Roy de Ridder (Van den Tweel Groep) winnaar VDB Precisietrap 2020-2021!

Het mag dan een ultra-kort seizoen geweest zijn, er is wel degelijk gestreden om de bokaal die hoort bij de VDB Precisietrap. Het lijkt wel of de leden van de BusinessClub van Sparta Nijkerk met het jaar beter gaan trappen! Zoals gezegd kende dit seizoen wellicht erg weinig deelnemers, maar de winnaar vestigde echter wel een record door de bal, met militaire scherpte, op slechts 62 centimeter te plaatsen. En wie is die persoon met die fluwelen traptechniek? Niemand minder dan Roy de Ridder, financieel verantwoordelijk bij de Van Den Tweel Groep. Uit handen van voorzitter Nico Fiegen ontving De Ridder kortgeleden alsnog de bijbehorende wisseltrofee die hij met heel veel trots in ontvang nam. Er hield Roy maar één vraag dringend bezig: “Mag ik volgend jaar weer meedoen?” De Ridder zegt erop gebrand te zijn het record nog een paar centimeter scherper te stellen!

Op de foto:Nico Fiegen (links) en Roy de Ridder met de felbegeerde VDB Precisietrap wisseltrofee

Sponsor van de week: Autobedrijf Schueler

Door Nico Fiegen

Als er één autobedrijf in Nijkerk is waarvan iedere Nijkerker wel weet wáár dat gevestigd is, dan is het wel Schueler. Het bedrijf wordt wellicht vooral geassocieerd met Volkswagen, maar in de loop der jaren is Scheuler ook Audi, SEAT en Skoda gaan vertegenwoordigen (en dan willen we zeker niet voorbij gaan aan het dealerschap voor Volkswagen Bedrijfsauto’s).
We spreken Edward Westeneng, voor velen hét (goedlachse) gezicht van Schueler. Edward is regelmatig aanwezig in het Van den Tweel Vastgoed Businesshome en dat doet ‘ie zeker niet met tegenzin: “Qua naamsbekendheid is het volgens mij niet direct noodzakelijk dat we daar zijn, maar ik kom wél mijn klanten tegen en als Nijkerks bedrijf pur sang mogen we dan ook niet ontbreken bij Sparta Nijkerk. En, eerlijk is eerlijk, ons lidmaatschap heeft er soms zeker toe bijgedragen dat we zaken doen met mede-sponsors dus als we ergens het nuttige met het aangename kunnen combineren dan is het wel tijdens Het Middagje Sparta Nijkerk.”

Vraag Westeneng niet naar het bedrijf wat ‘ie vertegenwoordigt, want dan schuift hij direct naar het puntje van zijn stoel: “We zijn een echt mobiliteitsbedrijf. Aangezien we meerdere merken vertegenwoordigen kunnen we een enorm groot deel van de markt bedienen. Of het nu gaat om een Volkswagen Up! of een grote Volkswagen Crafter bakwagen, bij ons zijn de mensen aan het juiste adres. Wij bieden tevens alle vormen van leasing en financiering aan. Maar eh… natuurlijk kun je bij ons ook gewoon kopen!”
Om met enthousiasme te vervolgen: “Wij hebben loyale, gekwalificeerde mensen in dienst die ook het onderhoud en de reparaties volgens fabrieksvoorschriften kunnen uitvoeren. Mocht je een schade rijden dan is ook dát geen probleem voor ons, daarvoor hebben we universeel Schadebedrijf ASCA in huis!”

Het onderscheidend vermogen van Autobedrijf Schueler ligt in het feit dat zij qua klanttevredenheid al jarenlang zeer hoog scoren. Optimale klantbediening is het allerbelangrijkst en omdat zij hun klanten goed kennen (en zij Schueler op hun beurt), staan zij op dat vlak aan de top van de ranglijst. De medewerkers zijn er loyaal en het personeelsverloop is minimaal, zodat klanten vaak voor een langere tijd door één en dezelfde persoon geholpen worden. Dat wordt enorm gewaardeerd… zie Schueler maar als ‘een dorpsgarage in een stad’.

Het bedrijf heeft zich niet alleen aan de BusinessClub van Sparta Nijkerk verbonden omdat het zou gaan om volkssport nummer 1, maar op deze wijze denkt Schueler tevens bij te dragen aan het sociale leven en het maatschappelijk belang.
Westeneng opnieuw: “Regelmatig bezoeken van wedstrijden geeft al een ‘wij-gevoel’, we zijn allemaal fanatiek en willen graag dat Sparta wint. Natuurlijk is het ook erg prettig om samen met andere BusinessClub leden, onder het genot van een hapje en drankje, de wedstrijd te analyseren én te praten over eventuele ‘handel’. Want netwerken blijft ook belangrijk.”

Het zal niemand verbazen dat ook Autobedrijf Schueler een, op z’n zachtst gezegd, ‘vreemde tijd’ achter de rug heeft, de afgelopen 14 maanden. Toch draaide alles goed door en moest alleen de showroom tijdelijk gesloten blijven. Edward Westeneng bezweert dat men niet mag klagen over omzetcijfers maar dat dit niet vanzelf is gegaan: “Met de flexibiliteit van onze mensen lukt het ons echter nog steeds om succesvol te ondernemen.”
Op onze vraag naar de vooruitzichten, hanteert men een simpel motto: “Schueler bestaat al sinds 1899 en is altijd met de tijd meegegaan. In al die jaren zijn wij een gezond bedrijf gebleven. Dus we houden gewoon onze bewezen strategie vast.”

