nijkerk

Nieuwe Zilver sponsor A+B Scheidingsmediation

A+B Scheidingsmediation is een onderdeel van de A+B Adviesgroep en valt onder de verantwoordelijkheid van Christian van der Veer.

“Omdat uit elkaar gaan ook samen kan”
Dit zegt in het kort hoe wij over een scheidingsproces denken. Wanneer je gaat scheiden komt er een hoop op je af. Hoe regelen jullie de financiën? Wie blijft er in het huis? Hoe maak je goede afspraken over de kinderen? De emoties maken het niet makkelijker alles helder op een rij te zetten. Laat staan het met elkaar eens te worden.

Wij begrijpen dat
A+B Scheidingsmediation is een kantoor dat gespecialiseerd is in hulp bij scheidingen en alles wat daarbij komt kijken. Denk aan een ouderschapsplan opstellen, alimentatie berekenen of het
vermogen verdelen. Wij begrijpen dat het hele proces vaak emotioneel en moeilijk is. Wij hebben de kennis en ervaring om jullie daar doorheen te helpen.

We regelen het samen
Kiezen jullie voor onze begeleiding? Dan houden jullie de scheiding in eigen hand. Samen trekken wij op tijdens het hele proces, van eerste overleg tot nazorg achteraf. Hoe doen wij dat?
– Wij begeleiden jullie tijdens gesprekken. Met onze hulp komen emoties vaak tot bedaren. Zo kunnen jullie beter naar elkaar luisteren.
– Wij zorgen voor een duidelijk overzicht van jullie financiën en de keuzes die jullie kunnen maken. Wij helpen jullie oplossingen te bedenken en samen tot een overeenkomst te komen.
– Wij regelen de formele aspecten, zoals het opstellen van het convenant, de contacten met de rechtbank en de inschrijving in de gemeentelijke basisadministratie.

Ondernemers en echtscheiding:
Een scheiding waarbij één van beide partners ondernemer of DGA is, brengt veel complexiteit met zich mee. Gedacht kan worden aan pensioenafwikkeling, het waarderen van de onderneming, het
vaststellen van het inkomen van de ondernemer, fiscale aspecten, etc. Vanuit mijn achtergrond als financieel adviseur/planner is de kennis aanwezig om dit proces goed begeleiden.
Naast het begeleiden van echtscheidingen helpen wij ook mensen die gaan samenwonen, willen trouwen of een huis kopen. Zaken vooraf goed regelen voorkomt achteraf teleurstelling en
spanningen. “Relatie is administratie” niet het leukste maar wel noodzakelijk.
Voor meer informatie kijk op onze website: www.aplusbmediation.nl

Op de foto Christian van der Veer van A+B Scheidingsmediation