Folkers Toegangstechniek BV binnen als Brons sponsor

Folkers Toegangstechniek BV is al bijna 20 jaar dé partner voor kwalitatief hoogwaardige, creatieve toegangstechniek oplossingen. Het Nijkerkse bedrijf ontwerpt, levert, monteert en beheert innovatieve oplossingen op het gebied van (prefab) draai- en schuifpoorten, slagboominstallaties, bollards (wegzinkbare palen), speedgates, toegangscontrole, (video-) intercom en CCTV (camera) installaties.

De grote inzet en flexibiliteit, de teamgeest in combinatie met de uitgebreide kennis van de componenten staan aan de grondslag van hun succes. Al bijna 20 jaar doen zij dit met passie in een team van leveranciers, opdrachtgevers en onze eigen mensen. Dat voel je, dat merk je.

Zij informeren adviseurs, architecten en eindgebruikers over hun producten en systemen. Folkers Toegangstechniek BV is werkzaam in Nederland en België. Installateurs, overheidsinstellingen, bedrijven en particulieren behoren tot de klantenkring.

Mogen zij u binnenkort ook verwelkomen?
Kijk voor meer informatie op de website: www.folkers-tt.nl

Elsbeth Guliker en Leendert Folkers

Sparta Nijkerk verwelkomt Kuis Finance

Kuis Finance, een jong en dynamisch administratiekantoor, sinds februari 2021 gevestigd in Nijkerk, heeft zich aangesloten bij de gezelligste BusinessClub van de regio. “De basis is de bal zo snel mogelijk onder controle krijgen zodat je iets meer tijd hebt om te kijken.” Deze uitspraak van Johan Cruijff geeft volgens Dirk Kuis, eigenaar van zijn administratiekantoor, het beste weer wat je voor een ondernemer kan betekenen. “De ondernemer krijgt meer tijd om te kijken naar de toekomst van het bedrijf. De zorg van de administratie ligt bij ons in goede handen. Er is meer tijd, want de administratie is onder controle.”

Kuis Finance is een full-service kantoor wat zich zowel op de profit- als de non-profitsector richt. Na een vliegende start, nu meer dan een jaar geleden, schenken steeds meer ondernemers hun vertrouwen aan het jonge kantoor. Vooral het feit dat niet wordt gewerkt volgens het uurtje-factuurtje principe, in combinatie met vakkennis en een op de ondernemer gerichte aanpak, zorgt ervoor dat het kantoor een mooie groei doormaakt.

Kuis Finance is niet alleen een administratiekantoor, maar Dirk Kuis is ook beschikbaar voor interim opdrachten als Financial Professional. Om er even wat termen uit te gooien, er valt dan te denken aan een rol als teamleider Financiën, Assistant Accountant of Financial Controller.

Kuis Finance heeft dus een breed scala aan dienstverlening. Men kan er terecht voor de financiële en de salarisadministratie, (internet)boekhouden, management informatie, het opstellen van jaarrekeningen, belasting aangiften en interim opdrachten.

Dirk Kuis is al jaren betrokken bij Sparta Nijkerk, van jongs af aan als actief voetballer, later als trainer/coach en een aantal jaren als scheidsrechter. De laatste jaren staat hij vooral langs de lijn het eerste elftal aan te moedigen. Als brons sponsor sluit hij zich graag aan bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk op zoek naar de gezelligheid, een mooie netwerkomgeving en boeiende gesprekken met andere ondernemers.

Dirk Kuis

Bouwbedrijf van Dasselaar van Dijk thuis als Brons sponsor

Bouwbedrijf van Dasselaar van Dijk is sinds enkele maanden Bronzen lid van de BusinessClub van Sparta Nijkerk. Eigenaar Henk van Dasselaar stelt zich graag even voor: “Mijn naam is Henk van Dasselaar. 57 jaar, geboren in Nijkerk en daar ook opgegroeid. Ik ben mijn eigen bouwbedrijf begonnen in 1993 samen met compagnon Van Dijk.”

In 1999 zijn wij met gezin en bedrijf verhuisd naar Hoevelaken. Door omstandigheden heb ik in 2003 afscheid genomen van mijn compagnon en ben ik met 1 personeelslid verder gegaan. Inmiddels zijn wij doorgegroeid naar een volwaardig bouwbedrijf met 8 man in dienst (waaronder mijn eigen zoon), regelmatig in samenwerking met vaste onderaannemers uit de omgeving. Onze opdrachtgevers zijn zowel particulieren als bedrijven. De werken die wij uitvoeren zijn heel divers: nieuwbouw van woningen/ utiliteitsgebouwen, aan- en uitbouwen/ verbouwen/ verduurzamen/ onderhouden van al het onroerend goed.

Kort samengevat; of het nu gaat om een toilet verbouwing of het realiseren van een complete nieuwbouw volgens de nieuwste duurzame richtlijnen, bent u bij ons aan het juiste adres. Verdere info is te vinden op de website www.vandasselaarvandijk.nl

contract ondertekening Directeur Henk van Dasselaar en
sponsor manager Julia van den Bosch

Samenwerking met JEL Products leidt tot gouden sponsorschap

Opgericht door vader Jaap de Graaf met 25 jaar ervaring als directeur van een krachtig familiebedrijf en zoon Lucas de Graaf als Technisch Directeur staat JEL Products garant voor één centrale gedachte: Als partner van hun klanten het maximale halen uit de overstap naar duurzaam. Het bedrijf levert innovaties in licht voor grote gerenommeerde bedrijven als Mammoet, Ballast Nedam en DFDS en is onder andere actief in de mijnbouw, offshore, terminals en nu dus ook onze mooie sportvelden. Zij leveren een oplossing met een waarde die de overstap naar duurzaam meer oplevert dan alleen een besparing. Zo hebben de mannen van JEL recent bij Sparta Nijkerk de veldverlichting op het hoofdveld vervangen voor duurzame en lichthinderbeperkende led verlichting. Hierdoor staat onze club letterlijk en figuurlijk in de spotlights! De nieuwe Dark Licht armaturen die zijn geleverd maken als enige armatuur in de markt gebruik van vooruitstrevende reflectortechnologie waarmee lichthinder richting de omgeving wordt voorkomen. Het zal binnenkort zeker opvallen dat de lampen rond het hoofdveld ‘vlak’ hangen in plaats van rechtstandig en voor vrijwel geen verblinding meer zorgen. Zo helpt JEL Sparta Nijkerk met de verduurzaming van de club en voorkomen ze lichtoverlast naar de omgeving, een thema dat steeds belangrijker wordt in onze maatschappij.