Op onze vraag of de BusinessClub het bedrijf nog ergens mee kan helpen is het antwoord eerlijk en simpel: “Niet direct. Jullie bieden ons een mooi podium en het is aan ons om er wat mee te doen. Uiteindelijk moeten wij zelf onze broek ophouden.”
Op het moment dat we ons gesprek willen beëindigen, steekt Edward Westeneng nog even zijn vinger op. “Wij willen niet nalaten de club en iedereen die daarbij betrokken is veel geluk toe te wensen. Wij willen de loyale mensen bij Sparta Nijkerk (en we weten echt wel wie dat zijn!) bedanken. Met heel veel waardering zien wij hoeveel tijd zij in de club stoppen. En o ja, dan maak ik meteen maar gebruik van de gelegenheid om vooral onze klanten te bedanken voor hun klandizie”, besluit hij met de welbekende lach op z’n gezicht.

Sponsor van de week: Batenburg Installatietechniek

Door Nico Fiegen

Zelfs (of misschien wel vooral) in economisch bijzondere tijden groeit het ledenbestand van de BusinessClub van Sparta Nijkerk gestaag. Zo werd onlangs Batenburg Installatietechniek welkom geheten bij dé club.
Batenburg Installatietechniek is werkzaam vanuit 6 vestigingen, t.w. Rotterdam, Twello, Ridderkerk, Nijmegen, Waalwijk en Nijkerk. Zij leveren en onderhouden elektronische klimaat- en beveiligingsinstallaties. Dankzij specialisaties in veiligheidstechniek en klimaatinstallaties, maar ook de service, het beheer en het onderhoud daarvan, helpen zij veel klanten in de utiliteitsbouw met een veilige, duurzame en meer efficiënte exploitatie. Samen met hun serviceafdeling zorgen zij ook voor preventief en correctief onderhoud, waardoor de gebruiker optimaal gebruik kan maken van de geleverde installaties.
Daarbij wordt gebruik gemaakt van 2 trends welke samenkomen in de motto’s:
• Smarter Focus: slim gebruik maken van de technologie om nieuwe ontwikkelingen voor klanten praktisch mogelijk te maken
• Brighter Tomorrow: energietransitie en verduurzaming voor een mooiere toekomst

Het is uiterst belangrijk dat de nieuwe techniek op de juiste wijze bijdraagt aan een veilige, innovatieve en comfortabele omgeving. Daarnaast is het ook van belang dat deze technieken niet alleen comfort opleveren maar ook tot een kostenbesparing leiden. Batenburg Installatietechniek combineert innovatieve technieken en technologieën door middel van één focus om uw omgeving comfortabel en veilig te maken en tegelijkertijd het energieverbruik te minimaliseren. Door meerdere functionaliteiten van een gebouw te koppelen kunnen zij een optimaal gebouw-beheersysteem ontwikkelen dat zeer gebruiksvriendelijk in gebruik kan worden genomen.
Elektrische apparaten worden vuil, verhit en ondergaan slijtage. Die apparaten kunnen zonder regelmatig onderhoud zorgen voor risico’s die kunnen leiden tot letsel en brand. Dit kan niet alleen grote gevolgen hebben voor de continuïteit van uw bedrijf maar het kan ook een boete opleveren wanneer blijkt dat ongevallen zijn ontstaan door nalatigheid. Daarbij kan uw verzekeraar er voor kiezen u aansprakelijk te stellen en geen schadeclaim uit te keren. Deze risico’s kunt u gemakkelijk voorkomen door uw onderhoud uit te laten voeren door één van de specialisten van Batenburg Installatietechniek.

Zij staan bovendien 365 dagen per jaar ’24/7′ voor u klaar. U beschikt altijd over één aanspreekpunt en vindt alle disciplines onder één dak. Met een onderhoudscontract bij Batenburg Installatietechniek bent u verzekerd van periodiek onderhoud aan uw technische installatie(s). Bovendien kunt u altijd rekenen op hulp bij storingen en noodgevallen. Zij bieden uiteenlopende pakketten voor onderhoud en service.
Meer info: www.batenburg.nl

Sponsor van de week: Porsche Centrum Leusden

Door Rijk Veer

 

“Het ‘wij-gevoel’ komt altijd sterk naar voren tijdens de middagen op de Ebbenhorst bij de wedstrijden van Sparta Nijkerk.” Aan het woord is Nijkerker André Bouwman, werkzaam bij Porsche Centrum Leusden als After Sales Manager. “Wij zijn al ruim 70 jaar officieel Porsche dealer en zijn het hart van Porsche Nederland, gevestigd op de campus van Pon in Leusden. Bij ons kun je terecht voor een nieuwe of gebruikte Porsche, ben je welkom in de werkplaats voor onderhoud en reparatie en verkopen we onderdelen via het magazijn.”

