Door Rijk Veer
“Het ‘wij-gevoel’ komt altijd sterk naar voren tijdens de middagen op de Ebbenhorst bij de wedstrijden van Sparta Nijkerk.” Aan het woord is Nijkerker André Bouwman, werkzaam bij Porsche Centrum Leusden als After Sales Manager. “Wij zijn al ruim 70 jaar officieel Porsche dealer en zijn het hart van Porsche Nederland, gevestigd op de campus van Pon in Leusden. Bij ons kun je terecht voor een nieuwe of gebruikte Porsche, ben je welkom in de werkplaats voor onderhoud en reparatie en verkopen we onderdelen via het magazijn.”
Bouwman vertelt verder dat zij daarnaast ook officieel Porsche Classic Partner zijn, wat betekent dat zij ook de klassieke Porsches onderhouden en repareren. “Kom dus gerust eens langs voor een bezoek aan ons bedrijf, wij bespreken graag of we iets voor je kunnen betekenen.”
Op de vraag waarom hij lid is geworden van de Businessclub van Sparta Nijkerk antwoordt hij enthousiast: “Ik ben zelf een echte Nijkerker en ook verbonden aan de club als trainer/begeleider van de JO9-4 waarin mijn oudste zoon speelt. Ik ben dus elke week wel op de Ebbenhorst te vinden. Daardoor was het voor mij logisch en gemakkelijk om aan te sluiten bij de mooie BusinessClub van Sparta Nijkerk. Voor ons is het een mooie manier om nog meer lokaal zichtbaar en aanwezig te zijn. En doordat dat ik er zelf vaak te vinden ben, sluit dit ook mooi aan met de visie van ons bedrijf om de meest persoonlijk Porsche dealer van Nederland te zijn. In ons bedrijf werken we niet vanuit het bedrijf, maar vanuit de mensen. De medewerkers van Porsche Centrum Leusden zijn namelijk het bedrijf. Zij maken samen als team Porsche Centrum Leusden! En dat geeft onze klanten het warme, herkenbare en ‘lokale’ gevoel wat je toch wilt hebben als klant?”
Zoals André al eerder aangaf, vindt hij dat het ‘wij-gevoel’ altijd sterk naar voren komt tijdens ‘Het Middagje’ op de Ebbenhorst bij de wedstrijden van Sparta Nijkerk. Hij vult aan: “En het mooie is dan te zien, dat het ‘wij-gevoel’ verder gaat dan alleen die zaterdag. Verschillende ondernemers weten elkaar te vinden in mooie samenwerkingen. Dus één van de voordelen om lid te zijn van de BusinessClub van Sparta Nijkerk, is dat de ondernemers elkaar snel weten te vinden en open staan voor juist die lokale samenwerkingen.”
Op de vraag of hij in het bedrijf veel hinder heeft ondervonden van de corona- crisis, zegt hij resoluut: “Het belangrijkste is dat onze medewerkers gezond gebleven zijn tijdens deze crisis en dat we er samen als een echt team staan voor elkaar en onze klanten. Ik wist al dat we een fantastisch hecht team hadden, maar de crisis heeft dit nog een keer bevestigd en versterkt. Heel gaaf om te zien hoe ons team elkaar zo door deze toch lastige periode heen helpt.”
“Qua veranderingen hebben we snel in kunnen spelen op de toch veranderende markt binnen de automotive business. Wanneer je showroom namelijk dicht gaat, zul je toch op een andere manier moeten zorgen dat je in contact blijft met de klanten of prospects. Normaal lopen onze klanten zo naar binnen voor een bak koffie, sluiten ze aan bij de altijd gezellige vrijdagmiddagborrel aan de bar midden in onze showroom of, bij mooi weer, op ons Porsche terras. Dat was allemaal niet mogelijk en ook de evenementen lagen volledig stil, dus zijn we op diverse andere manieren met onze klanten in contact gebleven. Door middel van een persoonlijk kaartje van de verkoper, een leuke Valentijns-actie, of gewoon even dat belletje met; hoe gaat het met je? Vaak klein, maar heel persoonlijk! En dat wordt enorm gewaardeerd. Hierdoor zijn we altijd in contact met onze klanten gebleven en hebben we toch nog heel veel Porsches mogen afleveren aan onze klanten.
Gelukkig zijn de vooruitzichten heel goed, zeker met onze brede modellijn van Porsche”, om met trots te vervolgen: “Extra trots zijn wij op het net nieuw geïntroduceerde, volledig elektrische model: de Porsche Taycan Cross Turismo!”
“Tevens hebben we versneld een aantal grote digitale veranderingen doorgevoerd waardoor wij in staat zijn als eerste te reageren op de veranderingen in de automotive wereld. Digitale veranderingen in de werkplaats, maar bijvoorbeeld ook een digitale showroom voor onze pre-owned modellen (voor meer info: preownedshowroom.nl. Dus mocht je een mooie, jong gebruikte Porsche zoeken, dan hebben we altijd zo’n 100 gebruikte Porsches in onze pre-owned showroom op voorraad. Genoeg keus voor een ieder!”
Wij willen natuurlijk graag weten of wij hem daar als BusinessClub op de één of andere manier bij van dienst kunnen zijn? “Ik zie regelmatig BusinessClubleden ons bedrijf binnenstappen. Zowel voor een bezoek aan de showroom, als ook voor een werkplaatsafspraak. Dus de BusinessClub helpt ons zeker al in de lokale bekendheid. Zo vind ik het Sparta Nijkerk Prikbord een mooi communicatie- en contactmiddel voor de BusinessClubleden. Wijzelf maken er echter weinig gebruik van, omdat we elkaar ook buiten het Prikbord snel weten te vinden.”
Dat André Bouwman een echte voetballiefhebber blijkt wel uit zijn hartekreet: “Mijn wens is dat we snel weer met z’n allen weer heerlijk kunnen gaan genieten van die mooie voetbalmiddagen op de Ebbenhorst. En dat nog meer sponsoren zien dat aansluiting bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk niet alleen voordelen voor het bedrijf heeft, maar ook gezelligheid van het Middagje Sparta met alle sponsoren bij elkaar. Win – win dus!”
De Porsche-man in hart en nieren kan het vanzelfsprekend niet nalaten om gepassioneerd te zeggen: “En mocht je op zoek zijn naar een nieuwe of gebruikte Porsche, een afspraak bij de werkplaats nodig hebben, onderdelen nodig hebben of andere vragen over Porsche hebben, spreek mij gerust aan op zaterdag tijdens het Middagje Sparta in de BusinessClub. En wellicht rij jij deze zomer nog in een mooie Porsche rond!”