Samen werkt JEL Products met plezier aan een toekomst die voor iedereen duurzaam is en de club verwelkomt hen dan ook graag als nieuwe sponsor van Sparta Nijkerk!

Kijk voor meer informatie op hun website: www.jelproducts.nl

de beide directeuren Jaap en Lucas de Graaf

 

 

Quadrum Capital versterkt Diamanten sponsorleger

Quadrum Capital, een onafhankelijke investeringsmaatschappij uit Almelo, helpt bedrijven uit het mid-market segment bij het verantwoord realiseren van hun groeiambities. Onlangs traden zij toe tot de BusinessClub van Sparta Nijkerk.

Ondernemerschap, no-nonsense mentaliteit, sterke betrokkenheid en financiële slagkracht vormen de basis voor hun waardevolle langetermijnrelaties en scherpe kijk op zaken. Vanuit kantoren in Woerden en Almelo, en daarmee gelegen buiten het epicentrum van de financiële wereld, bouwen zij op een exclusief netwerk en hebben ze toegang tot unieke mogelijkheden. Vanuit hun ondernemers-DNA begrijpen zij de agenda van de ondernemer als geen ander en zetten zij in op het samen zien en pakken van kansen. Het gedreven team staat voor hoogwaardige managementervaring en expertise. Sinds de oprichting in 2012 is hun portfolio uitgegroeid tot diverse fondsen en deal-by-deal investeringen in diverse sectoren, met een sterke verankering in de domeinen, IT, Tech, Food & Agri, Gezondheidszorg en de Verpakkingsindustrie. Fondsen worden hoofdzakelijk gefinancierd door ondernemers en ondernemersfamilies en hebben een duidelijke (internationale) groeiambitie.

Kantoor Quadrum Capital Almelo

Wim Koopman winnaar VDB Precisietrap

Ook dit jaar werd er weer gestreden om de VDB Precisietrap Bokaal. Wekelijks namen 2 leden van de BusinessClub van Sparta Nijkerk het tegen elkaar op om de bal vanaf de zijlijn met één trap zo dicht mogelijk bij een op de middenstip geplaatste vlag te krijgen. Veel balkunstenaars zijn aan bod geweest, maar aan het einde van het seizoen 2021-2022 kon Wim Koopman van SilverCloud Computing tot de terechte winnaar gekroond worden. Met zijn fijnbesnaarde techniek legde hij de bal op slechts 130 cm van de vlag, daarmee het complete deelnemersveld op gepaste afstand achter zich latend. Uit handen van Jorrit van Deuveren van VDB Administratie en Advies ontving de winnaar niet alleen de bijbehorende trofee, maar tevens een mooie dinerbon van Restaurant De Salentein.

Sponsor van de week: Fortius Fysiotherapie

– Door Rijk Veer

Deze week aandacht voor Fortius Fysiotherapie, sponsor en medisch partner van onze club, tot grote tevredenheid van zowel Sparta als Fortius. Partijen hopen beiden dat dit nog jaren mag voortduren. Aan het woord is Jeanette van den Berg, één van de 4 eigenaren en als directeur belast met de dagelijkse leiding. De praktijk wordt gerund met 18 medewerkers in verschillende takken van de dienstverlening bij Fortius.
Fortius is opgericht in 1997 onder de naam OCA. In 2004 is de naam gewijzigd in Fortius. Jeanette is er al sinds 1998 werkzaam. In 2014 hebben 4 werknemers het bedrijf overgenomen en sindsdien zijn zij de 4 eigenaren. Sinds januari 2019 is het bedrijf gevestigd op de huidige locatie aan Rijstegoed 2 in Nijkerk. Het voordeel van dit pand is dat alles gelijkvloers is en veel makkelijker toegankelijker met een ruime entree en, heel belangrijk, voldoende parkeergelegenheid.

De dienstverlening
Fortius Fysiotherapie is deskundig op het gebied van houding en beweging en adviseert en behandelt mensen die in het dagelijkse leven belemmerd worden bij (dagelijkse) activiteiten, bij het sporten of in het werk. Naast algemene fysiotherapie biedt Fortius: Arbeidsfysiotherapie, Manueel therapie, Oedeemtherapie Oncologische fysiotherapie en natuurlijk Sportfysiotherapie. Daarnaast beschikt ze over diverse meet- en testapparatuur, kun je terecht voor Medical Taping en Dry Needling. Inpandig is bij Fortius ook een cesartherapeut, een diëtist, een kinderpsycholoog, een osteopaat en een Podoloog actief. Naast fysiotherapie is er ook de fysiofit: fitness voor mensen die actief willen blijven door aan verbetering van betere conditie en belastbaarheid te werken onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Corona
Ja, ook wij hebben natuurlijk last gehad van corona op verschillende manieren. De sporttak moest een tijdje sluiten maar ook de gehele fysiotherapie heeft last gehad van veel annuleringen doordat men corona kreeg en in quarantaine thuis moest blijven en daardoor niet kon worden behandeld. Door corona is er ook weer een nieuwe doelgroep ontstaan met patiënten die moeten herstellen. Onze fitnesstak beslaat echter een dusdanige deel van de omzet dat wij er zeker ook financieel onder hebben geleden. Maar we zijn er nog en bestaan nog steeds! Daar zijn we erg dankbaar voor maar het is natuurlijk erg jammer want we hadden andere investeringen in gedachten voor verdere groei van onze organisatie. De populariteit van de fitnesstak was door corona erg terug gelopen maar begint geleidelijk te herstellen.