Bouwman vertelt verder dat zij daarnaast ook officieel Porsche Classic Partner zijn, wat betekent dat zij ook de klassieke Porsches onderhouden en repareren. “Kom dus gerust eens langs voor een bezoek aan ons bedrijf, wij bespreken graag of we iets voor je kunnen betekenen.”

Op de vraag waarom hij lid is geworden van de Businessclub van Sparta Nijkerk antwoordt hij enthousiast: “Ik ben zelf een echte Nijkerker en ook verbonden aan de club als trainer/begeleider van de JO9-4 waarin mijn oudste zoon speelt. Ik ben dus elke week wel op de Ebbenhorst te vinden. Daardoor was het voor mij logisch en gemakkelijk om aan te sluiten bij de mooie BusinessClub van Sparta Nijkerk. Voor ons is het een mooie manier om nog meer lokaal zichtbaar en aanwezig te zijn. En doordat dat ik er zelf vaak te vinden ben, sluit dit ook mooi aan met de visie van ons bedrijf om de meest persoonlijk Porsche dealer van Nederland te zijn. In ons bedrijf werken we niet vanuit het bedrijf, maar vanuit de mensen. De medewerkers van Porsche Centrum Leusden zijn namelijk het bedrijf. Zij maken samen als team Porsche Centrum Leusden! En dat geeft onze klanten het warme, herkenbare en ‘lokale’ gevoel wat je toch wilt hebben als klant?”

Zoals André al eerder aangaf, vindt hij dat het ‘wij-gevoel’ altijd sterk naar voren komt tijdens ‘Het Middagje’ op de Ebbenhorst bij de wedstrijden van Sparta Nijkerk. Hij vult aan: “En het mooie is dan te zien, dat het ‘wij-gevoel’ verder gaat dan alleen die zaterdag. Verschillende ondernemers weten elkaar te vinden in mooie samenwerkingen. Dus één van de voordelen om lid te zijn van de BusinessClub van Sparta Nijkerk, is dat de ondernemers elkaar snel weten te vinden en open staan voor juist die lokale samenwerkingen.”

Op de vraag of hij in het bedrijf veel hinder heeft ondervonden van de corona- crisis, zegt hij resoluut: “Het belangrijkste is dat onze medewerkers gezond gebleven zijn tijdens deze crisis en dat we er samen als een echt team staan voor elkaar en onze klanten. Ik wist al dat we een fantastisch hecht team hadden, maar de crisis heeft dit nog een keer bevestigd en versterkt. Heel gaaf om te zien hoe ons team elkaar zo door deze toch lastige periode heen helpt.”
“Qua veranderingen hebben we snel in kunnen spelen op de toch veranderende markt binnen de automotive business. Wanneer je showroom namelijk dicht gaat, zul je toch op een andere manier moeten zorgen dat je in contact blijft met de klanten of prospects. Normaal lopen onze klanten zo naar binnen voor een bak koffie, sluiten ze aan bij de altijd gezellige vrijdagmiddagborrel aan de bar midden in onze showroom of, bij mooi weer, op ons Porsche terras. Dat was allemaal niet mogelijk en ook de evenementen lagen volledig stil, dus zijn we op diverse andere manieren met onze klanten in contact gebleven. Door middel van een persoonlijk kaartje van de verkoper, een leuke Valentijns-actie, of gewoon even dat belletje met; hoe gaat het met je? Vaak klein, maar heel persoonlijk! En dat wordt enorm gewaardeerd. Hierdoor zijn we altijd in contact met onze klanten gebleven en hebben we toch nog heel veel Porsches mogen afleveren aan onze klanten.
Gelukkig zijn de vooruitzichten heel goed, zeker met onze brede modellijn van Porsche”, om met trots te vervolgen: “Extra trots zijn wij op het net nieuw geïntroduceerde, volledig elektrische model: de Porsche Taycan Cross Turismo!”

“Tevens hebben we versneld een aantal grote digitale veranderingen doorgevoerd waardoor wij in staat zijn als eerste te reageren op de veranderingen in de automotive wereld. Digitale veranderingen in de werkplaats, maar bijvoorbeeld ook een digitale showroom voor onze pre-owned modellen (voor meer info: preownedshowroom.nl. Dus mocht je een mooie, jong gebruikte Porsche zoeken, dan hebben we altijd zo’n 100 gebruikte Porsches in onze pre-owned showroom op voorraad. Genoeg keus voor een ieder!”

Wij willen natuurlijk graag weten of wij hem daar als BusinessClub op de één of andere manier bij van dienst kunnen zijn? “Ik zie regelmatig BusinessClubleden ons bedrijf binnenstappen. Zowel voor een bezoek aan de showroom, als ook voor een werkplaatsafspraak. Dus de BusinessClub helpt ons zeker al in de lokale bekendheid. Zo vind ik het Sparta Nijkerk Prikbord een mooi communicatie- en contactmiddel voor de BusinessClubleden. Wijzelf maken er echter weinig gebruik van, omdat we elkaar ook buiten het Prikbord snel weten te vinden.”