Vooruitzichten en toekomstverwachtingen
Sinds korte tijd heeft Fortius een looprobot ter beschikking ( LOKOMAT) zowel voor volwassenen als voor kinderen. Fortius is de enige in Nederland die de Lokomat inzet voor kinderen. Voor volwassenen staan er 3 in Nederland. Op de Lokomat kan indien nodig gelopen worden met volledige ondersteuning van het lichaamsgewicht en volledige bewegingssturing. Hierdoor biedt de Lokomat de mogelijkheid om ook bij zware beperkingen effectief en veilig de loopvaardigheid te kunnen trainen. De Lokomat kan ingezet worden bij patiënten met aandoeningen als de ziekte van Parkinson, Multiple Sclerose, Cerebralen Parese, een dwarslaesie en niet-aangeboren hersenletsel (zoals een CVA en traumatische hersenbeschadigingen). Patiënten voor de looprobot komen uit het hele land. Een jong meisje ( 4 jaar) is pas bij Fortius behandeld in deze looprobot. Zo’n looprobot is heel erg duur en niet te behappen voor een bedrijf als Fortius, maar is mogelijk gemaakt door een stichting die het in bruikleen beschikbaar heeft gesteld. Deze looprobot is al sinds december bij Fortius. Maar eerst moesten de fysiotherapeuten die er mee gaan werken een specifieke opleiding hiervoor volgen. Het doel van deze stichting is dat er in elke provincie een looprobot komt te staan zodat er veel meer patiënten snel gebruik van kunnen maken. Deze looprobot is voor iedereen toegankelijk ongeacht of de patiënt een verzekering heeft die deze kosten dekt. Vanwege de Lokomat trekken wij een nieuwe patiëntenpopulatie aan, hetgeen vraagt om verdere specialisaties en ontwikkeling.

Op de foto: Liesbeth Mekkering

Het speerpunt en de kracht van Fortius is onderzoek en behandeling van orthopedische en sport gerelateerde klachten. Fortius wil graag de huidige sportclubs blijven bedienen en wil haar dienstverlening wat betreft sportzorg verdiepen en verbreden. Met onze kennis en ervaring, het bieden van snelle screening en behandeling aan de clubs waar wij een overeenkomst mee hebben en met behulp van diverse meet- en oefenapparatuur streven we er naar spelers snel weer op het veld te krijgen en sporters weer in staat te stellen hun sport te beoefenen. Voor de leden van o.a. vv Sparta hebben wij dan ook wekelijks een aantal gratis sportspreekuren, waarin een van onze fysiotherapeuten snel een klacht kan beoordelen en advies kan geven.
Fortius beschikt over diverse meet-en oefenapparatuur, die ondersteunen in de behandeling. Zo beschikt Fortius, mede omdat ze veel sporters behandelt, over een apparaat waarmee je zeer nauwkeurig kracht kunt meten. (cybex meting). Je kunt het gebruiken voor meerdere gewrichten. Bij Fortius wordt deze met name ingezet bij knieletsel- en revalidatie.

Hoelang ondersteun je de club al als sponsor en ben je vaak aanwezig bij Sparta en in het Business Home?
Sinds ongeveer 2006 is Fortius betrokken bij Sparta. Ton Knevel, oud Spartaan deed toen de verzorging. Jeanette spreekt de hoop uit om nog jarenlang bij Sparta door te mogen gaan met het behandelen van de Spartanen.
Wat betreft aanwezig zijn bij Sparta zegt Jeanette: “Veel te weinig maar ik hoop dit te veranderen. Dat ik er niet zo vaak bent heeft te maken met drukke werkzaamheden, en het moeten verdelen van mijn tijd onder de verschillende sportclubs die worden behandeld door Fortius. Daarbuiten is er ook nog een privé leven wat aandacht vraagt.”

Het mooiste Sparta-moment wat je kan herinneren:
Dat was toen ik in maart een foto zag langskomen van onze medewerker Lianne, breed lachend met trainer Speelziek na een belangrijke overwinning; deze foto sprak boekdelen. Hier word ik blij van.

Wil je nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
Fortius heeft altijd met heel veel plezier de verzorging gedaan bij Sparta en hoopt dat dit nog vele jaren zal mogen doorgaan. Maar net als alle Spartanen spreekt Jeanette de wens uit dat we de verzorging van Sparta volgend seizoen gaan doen in de 2e divisie, dat zou fantastisch zijn!!

Sponsor van de week: Zwinq Tech B.V. (Zwinq)

– Door Rijk Veer-

Eigen naam en functie
Swayambhu Djwalapersa, CEO

Ons bedrijf bestaat 9 jaar en inmiddels werken wij samen met 13 medewerkers.
9 jaar geleden zijn wij begonnen met onze eerste klant (Haukes) in Suriname. In de eerste jaren zijn wij gegroeid in Suriname en heeft het land als “lab” gediend om ons product/diensten te verbeteren en te verfijnen onder de extreme omstandigheden van een tropisch klimaat (Amazone). Dit alles om uiteindelijk de stap terug te maken naar de Europese markt. In 2015 hebben wij de stap terug gemaakt naar de Europese markt waar wij een mooie groei hebben meegemaakt hebben en toonaangevend zijn op het gebied van fuel management. Wij zijn gevestigd in Nederland (Den Haag) en Suriname.

Dienstverlening van het bedrijf en onderscheidend vermogen:
Optimaal beheer van uw wagenpark- en brandstofverbruik. Met onze oplossingen helpen wij u met het monitoren, optimaliseren en verduurzamen van uw processen en wagenparken en tankstations. Hiernaast bieden onze oplossing de mogelijkheid om verschillende datastromen en -bronnen, met betrekking tot brandstof- of energietransacties, samen te voegen en te verrijken in ons platform.
Transacties uit commerciële en eigen tankstations worden geïntegreerd in een duidelijk overzicht wat inzicht geeft in het totale energie/brandstof verbruik van uw wagenpark.
Onze innovatieve oplossingen maken het mogelijk om zonder menselijke tussenkomst, voor correcte, nauwkeurige en tijdige rapportages, o.a. over duurzaamheid, (brandstof)efficiëntie en andere KPI’s.
Hiernaast krijgt u inzicht in de “cost of ownership”, duurzaamheids KPI’s (zoals uw carbon footprint), brandstofbesparingen en vele andere KPI’s van uw wagenpark(en). Door meer en een beter inzicht kunnen wagenparkbeheerders de efficiëntie van de operatie verhogen, meer controle krijgen en grip op de kosten, welke tot besparingen leiden.
Deze gegevens zijn toegankelijk via onze Application Programming Interfaces (API’s), zodat onze klanten en partners ze in andere processen of systemen (bijvoorbeeld een ERP- of boekhoudoplossing) kunnen opnemen.