Dat André Bouwman een echte voetballiefhebber blijkt wel uit zijn hartekreet: “Mijn wens is dat we snel weer met z’n allen weer heerlijk kunnen gaan genieten van die mooie voetbalmiddagen op de Ebbenhorst. En dat nog meer sponsoren zien dat aansluiting bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk niet alleen voordelen voor het bedrijf heeft, maar ook gezelligheid van het Middagje Sparta met alle sponsoren bij elkaar. Win – win dus!”
De Porsche-man in hart en nieren kan het vanzelfsprekend niet nalaten om gepassioneerd te zeggen: “En mocht je op zoek zijn naar een nieuwe of gebruikte Porsche, een afspraak bij de werkplaats nodig hebben, onderdelen nodig hebben of andere vragen over Porsche hebben, spreek mij gerust aan op zaterdag tijdens het Middagje Sparta in de BusinessClub. En wellicht rij jij deze zomer nog in een mooie Porsche rond!”

 

Gezocht: Volkswagen Wedstrijdbaljongen/meisje

HELDEN en HELDINNEN tussen de 10 en 14 jaar die de wedstrijdbal veilig naar de middenstip brengen!

Doe jij ’m onder je arm? De officiële wedstrijdbal. De bal waar het Nederlands elftal vanaf 13 juni hopelijk heel vaak mee gaat scoren dit EK. Vóór de wedstrijd begint, moet iemand ’m bewaken en veilig naar de middenstip brengen.

Heb jij het in je? Bewijs het maar!

 

Upgrade van Diamant naar Briljant sponsor: Signploeg Amersfoort

Signploeg uit Amersfoort is uitgesproken duidelijk: “Onze samenwerking met Sparta Nijkerk is alweer even geleden opgestart. Wij hebben die de afgelopen tijd echter zó positief ervaren dat wij met ons bedrijf graag een extra steentje bijdrage aan deze prachtige club. Voor zover bekend is Briljant het hardste materiaal dat in de natuur voorkomt. Dat is voor Signploeg dus zeer symbolisch voor de sponsor – relatie”, aldus Richard Todd namens de kersverse Briljant sponsor.

Doorrrrr…..

Voor de gemiddelde supporter gebeurt er verrekte weinig op de amateur-voetbalvelden. Goed, er worden wat onderlinge partijtjes afgewerkt, er wordt zo links en rechts nog best fanatiek getraind, conditie wordt op peil gehouden, coronakilo’s weg getraind. Leuk allemaal maar allemaal net zo nep als de borsten van Pamela Anderson.

Hoe anders gaat het er, zelfs tijdens deze pandemie aan toe in het betaalde voetbal. In Europa bespreekt de voetbalbond gewoon schaamteloos een nieuwe Super League. Puissant rijke clubs graaien daar nog steeds doortastender in de geldla dan de gemiddelde Lingodeelnemer in de ballenbak (en zelfs dán hebben ze nog niet genoeg). Clubs weten van gekkigheid niet meer welke sponsor ze op hun shirt moeten plakken, zelfs een leverancier van kunst-melkboeren prijkt ergens op de borst.

Een club als Sparta Nijkerk streeft ook al jaren het hoogste na maar je moet er toch niet aan denken dat wij deel uit zouden maken van de wereld van het nationale of internationale topvoetbal? Stel je toch eens voor dat we in al onze prestatiedrang inderdaad door zouden dringen tot het crème de la crème van de voetbalwereld… Voor je het weet zit je tot je aan je nek in een stadiondossier (…) en wil de ene helft van de club de witte berken van het B-veld weer terug en de andere helft een dak boven het hoofdveld waar gras wordt gemasseerd, ingesmeerd met melk van Afghaanse lama’s en met een nagelschaartje wordt verzorgd. En staat er geen van den Tweel Vastgoed meer op het shirt maar moeten we op zoek naar een Chinese sponsor en ga er maar vanuit dat het dan niet de Chinees van de Langestraat is! Wedstrijden worden, omwille van de ‘mediapartner’, dan bij tijd en wijle ingepland op maandagmiddag tien vóór half drie en Mino Raiola zal vaker op De Ebbenhorst worden gesignaleerd dan Gert Veenhof. Je wordt toch gillend gek als ook onze spelers dan juichmaniertjes gaan hanteren die eerst worden ingestudeerd bij toneelvereniging Hierna Beter? Ergens onder een door HABO Timmerwerken gefabriceerd dakje staat dan ook bij ons een scheidsrechter zeven en een halve minuut te turen naar een beeldscherm om te zien of het al dan niet buitenspel was (alsof de lijnen van Aart van de Bor al niet meteen uitsluitsel zouden kunnen geven!). Op een regenachtige dinsdagochtend lezen we ineens in de krant dat Gijs Kas is vergeten een kruisje te zetten waardoor we voor Maurice de Ruiter arbeidsduurverkorting aan moeten vragen. Wat een ellende allemaal. Vollgassfussbal op je vrije zaterdag…..Aart & Gijs als analist bij ESPN…..met een trainer van 74 heb je het dan pas écht voor elkaar….onder leiding van Johan Evers naar de absolute top om daarna misschien wel tot de conclusie te komen dat we een ‘Munstermannetje’ in huis hadden…of je keeper wordt heimelijk gefilmd op een hotelkamer in een pose die je nooit aan je vrouw kunt uitleggen….Belchinezen… Niet naar de Westmaat, Panhuis, de Zwaaier of de Strokel maar naar Bernabeu, Old Trafford of de Arena…..verbod op uitpubliek dus niet naar Katwijk, Rijnsburg of De Burcht….Geen Ted & Nico maar Knevel & van de Brink. Of in plaats van de Ridderzaal de Frits Philipslounge of Anton Dreesman boulevard. Niet meer leunen over het hek van het balkon maar opgehokt allemaal braaf blijven zitten op plastic stoeltjes. Geen sponsors meer maar “Official Partners”.

Ik kan er werkelijk zwetend van wakker worden als ik er alleen al van droom. Nee, laat ons maar gewoon heel bescheiden in 90 jaar uitgroeien naar een club van meer dan anderhalfduizend leden, naar een nederige ‘derde-divisionist-die-al-lang-in-de-tweede-divisie-hoort-te-spelen’, naar een club met meer dan 75 competitieteams, naar een dameselftal dat op weg is naar de hoofdklasse. Een club die bovendien 25 jaar geleden een BusinessClub in het leven riep die inmiddels op weg is naar een ledenaantal van 200. Waar op zaterdag zomaar 1.500 mensen langs de lijn staan om Het Middagje Sparta Nijkerk te beleven. Waar “Het Balkon” the place to be is. Waar het misschien wel eens onrustig is en waar we ook wel eens een bestuurslid hebben die meent op geheel eigen wijze een soort Cruyff- revolutie teweeg te moeten brengen (?) maar die haar zaakjes anno 2021 prima voor elkaar heeft. Ook vanaf deze plaats dus gewoon, simpelweg en heel nuchter welgemeende felicitaties voor het 90- jarige Sparta Nijkerk en de 25 jarige BusinessClub van onze vereniging.

En dan gewoon weer doorrrrr….!!

Nico Fiegen

Sponsor van de week: Evers + Manders Subsidieadviseurs

Door Nico Fiegen

Je ziet ‘m zo vaak op De Ebbenhorst dat je je bijna niet kunt voorstellen dat ‘ie in het dagelijks leven ook nog een bedrijf runt. De voorzitter van Sparta Nijkerk, Johan Evers, is namelijk ook nog directeur van Evers + Manders Subsidieadviseurs. Een bedrijf, gevestigd in Hoevelaken, dat zich bezighoudt met adviezen op subsidiegebied, ondersteuning bij subsidieaanvragen en assisteert bij de afwikkeling van verkregen subsidietoezeggingen.

Op de vraag wat het onderscheidend vermogen van zijn bedrijf is, antwoordt Johan: “ Wij focussen op grote en complexe subsidieaanvragen. Daarbij hebben wij kennis van – en ervaring met de specifieke branches waar onze opdrachtgevers in werkzaam zijn: watertechnologie, waterbeheer, deltatechnologie, maritieme technologie, energie, circulaire economie en medische innovatie.”

Nadat het bedrijf in het verleden al vaker optrad als kledingsponsor van één van de teams van Sparta Nijkerk werd Evers + Manders een paar jaar geleden Diamant sponsor van de club. “In die hoedanigheid steunen wij het eerste team, maar zeker ook de rest van de vereniging. Als voorzitter kan ik op zaterdag niet altijd volop aanwezig zijn in het Businesshome, maar als het half kan, pak ik toch nog wel even een uurtje mee om namens ons bedrijf ondernemers in Nijkerk en omgeving nader te leren kennen.”

Natuurlijk merkt Johan ook iets van de coronacrisis in zijn bedrijf. “Het aantal en de omvang van opdrachten blijft gelukkig gelijk, maar het werk wordt wel anders ingericht, waardoor het samenwerken en inwerken soms lastiger is. We zijn blij dat de crisis weinig effect heeft op de omzet en het resultaat. Ik durf dan ook te stellen dat ook in deze tijd de vooruitzichten van onze onderneming best goed zijn.”

In zijn ‘dubbelrol’ als Spartaan in hart en nieren én sponsor heeft Johan natuurlijk een uitgesproken wens (of eigenlijk 2…) voor de club: Sparta Nijkerk 1 naar de 2e divisie en Sparta Vrouwen naar de Hoofdklasse.
Tot slot wil Johan Evers nog kwijt: “Samen maken we Sparta Nijkerk sterk. Iedereen kan daar vanuit zijn of haar kennis en vaardigheden een rol in spelen: soms rond een team maar er zijn ook veel andere taken in de organisatie!”

BusinessClub Sparta Nijkerk verwelkomt nieuwe Brons sponsor Hopman Ruimtemakers

 

De ruimte waarin je werkt, speelt een grote rol in het welzijn en werkgeluk. HOPMAN Ruimtemakers creëert kantoren die werken en verzorgt werkgeluk door de mens centraal te zetten in het ontwerp.