Hoe voegt Zwinq waarde toe?
* U krijgt de volledige controle over de energieverbruik en -distributie (tankstation, tankauto’s en wagenpark) door middel van onze innovatieve oplossingen.
* Consolideer uw tank-/energiedata; door het samenbrengen van verschillende datastromen, krijgt u inzicht in uw belangrijkste KPI’s. Denk hierbij aan: CO2-footprint, gebruikskosten en     brandstofefficiëntie.
* Beheer uw brandstofvoorraden, voertuigen en tankstations op afstand.
* Automatiseer uw onderhoudsplanning op basis van instelbare, reële parameters, zoals kilometerstanden of draaiuren. Door het inzicht in en analyseren van de beschikbare data is het mogelijk   om aan voorspellend onderhoud te doen.
* Kostenbesparingen door meer efficiëntie, meer inzicht en minder fraude.
* Directe koppeling met andere systemen (machine naar machine) via onze API’s, zonder menselijke tussenkomst.
* Export van alle relevante gegevens in verschillende formaten (bijv. JSON, CSV, XLSX)
* 24/7-helpdesk beperkt ongewenste stilstand tot een minimum

Het Zwinq-platform
Het Zwinq-platform maakt uw dienstverlening compleet. Als partner van Zwinq kunt u alle energie-/ tankgegevens (bijv. liters, kWh en kg) en eigen Home Base (thuistank) locaties van uw bedrijf en die van uw klanten beheren in één enkel platform. Dit biedt onbegrensde mogelijkheden om de kwaliteit van gegevens en rapportages te verbeteren. Zwinq helpt u als partner deze inzichten te ‘verzilveren’: u helpt uw klanten controle te krijgen over hun eigen processen.

Brandstof-/energiegegevens consolideren
Ons platform biedt u de mogelijkheid datastromen uit verschillende bronnen, bijvoorbeeld (commerciële) tankpassen, tankringen en, eigen tanklocaties te consolideren naar een overzicht.
Deze gecombineerde gegevensstromen maken alle transacties toegankelijk en beheersbaar in een overzichtelijk, uniform en transparant systeem (liters, maar ook kWh, kg, enz.). Door het combineren van alle tank-/energiedata kan het Zwinq-systeem als bron dienen voor uw ERP- of boekhoudpakket. Met onze oplossing verzamelt u al uw tank-/energiegegevens in één generiek en centraal overzicht. Zo kunt u, ongeacht het type brandstof, eenvoudig verslag uitbrengen van de duurzaamheid en efficiëntie van uw wagenpark.

Automatisering van de volledige keten (van levering tot administratie)
Met de oplossingen van Zwinq automatiseert u de hele keten, van het moment dat u uw brandstofvoorraad ontvangt (levering), tot aan de administratie van het brandstofdistributieproces. Het systeem legt iedere transactie vast, controleert deze en verbetert die of vult die aan, en dat alles zonder menselijke tussenkomst. Op die manier kunt u uw activiteiten bewaken en er inzicht in krijgen, waardoor bijvoorbeeld het risico van fraude tot een minimum wordt teruggebracht. Daarnaast kunt u met de innovatieve ‘Custom Rules’ verbeteringen/aanvullingen van gegevens op het niveau van individuele voertuigen toevoegen. Denk aan de toewijzing aan kostenplaatsen, projectcodes, enz. Uw bedrijfsprocessen worden direct gecombineerd en in lijn gebracht met uw financiële processen, want alle gegevens worden eenvoudig één-op-één via onze API’s geëxporteerd naar uw ERP of boekhoudapplicatie.

Beheren van uw Homebase (thuistank)locaties
U krijgt volledig inzicht in en controle over uw energieverbruik door middel het Zwinq-systeem. Met onze flexibele, robuuste oplossingen kan Zwinq het beheer van uw wagenpark automatiseren en geven u volledige controle uw eigen tankstation.
De hardware in combinatie met de geavanceerde Zwinq-software vormen de schakel tussen dispensers, gebruikers en het beheer van voertuigen en brandstof. Hierdoor kunnen alleen geautoriseerde voertuigen of medewerkers tanken, waarbij rekening wordt gehouden met alle vooraf ingestelde grenzen en regels (zoals beperkingen aan de tijd, hoeveelheid en brandstoftype).
Er kunnen verschillende identificatie- en autorisatiemethoden worden gebruikt en gecombineerd. Mogelijke identificatiemethoden zijn tankpassen, RFID-tags en automatische voertuigherkenning van uw voertuigen en equipment. Onze oplossingen helpen u om tijd en geld te besparen en minimaliseren het risico van fraude.

Zwinq is innovatief, creatief en professioneel
Zwinq heeft zich ontwikkeld tot marktleider op het gebied van fleet- en fuelmanagement. We bieden oplossingen voor retail tankstations en voor bedrijven met eigen tankstations. Deze oplossingen worden in overleg met de klant ontwikkeld door ons team van hoogopgeleide professionals, die ruime ervaring hebben op het gebied van automatisering en IT.
Onze drive heeft ertoe geleid dat we koploper zijn geworden op ons werkterrein: we ontwikkelen creatieve en innovatieve oplossingen voor onze klanten, waarin gegevens, energie en efficiëntie centraal staan. Om onze positie als marktleider verder uit te breiden, richten we ons op onze kernwaarden, die de basis vormen van ons bedrijf en ons uniek maken in wat we doen.

Leiderschap
We zijn marktleider in fleet- en fuelmanagement industrie. Deze positie hebben we verworven door hoogwaardige en effectieve oplossingen te ontwikkelen met veel aandacht voor het bieden van de juiste ondersteuning.

Creativiteit
Dankzij ons innovatieve karakter en onze partnerschappen weten we voor ieder probleem een oplossing te vinden. Klanten kunnen dan ook altijd op ons vertrouwen. Creativiteit en maatwerk zitten in ons DNA en stellen ons in staat ons aan te passen en onze klanten te helpen slagen.

Aandacht
Bij alles wat we doen staat een goede samenwerking centraal; dit is essentieel voor onze activiteiten. Door écht aandacht te hebben en samen te werken met onze klanten, maken we ieder project tot een succes!

Meer informatie vindt u op www.zwinq.com

Heeft het bedrijf last gehad van corona en hoe staat het er nu bij?
Wij hebben geen last gehad van corona buiten de praktische beperkingen met het samenwerken op kantoor.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachting?
Wij zijn volledig gericht op groei en versterken van onze posities in de regio waar wij nu actief zijn (Nederland, België, Suriname en Guyana) en uitbreiden naar nieuwe regio`s in Europa.

Hoelang ondersteun je de Club al als Sponsor, en ben je vaak aanwezig bij Sparta op de zaterdag in de BusinessClub?
Ik ondersteun Sparta 3 jaar en probeer regelmatig aanwezig te zijn op zaterdag.

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
Elke keer dat ik op bezoek ben bij Sparta is het een mooie herinnering door het warme onthaal en mooie mensen die deel uitmaken van Sparta. En als we winnen maakt dat het nog mooier.

Wat zou je vertellen over de Club aan iemand die onze BusinessClub nog niet kent?
Mooie en actieve business club, waar men echt zijn best doet om business club leden aan elkaar te koppelen en business te creëren.

Swayambhu Djwalapersad

Sponsor van de week: Zijlstra ERA Makelaardij

– Door Harry te Brake-

 

Wij houden ons met name bezig met de verkopen in de bestaande woningbouw, taxeren van woningen en treden op als aankoopmakelaar. In dat laatste geval helpen wij kopers bij het zoeken van de nieuwe woning tot het daadwerkelijk realiseren van de deal. Ons onderscheidende vermogen zit in het feit dat we durven te kiezen in wat we doen. Dit betekent voor ons kantoor dat de focus uit gaat naar het verkopen van bestaande woningen. In 2006 zijn we met een lege etalage gestart en vanaf 2010 tot heden zijn wij in Nijkerk marktleider op het gebied van het verkopen van bestaande woningen. Dit verkopen doen we met veel persoonlijke aandacht en extra marketing vanuit ERA-Nederland. Wij zijn ook vanaf 2006 bij ERA-Nederland aangesloten. Ons team bestaat uit 6 medewerkers. Dit zijn zeer klantgerichte dames die op kantoor alles regelen en de makelaars die de waardebepalingen, bezichtigingen en taxaties verrichten. Toen ik in 2006 met het kantoor van start ging, dacht ik wat past bij Nijkerk en bij mij zelf, daar is de slogan: Gewoon Doen! uit voortgekomen. Geen hoogdravend gedoe, maar lekker no-nonsense elke dag bezig zijn met een optimale dienstverlening.

Joost Zijlstra, eigenaar en oprichter
Zijlstra ERA Makelaardij

 

Ons bedrijf staat er goed voor, wij krijgen nog steeds van veel klanten het vertrouwen om hun woning te mogen verkopen. Dat vertrouwen krijgen van klanten blijft voor mij een van de mooiste zaken van het makelaars vak In onze sector is het vanaf Corona alleen maar drukker geworden. Veel mensen uit de randstad hebben Nijkerk ontdekt, ruimer wonen voor minder geld. Met als gevolg dat veel woningen aan mensen van buiten Nijkerk verkocht worden.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachting?
De vooruitzichten van de huizenmarkt zijn altijd lastig te bepalen. Wat voor mijn gevoel wel blijft is de schaarste van koopwoningen. De prijzen en zijn vaak ook een golfbeweging. Vanaf 2015 hard omhoog, dat koelt nu mogelijk weer wat af, ook vanwege de stijgende rente. Maar mensen moeten toch blijven wonen en blijft er in mijn ogen behoefte aan een persoonlijke dienstverlening. Voor dat laatste zetten wij ons elke dag weer in!

Hoelang ondersteun je de Club al als Sponsor?
Dit is opgedeeld in 2 fases. Ik ben direct in 2006 gestart met sponsoring. Dit heb ik enkele jaren gedaan, toen ik minder op de Ebbenborst kwam omdat ik zelf nog volleybalde ben ik met de sponsoring gestopt. Toen ik zelf bij Sparta ging voetballen, dat was in 2013, ben ik weer begonnen met sponsoren.

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
De wedstrijden om de KNVB-beker tegen BVO-clubs met veel publiek langs de kant, die blijven mij het meeste bij. Hopelijk volgt er dit seizoen nog een thuiswedstrijd om het kampioenschap in de 3e divisie.

Wat zou je vertellen over de Club aan iemand die onze BusinessClub nog niet kent?
Gewoon een keer komen, de sfeer is laagdrempelig en gemoedelijk. Het is een leuke manier om de zaterdagmiddag nuttig en aangenaam te besteden.

Sponsor van de week: GetJobsDone

– Door Rijk Veer- 

Eigen naam en functie?
Joost Hopman, Darryl Hopman en Jacky Fakkeldij

“Met GetJobsDone gaan we de arbeidsmarkt veranderen. Dat is een behoorlijk statement, maar geloof me: het gáát gebeuren want deze arbeidsmarkt is niet houdbaar. We zorgen ervoor dat jonge talenten zich ontwikkelen en bedrijven hier op een efficiënte manier gebruik van maken. Dit klinkt misschien als een uitzendbureau maar is het absoluut niet; daarover straks meer.”