Het ideale kantoor

Een groot deel van de dag brengen we door op kantoor. Het is daarom belangrijk dat de kantoorruimte goed werkt. Het ideale kantoor voldoet aan verschillende eisen. Veel daglicht, een gezond klimaat, voldoende ruimte om te bewegen en een plek om op te laden bijvoorbeeld. Onze designers weten alles af van werkgeluk en ontwerpen kantoren altijd volgens deze principes.

Versterk je merk

Jouw kantoor is het visitekaartje van je organisatie. Het is de beste plek om je bedrijfsidentiteit te laten zien. Dat gaat verder dan een logo op de muur of het gebruik van herkenbare kleuren. Een goed kantoor sluit naadloos aan bij de cultuur en DNA van je bedrijf.

Ruimtemakers

Onze ervaren Makers zorgen voor een professionele en stijlvolle inrichting die tot in de puntjes is afgewerkt. Het moment dat alles samenkomt, dat is waar we het voor doen!

 

Sponsor van de week: Djops Uitzendgroep

Sponsor van de week : Djops Uitzendgroep
Door Tyno Koelewijn

‘Doen waar je goed in bent’ Dat is de slogan en heldere merkbelofte van Zilversponsor Djops Uitzendgroep.
Ik heb een afspraak aan de Ohmstraat in Nijkerk waar Djops alweer een paar jaar is gevestigd na te zijn gestart op een locatie in Hoevelaken. De huidige, drie etages tellende, locatie oogt open en gastvrij, ondanks de aanwezige voorzieningen en maatregelen tegen corona. De huisstijl is goed doorgevoerd en het pand ademt Djops. Ook hiervoor geldt: Doen waar je goed in bent!
Gastvrij zijn ook de drie mannen waar ik de afspraak mee heb: Hans Appeldoorn, Marco Kints en Fernando Heyliger. Die laatste is sinds kort toegetreden als strategisch partner van Djops.
Maar het begon allemaal precies 6 jaar geleden. Toen startten Hans Appeldoorn en Marco Kints hun uitzendbedrijf Djops. Hans weet het nog hoe het tot stand kwam: ‘’Ik had bij toeval, door een toen lopende businessclubactie ‘aanvoerdersband voor de buffetsponsor’, contact met Marco en we raakten aan de praat. Toen tijdens dat gesprek mijn plannen om een uitzendbureau te willen gaan starten ter sprake kwam was Marco als oud collega direct geïnteresseerd. Een paar gesprekken verder was het beklonken en besloten we als compagnons de stap te gaan maken. Je kan dus stellen dat de basis is gelegd binnen de BusinessClub van Sparta.” Marco vult aan: ‘’Er volgde een periode van volop brainstormen over hoe het bedrijf vorm te geven, naam, een logo en de te volgen strategie. Met wat professionele hulp van buitenaf werd er al snel een compleet bedrijfsplan gevormd en werd er op 1 april 2015 gestart onder de naam Djops met de merkbelofte: Doen waar je goed in bent!”
Fernando: “Nog steeds een merkbelofte die staat als onderscheidend vermogen. Onze belofte als uitzendgroep aan de arbeidsmarkt door onlosmakelijk voor de mens te kiezen. Waarbij we de potentie van mensen inventariseren, inschatten en koppelen aan de vraag van de opdrachtgever. Mooi werk, mensenwerk.”
Volgens Hans is focus op het tot stand brengen van de juiste match zeer belangrijk. ‘’Met ons talent, ondernemerschap en karakter maken we met onze medewerkers aantoonbaar het verschil binnen de branches Logistiek, Techniek, Bouw en Facilitair. We zijn trots op de partnerships met onze opdrachtgevers die hierdoor zijn ontstaan.”
Inmiddels heeft deze filosofie en strategie in 6 jaar tijd geleid tot een betrokken en toegewijd lokaal team en is er naast de vestiging in Nijkerk ook een mooie vestiging in Harderwijk geopend. De (vak-) mensen die Djops plaatst / uitzendt, worden met regelmaat door het betreffende bedrijf in vaste dienst genomen. Dat zegt veel over de kwaliteit. Naast de lokale krachten zet Djops, indien nodig en gewenst, ook arbeidsmigranten uit de EU in.

Dus de basis is gelegd bij de BusinessClub. Maar wat is de reden dat jullie als Djops ook direct sponsor werden?

‘’Clubliefde!’’ roepen Marco en Fernando bijna in koor. Marco en Fernando zijn samen goed voor zo’n 60 jaar aan clubtrouw. Zelf voetballen, kinderen die er voetballen en jeugdtrainerschap. Hans is als jeugdleider en zijn jarenlange betrokkenheid bij de BusinessClub (als bestuurslid en gastheer van het businesshome) ook een bekend gezicht op de Ebbenhorst. Je kan wel stellen dat het echte Spartanen zijn en dus een vanzelfsprekendheid dat ze ook direct sponsor werden. Of om maar eens de helft van bekend citaat te gebruiken ‘echte Spartanen worden sponsor’. Ze vervolgen: “Daarnaast is het businesshome tijdens een ‘middagje Sparta’ een mooie gezellige en zakelijke ontmoetingsplek voor Nijkerk. En dat gecombineerd met de goede prestaties van ‘ons eerste’ zijn voldoende argumenten voor onze keuze om aangesloten te zijn en te blijven bij de BusinessClub van Sparta. Het ‘wij gevoel’ ontstaat dan ook, eerlijk gezegd, vooral door het hebben van een leuke sportieve en ontspannen middag. Dat is prettig en daardoor ontstaan er weer mooie, nieuwe kennismakingen. Soms zelfs eerste zakelijke verkennende gesprekken. En natuurlijk samen een biertje drinken!”
Maar niet alleen Sparta wordt ondersteund door Djops. Als een echt Nijkerks bedrijf, die midden in samenleving staat, dragen ze ook een steentje bij aan andere Nijkerkse (sport-) verenigingen.

Momenteel hebben we nog steeds te maken met de langdurige gevolgen van de corona pandemie. In hoeverre is dit van invloed op jullie bedrijfsvoering?

“Zoals ieder bedrijf hebben ook wij te maken met het meer dan vervelende Covid-19 virus. Met de daarbij behorende zorg voor onze collega’s, uitzendkrachten en opdrachtgevers. Daarnaast zijn we actief in een tak van sport waarbij, ook in onzekere tijden, vaak een beroep op wordt gedaan. Door de vraag naar flexibele inzet van personeel. Voor zover je dan over een voordeel mag spreken.”

Hoe zien jullie de vooruitzichten voor Djops?

“Ons heldere streven is de beste te worden in de regio. Daar gaan we voor! En gezien de kwaliteit van onze medewerkers (waaronder een aantal ras-Spartanen) zien we dat met het volste vertrouwen tegemoet.” Hans: “We houden onze focus op de reeds bewezen kwaliteit en niet op de kwantiteit. Maar als de vraag naar die kwaliteit leidt tot groei is dat vanzelfsprekend een mooie ontwikkeling.” Marco: ”De ontwikkeling in arbeidsmarkt is nog volop gaande en ondanks dat de politiek dat verder wil regulieren door ‘vast werk, minder vast’ en ‘flexibel werk minder flexibel’ te maken blijft de vraag naar flexibele werknemers bestaan. Zowel in een goede economie, door de behoefte aan extra capaciteit, alsook in een mindere economie door de inperking van de risico’s en kostenbeheersing.”

Kan de Sparta BusinessClub hierin behulpzaam zijn en hebben jullie nog een doel of wens die jullie willen delen met de ander sponsoren?

“Ja zeker! Door het bij elkaar (blijven) brengen van vraag en aanbod in een gezellige, zakelijk omgeving. Bedrijven voorstellen en te koppelen aan elkaar. Daar kan de BusinessClub zeker een steentje aan bij dragen. En een mooi doel is om samen de beste te willen zijn, zowel de BusinessClub als de vereniging Sparta en natuurlijk onze selectie. En dit uiteindelijk te bekronen met een kampioenschap! Tegelijk is dat uiteraard ook onze wens. Altijd streven om de beste te willen zijn, daar zit ook onze kracht!”

Willen jullie nog iets kenbaar maken?

“We willen graag van de gelegenheid gebruik maken om Fernando (als kind van de club voor velen geen onbekende) voor te stellen aan de BusinessClub als ondernemer bij Djops.”
Zoals boven in de inleiding reeds gemeld, is Fernando toegetreden bij Djops als strategisch partner. In die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor de interne aansturing van de medewerkers en samen met Hans en Marco voor de strategische groei vanuit de partnerships met de opdrachtgevers. En natuurlijk zal Fernando ook vrijwel elke zaterdag aanwezig zijn bij de BusinessClub namens Djops Uitzendgroep. En daar is ie ook best goed in!

De Spartanen van Djops!!

 

Westra & Smit met frisse blik Zilver sponsor

Ook het Nijkerkse bedrijf Westra & Smit heeft zich onlangs aangesloten bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk. Het bedrijf van Nijkerker Egbert Westra vestigt zich binnenkort, samen met een aantal andere bedrijven (waarvan EE Accomodations, Ropaflex en Autocare óók al lid zijn van de grootste ondernemersclub van Nijkerk en omstreken), in het gloednieuwe pand “Arckel” op de Smitspol.

Sinds 1995 houdt Westra & Smit zich bezig met schoonmaak- en opruimwerkzaamheden op de bouwplaats. Als totaalleverancier kunnen zij alle schoonmaak-en opruimwerkzaamheden tijdens de bouw en voor de oplevering voor u verzorgen. Naast schoonmaak in de bouw, kunt u bij hen ook terecht voor reguliere schoonmaak. Van appartementencomplexen tot uiteenlopende bedrijfspanden, zij bieden de juiste schoonmaakwerkzaamheden. Westra & Smit informeert u graag over alle mogelijkheden!

Sponsor van de week: Hmedia 360

Sponsor van de week: Hmedia 360, eigenaar Henry Hamstra
Door Rijk Veer

Wat doet Hmedia360, en wat onderscheidt jouw bedrijf van andere bedrijven?