Wat doet GetJobsDone?
Op het platform van het bedrijf kunnen bedrijven (studiegerichte) opdrachten plaatsen voor een vast bedrag en studenten voeren dit uit zonder contract of KvK inschrijving. Het werkt eigenlijk net zoals Marktplaats. Je plaatst iets voor een zelf te bepalen bedrag en iemand anders neemt het af. Of in het geval van GetJobsDone: voert het uit. Via GetJobsDone betalen bedrijven géén sociale lasten, géén vakantiedagen, géén transitievergoedingen of andere onnodige kosten. Hierdoor bespaar je minstens 30% op personeelskosten!

Daarnaast kunnen bedrijven output based opdrachten plaatsen, je betaalt dan niet voor input, maar juist voor output! Hierdoor is het dus niet ouderwets uurtje-factuurtje, maar een vaste opdrachtwaarde ongeacht de tijd. Je wil namelijk dat er taken worden uitgevoerd, niet dat er uren worden gemaakt. Een paar voorbeelden van opdrachten: een salestalent maakt voor jou 10 afspraken bij je doelgroep of een social media student creëert jouw content. Het maakt niet uit waar of wanneer de student het doet, als hij het maar voor de afgesproken datum af heeft.

Na twee jaar in de avonden en weekenden ideeën bedenken, uitwerken en het platform bouwen, zijn zij in januari 2021 officieel live gegaan. Al vrij snel sloeg het concept aan en al een aantal maanden na livegang wisten ze een investeerder te strikken, waardoor zij GetJobsDone konden uitbreiden en opschalen. Zodoende begonnen de eerste collega’s in mei 2021. Dat was ook het moment dat het voor GetJobsDone voelde dat het écht gingen beginnen.
Sindsdien hebben we flink wat bedrijven en studenten geholpen. Inmiddels hebben meer dan 5.000 studenten en 1.200 bedrijven zich geregistreerd op het platform. Ook hebben we in de tussentijd wat prijzen mogen ontvangen; we werden publiekswinnaar van “De 25 onder de 25” (lijst van de 25 meest veelbelovende startups geleid door ondernemers onder de 25) van MT/Sprout in 2021, zaten we in de halve finale van de Philips Innovation Award in 2022 en in de top 50 van de Blue Tulip Awards (internationale competitie over verbetering van de wereld).

Hetgeen waar we het meest trots op zijn, is het team. Het vraagt best wel wat van mensen om bij een platformstartup te werken. We zijn namelijk steeds bezig met verbeteren, ontwikkelen, veranderen en het halen van doelen. Daar moet men wel achter staan. De dynamiek en sfeer is daardoor heel anders dan bij de meeste bedrijven en daar horen goede mensen bij.

We zijn begonnen midden in de coronatijd, dus we wisten lang niet hoe het is zonder corona. Wat we nu zien is dat ten opzichte van vorig jaar, veel festivalorganisatoren ons weten te vinden. Hoewel we expres niet focussen op horeca opdrachten, ligt onze focus wel bij de events. Aangezien studenten het ook tof vinden om in het weekend geld te verdienen en doordeweeks meer op de studiegerichte opdrachten te focussen. Zo hebben we al een aantal gave projecten gedaan en staan er nog een aantal op de planning. Koningsdag was voor ons echt een succes! We hebben 3 grote festivals geholpen: Kingsland, Oranjebitter en Oranjebloesem. Daarnaast zijn we nog bezig met een prachtige samenwerking met Proef Amersfoort.

We willen aankomend jaar een nieuwe investering ophalen zodat we echt slagkracht hebben en kunnen doorgroeien in Nederland. Daarnaast ligt ons oog ook op het internationaliseren van GetJobsDone en willen we in 2023 het eerste kantoor in het buitenland openen.

We zijn sinds 2021 sponsor bij Sparta. Eigenlijk direct toen we begonnen met GetJobsDone overtuigde onze compagnon Richard Todd ons om te sponsoren. Sindsdien
hangt ons sponsordoek naast dat van Signploeg. We proberen zo vaak mogelijk bij thuiswedstrijden aanwezig te zijn en ook aankomend weekend zijn we weer van de partij!

Wat is jouw mooiste herinnering of beleving bij Sparta tot nu toe?
“De eerste wedstrijd waar wij als sponsor naartoe gingen. Het was heerlijk weer buiten, de sfeer was goed en hebben veel leuke connecties gelegd.”

Wat zou je over ons vertellen aan iemand die onze BusinessClub nog niet kent?
“Een actieve BusinessClub waar samenwerken en de verbinding zoeken centraal staat. En waar gezelligheid de boventoon voert.”

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
“Speciaal vanwege het aankomende kampioenschap van Sparta Nijkerk en het feit dat we een jaar sponsor zijn, willen we de Spartanen en leden van de BusinessClub graag helpen. Zo hebben we een unieke actie, waarbij je via www.getjobsdone.nl/sparta-nijkerk korting krijgt op de diensten van GetJobsDone. Met de actie krijg je 25% korting op toegang tot het platform.
Wil je daarnaast eens sparren over hoe je studenten efficiënt en kostenbesparend in kan zetten? Dan nodigen we je graag uit voor een bakje koffie. Contact leggen kan via info@getjobsdone.nl of persoonlijk naar j.hopman@getjobsdone.nl. Tot snel!”

Joost Hopman

Sponsor van de week: Autoschade Herstel Hacom

-Door Rijk Veer-

 

25 jaar!

Vandaag zijn we te gast wij bij Autoschade Herstel Hacom Nijkerk. Toevalligerwijs blijkt bij binnenkomst dat HACOM juist vandaag 25 jaar bestaat, dus eerst maar eens felicitaties overbrengen aan Theo en Martijn van den Ham. Ik val met de neus in de boter: eerst koffie drinken met wat lekkers, samen met al hun medewerkers. Na de koffie dan toch maar eens in gesprek met Theo en Martijn van den Ham!

Autoschade Herstel Hacom bestaat dus 25 jaar en al deze jaren is het bedrijf gevestigd aan de Klompenmaker 18 – 20 in Nijkerk.Historie van het bedrijf
Hacom is begonnen als een samenstelling van Van den Ham en Van Asselt Combinatie in 1997 en na 6 jaar is Theo van den Ham alleen doorgegaan. Korte tijd later kwam Martijn van den Ham ook in de zaak en 4 jaar geleden namen de heren het besluit dat Martijn op eigen benen zou gaan staan en hij het bedrijf definitief over zou nemen. Theo geniet weliswaar van zijn pensioen en probeert het was rustiger aan te doen. Dat hij z’n zoon daar waar nodig nog altijd met raad en daad terzijde staat, zal u niet bevreemden. Martijn: “Het gaat momenteel naar tevredenheid maar het blijft erg moeilijk om goede en ervaren medewerkers te krijgen. Wij prijzen ons dan ook heel gelukkig met alle medewerkers die hier nu werkzaam zijn en die hun vak verstaan. Ik heb alle opleidingen gevolgd die nodig zijn om zo’n bedrijf als Hacom te runnen maar draai zelf regelmatig mee in het herstelwerk. In deze tijd met alle nieuwe technologie is het zeker heel belangrijk om bij te blijven met wat er gebeurt in de auto markt. En daarom moet je alle nieuwe ontwikkelingen heel goed blijven volgen”.Dienstverlening en onderscheidend vermogen:
Hacom maakt haar klanten, die vaak wat teleurgesteld binnekomen met een schadegeval, graag blij en doet haar best de herstelde auto weer als nieuw af te leveren. En dat is precies waar Hacom zo trots op is en wat Martijn en zijn 12 medewerkers zo blij maakt: het resultaat is altijd direct zichtbaar en maakt niet alleen de klant, maar ook Hacom blij.

Coronaperiode
Martijn van de Ham opnieuw: “Wij hebben zeker heel veel last gehad van de corona maatregelen. Veel bedrijven lieten hun medewerkers thuis werken en dat houdt natuurlijk dan ook in dat er veel minder verkeer langs de weg was omdat de auto’s van deze medewerkers ook stilstonden. En dat betekende weer veel minder schade gevallen. Vooral 2020 was een zeer matig, het herstel zette zich in 2021 weer in en dat werd toch nog een goed jaar.
Maar nu alles inmiddels weer kan en mag, draaien we als nooit te voren en kennen we weer topdrukte. Wij zijn dan ook steeds op zoek naar goede nieuwe medewerkers die hun vak verstaan. Maar daar is nogal moeilijk aan te komen. Inmiddels hebben we er tal van grote klanten bij gekregen zoals grote bedrijven waar we alle schade voor mogen herstellen maar ook grote leasemaatschappijen met veel auto’s waar behoorlijk wat werk vandaan komt”.

Wat zijn de vooruitzichten en de toekomstverwachtingen?
Martijn geeft aan uiteraard moeilijk in de toekomst te kunnen kijken, maar voorlopig zit de toekomst voor het schadebedrijf er goed uit. Het is voor het schadebedrijf steeds moeilijker om bij te blijven in een wereld waar een auto steeds meer computergestuurd is. Hacom moet wel blijven zorgen dat zij bij blijven en daar moet men ook de juiste en opgeleide mensen voor hebben. Momenteel heeft men echter geen klagen en zien Martijn de toekomst optimistisch tegemoet.
Martijn: ”We denken wel dat er over een jaartje of 20 zelfrijdende auto’s komen en dan zal alles zeker anders worden. Het is nog onduidelijk hoe dit dan zal gaan met verzekeringen enz. Wellicht dat de opdrachten zich dan beperken tot werk van vaste dealers of van de fabriek. Maar dat is koffiedik kijken en daar beginnen we maar niet aan”.

Hoelang ondersteun je Sparta en de BusinessClub al als sponsor?
Volgens Theo al zolang als Hacom bestaat en zelfs ver daarvoor, dus minstens ruim 35 jaar!

Mooiste Herinnering aan Sparta
Beide heren in koor: “Dat was ongetwijfeld die bekerwedstrijd tegen Noordwijk. Sparta Nijkerk had in de ronde daarvoor Excelsior uit Rotterdam uitgeschakeld, destijds eredivisionist. De wedstrijd tegen Noordwijk moest eerst nog een keer worden uitgesteld wegens sneeuwval maar half december was het dan zo ver. Met heel veel mensen verzamelden we in ’t Koetshuis en daarna te voet, met een muziekkorps voorop, naar De Ebbenhorst. Onvergetelijk! Helaas verloren we die wedstrijd, volgens mij na penalty’s. Maar die avond vergeten we nooit meer!”

Wat zou jouden jullie vertellen aan iemand die de BusinessClub nog niet kent?
“Dat wij het een fantastische, gezellige en sociale club vinden, waar allerlei verschillende sponsors komen uit de hele regio en waar iedereen open staat op elkaar te helpen of te woord te staan. Hier kan elke nieuwe sponsors zich gelijk aansluiten en thuis voelen. In het Business Home is het bij elke thuiswedstrijd gezellig toeven en het is altijd een feestje waar je elke zaterdag naar uit kijkt. Steeds meer jonge ondernemers sluiten zicht hierbij aan wat heel goed is, zo ontstaan er ook steeds nieuwe ideeën. En het is goed om te zien dat er ook steeds meer dames bijkomen, het is zeker al lang niet meer enkel een mannen aangelegenheid. De saamhorigheid in het Van den Tweel Vastgoed Business Home, met al van deze mensen met verschillende leeftijden, is prachtig om te zien. Daarbuiten vinden wij dat Sparta heren 1 nu eindelijk kampioen moet worden, wat ze ook verdienen na zoveel jaren boven aan te hebben gestaan. Hier hebben we nog alle geloof in, het gaat lukken in dit seizoen. En dan zeker niet te vergeten onze trainer Eric Speelziek, een fantastische trainer en een mensen-mens die het nooit te veel vindt om even met een ieder een woordje te doen. Ook bij verlies en dat maakt het juist zo mooi! Daar buiten hebben wij zakelijk ook heel veel te danken aan de BusinessClub, we hebben hier veel werk vandaan gekregen”.