Sinds mei 2015 mag ik mezelf “Google Streetview trusted fotograaf” noemen, maar Hmedia 360 doet nog veel meer op het gebied van PR en communicatie. We maken foto’s, video’s, advertenties, drukwerk, spandoeken en roll-upbanners en daarnaast ben ik 112-journalist en uitgever. ‘De markt met een glimlach’ is ons eigen unieke weekmarktconcept en daarnaast ben ik actief voor citymarketing Nijkerk en de Nijkerkse Ondernemers Vereniging. Kortom, “nee” verkoop ik niet. Voor iets wat we zelf niet kunnen aanbieden, vinden we altijd een oplossing bij één van de relaties uit het uitgebreide netwerk dat we in de loop van de jaren hebben opgebouwd.

Wat is de reden dat je lid bent van BusinessCub Sparta Nijkerk?

Mijn lidmaatschap van de BusinessClub loopt al sinds 2002, met een kleine tussenpoos na de brand bij Sparta Nijkerk. Zelf heb ik altijd aan waterpolo gedaan bij Flevo in Nijkerk, maar ik kom van jongs af aan ook al bij voetbalvereniging Sparta Nijkerk want mijn oudere broer speelde in het eerste elftal. Dan hebben we het over de tijd dat Sparta Nijkerk nog op het oude hoofdveld speelde en de kantine zo’n beetje stond waar nu de tribune staat. Lid zijn van de BusinessClub is vooral leuk, een gezellig uitje. Zaken doen bij de BusinessClub is voor mij geen doel op zich, maar het is altijd mooi meegenomen als er zich kansen voordoen.

Wat zijn voor jou voordelen van de BusinessClub, hoe ervaar je het en is er sprake van een ‘wij-gevoel’?

Natuurlijk gaan we met z’n allen fanatiek voor de drie punten als ik kom kijken, maar ik laat mijn weekend er niet door verpesten als het een keertje tegen zit. Ik weet dat sommigen daar anders over denken maar uiteindelijk is het maar een spelletje, vind ik.
Als het gaat om het ‘wij-gevoel’ wil ik graag voorstellen dat wij als sponsoren samenwerken als het gaat om het buffet dat na afloop van een wedstrijd in het Businesshome klaar staat. Voor een eenmansbedrijf is het een flinke uitgave om dat buffet te sponsoren, zoals wij enkele jaren hebben gedaan. Vaak komt het daarom uit op steeds dezelfde bedrijven die sponsoren. Laten we samenwerken met meerdere bedrijven door de kosten te delen. Interesse? Klamp mij maar aan dan gaan we samen een heerlijk buffet regelen!

Wat merk je van de corona-virus situatie in je bedrijf?

Bijzondere gebeurtenissen zoals de coronatijd triggeren mij. Zakelijk kijk ik dan vooral naar wat wél kan en niet naar wat er níet meer kan. Het gaat te ver om hier in dit interview uitgebreid op in te gaan, want daar kan ik gemakkelijk een hele pagina mee vullen. Maar, kort samengevat, sommige dingen hebben we niet kunnen doen en heel veel andere dingen wel. Ondanks de coronacrisis was 2020 voor ons zeker geen slecht jaar.

Wat denk je dat de vooruitzichten zijn voor je bedrijf?

Hmedia360 is ooit per ongeluk ontstaan zonder een doel voor de toekomst. Dat klinkt misschien niet heel professioneel maar het werkt voor mij wel prettig. Vaak heb ik geen idee wat er volgende week op het programma staat en dat houdt het leuk voor mij.

Kan de BusinessClub je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?

In de loop der jaren hebben wij werk gekregen vanuit het netwerk van de BusinessClub Sparta Nijkerk. Niet omdat we daar specifiek naar op zoek waren, maar omdat we er al pratend, onder het genot van een hapje en een drankje, achter kwamen dat we zakelijk wat voor elkaar konden gaan betekenen. Nu maar hopen dat die middagjes Sparta Nijkerk snel weer de normaalste zaak van de wereld zijn!

Wat is je mening over het Sparta Nijkerk Prikbord?

Wij zijn lid van diverse netwerken en allemaal hebben ze wel iets bedacht in deze tijd. Het is heel goed dat die initiatieven er zijn, maar voor ons heeft het geen toegevoegde waarde gehad.

Heb je een doel/wens die je wilt delen met de andere sponsoren met het oog op toekomst?

Sparta Nijkerk is inmiddels zo groot dat je het in sommige opzichten kunt zien als een bedrijf. Binnen zo’n bedrijf is het belangrijk dat je iedereen blijft waarderen. Alle klussen die geklaard worden zijn belangrijk, van klein tot groot. Ook voor de BusinessClub. Of je nu over de brug komt met een grote zak geld of in natura iets doet voor de club, het zijn al die verschillende bijdragen samen die maken dat het goed blijft gaan.

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?

Als de gasten van de BusinessClub zich tijdens een wedstrijd of in de rust afvragen waarom ik op mijn telefoon zit te loeren: Sinds jaar en dag verzorgt Hmedia360 de presentatie op de drie tv-schermen in het Businesshome. Met mijn smartphone bedien ik de informatie over wie de buffetsponsor is, wat de actuele stand van de wedstrijd is en welk nawoord er op de schermen verschijnt.
Verder hoop ik voor iedereen die Sparta Nijkerk een warm hart toedraagt dat we een mooi en zorgeloos seizoen 2021 – 2022 zullen krijgen.