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
“Het is fantastisch om te zien dat er veel nieuwe jonge ondernemers aansluiten in de BusinessClub en wij hopen dat er nog velen bij zullen komen. Ik denk dat het een goede zaak is dat wij de sponsors eens goed om ons heen moeten kijken en helpen met het meenemen en aanbrengen van nieuwe sponsors. Maar we hopen dan wel dat binnen niet al te lange tijd het Business Home gaat uitbreiden , nu is het soms een behoorlijk vol!”

 

www.hacom-nijkerk.com

Sponsor van de week: BBU Juristen & Incasso’s

-Door Rijk Veer-

Wie kent hem niet, de eigenaar van BBU Juristen & Incasso’s? Bart Bosveld, al vele jaren sponsor van Sparta.
Wij spreken elkaar op zijn kantoor in Amersfoort, in alle rust met een bak koffie er bij. Bart heeft voor dit gesprek een uurtje uitgetrokken in zijn drukke leven, zodat we ruim de tijd hebben en niet worden gestoord.
Het bedrijf BBU Juristen & Incasso’s bestaat al ruim 20 jaar. Voorheen deed Bart dit samen met zijn vader Ap maar sinds enkele jaren is Bosveld sr. met pensioen en geniet hij van zijn welverdiende rust. Bart heeft de zaak overgenomen en werkt inmiddels met 6 medewerkers.

Bart Bosveld met zijn collega Karin van der Waal

Dienstverlening en historie
Ruim 20 jaar geleden verkocht Ap zijn toenmalige Deurwaarders en Incasso bedrijf, maar na enige tijd ging het blijkbaar toch weer kriebelen. Op de plek waar het vroegere bedrijf kantoor hield, verrees een nieuw bedrijf. Na een kort uitstapje elders trad ook Bart weer toe tot het incassobedrijf. Ap Bosveld is 4 jaar geleden definitief uitgetreden als mede directeur/eigenaar, zodat Bart nu volledig op eigen kracht de onderneming leidt. Bart vatte het plan op om vooralsnog wat kleinschaliger te werk te gaan. Dit om vooral meer maatwerk te kunnen leveren en een beter klantencontact te kunnen onderhouden. Corporate klanten vragen nu eenmaal om een andere benadering dan wat minder grote ondernemingen, waar een directere benadering veel eerder gewenst is.
Bart Bosveld: “Verder richtte ik mijn blik op hoger opgeleide medewerkers die al veel kennis van zaken hebben. Zij zijn natuurlijk ook het visite kaartje voor de klant. Op onze manier kunnen wij zowel de kruidenier op de hoek als ook de heel grote lease maatschappijen met vestigingen in het buitenland van dienst zijn. En wat dienstverlening betreft: snel contact onderhouden met de klant, geen wollige verhalen maar gewoon een eerlijke benadering voorstellen. Dus ook vertellen dat een zaak weinig kans heeft om tot een goed einde te komen, dat er weinig kans van slagen is en dat de kosten soms niet opwegen tegen het bedrag wat er nog te verhalen is. Ik wilde meer plezier hebben dan vroeger en niet te veel stress in mijn werk. En dat is tot heden heel goed gelukt. Bij ruim 90 % van de lopende zaken zijn we succesvol!”

Tijdens de pandemie heeft BBU niet te veel schade opgelopen. Bedrijven in nood werden goed ondersteund door de overheid en dat zorgde in eerste instantie voor minder faillissementen of achterstallige betalingen. Zoals verwacht, hebben veel bedrijven in het post-coronatijdperk lastiger wat vaker leidt tot financiële achterstanden. Zaken als huurachterstanden, bankrente en achterstallige belastingen zijn meer en meer aan de orde. Na een wat minder 2021 zijn de vooruitzichten echter weer prima.

Wat is de toekomstverwachting?
“Onze toekomstverwachting is dat we gestaag doorgroeien, we hebben er een nieuwe tak bij en dat is het Arbeidsrecht. Hier verwachten we heel veel van, onze collega Karin van der Waal gaat dit op zich nemen!”

Hoelang ondersteun je de club al als sponsor?
“Dat is heel veel jaar met een keer een kleine onderbreking. Maar nu ben ik elke thuiswedstrijd te vinden bij Sparta en ben ik altijd in de BusinessClub, waar het altijd erg gezellig is met zoveel ondernemers en waar het goed toeven is. Hier worden altijd veel zaken onder elkaar gedaan maar men gunt dit ook elkaar en dat maakt het juist zo mooi.

Mijn mooiste belevenis en herinnering bij Sparta zijn eigenlijk de prachtige wedstrijden zoals voorgaande jaren tegen NAC Breda en dit seizoen tegen ADO Den Haag, altijd met een vol bezette Ebbenhorst waar dan met zo’n groot aantal toeschouwers het geweldig spannend en gezellig is. En natuurlijk de promotie na een bloedstollende nacompetitie. Nu maar hopen dat we dit jaar weer kampioen worden waar we eigenlijk wel recht op hebben. Twee keer bovenaan staan en twee keer voortijdig moeten stoppen, dan hebben we nu wel een titel verdiend!”

Wat zou je zeggen tegen iemand die nog nooit bij Sparta of in het Van de Tweel Business Home is geweest?
“Als iemand een leuke middag wil mee maken dat moet hij zeker eens komen bij het bekende Middagje Sparta en dit beleven. Vooral omdat iedereen gelijk wordt opgevangen en er bij hoort.”

Wil je nog van de gelegenheid gebruikmaken om iets kenbaar te maken?
“BBU Juristen & Incasso’s is al jarenlang een gewaardeerde onderneming in Amersfoort en omstreken. Dat is mede te denken aan onze handelswijze. Samen met mijn collega Karin van der Waal lanceren wij een nieuwe tak aan het bedrijf: het BBU Arbeidsrecht. Een speciaal abonnement voor de MKB ondernemers waarmee zij écht geholpen zijn”, aldus Bart. Waarop Karin aanvult: “Dit abonnement kun je kort typeren: laagdrempelig, dienstverlenend én vooral een eerlijk verhaal tegen normale duidelijke tarieven”.