Indelingen meiden voor seizoen 2019-2020

Na weken van selectietrainingen en selectiewedstrijden zijn de indelingen voor de Meidenteams voor het nieuwe seizoen bekend.

Hier vind je per leeftijdscategorie de nieuwe indeling

Het kan voorkomen dat de nieuwe indeling anders is dan je had gehoopt of had verwacht. Bedenk dan dat we bij Sparta Nijkerk er alles aan doen om een ieder zoveel mogelijk op een niveau in te delen waarbij hij of zij het niet te moeilijk, maar ook niet te makkelijk heeft.

Wij wensen je veel plezier in het nieuwe seizoen met je nieuwe team!

Opleidingscommissie vv Sparta Nijkerk

Sparta Nijkerk onder 13-1 beleeft prachtweekend in België

Na lang wachten was het afgelopen weekend eindelijk zover. In het Belgische Poperinge speelde Sparta Nijkerk onder 13-1 een internationaal toernooi met teams uit België, Nederland, Frankrijk en Duitsland.

Aan het begin van de Hemelvaartsdonderdag werd er bij Sparta Nijkerk verzameld. Na het inpakken van de spullen vertrokken we met twee busjes naar het 300 kilometer verderop liggende Poperinge, vlakbij de Franse grens.
Na een voorspoedige reis, die sneller ging dan verwacht, kwamen de mannen aan op het grote sportcomplex van KFC Poperinge. De club beschikt over 7 voetbalvelden en twee sporthallen, die ook fungeerden als slaapzaal. Bij aankomst werden we daar naar toe gebracht om onze bedden gereed te maken, waarna we konden vertrekken voor het avondeten. Na het eten werd er nog een wandeling gemaakt door het centrum en keerden we terug op het complex waar er nog even gevoetbald kon worden. Met een afsluitend drankje werd er een einde gemaakt aan de avond en konden we ons klaarmaken voor de nacht.

De volgende morgen was het vroeg voor de mannen, maar toch moesten de spelers zich klaarmaken voor het ontbijt, waarna er die dag 4 poulewedstrijden op het programma stonden.
In de eerste twee wedstrijden was duidelijk dat de jongens niet helemaal wakker waren. Tegen het Nederlandse NVC uit Naarden werd onnodig met 1-0 verloren, en tegen Oudewater werd op een onbespeelbaar knollenveld een 0-0 gelijkspel behaald.
Na die twee wedstrijden was het tijd om te kijken wie er mee mocht doen aan de Penaltybokaal van de volgende dag. Uiteindelijk kwamen Niels van Dijk, Jochem, Quinten Middel en Quinten Steenwijk als aangewezenen naar voren, waarna we lekker konden gaan lunchen.

Tijdens de lunch begon het besef te komen bij de spelers dat er veel meer in zat en dat was te merken in de wedstijden die volgden. De Nijkerkse aanval kwam op stoom en de defensie hield zich steeds beter staande. Tegen het Belgische Wevelgem City werd met 2-0 gewonnen en tegen het eveneens Belgische Vlamertinge werd met 2-1 gewonnen. De resultaten waren niet genoeg voor de eerste plaats in de poule, maar wel voor plaats 2. Hierdoor werd duidelijk dat we voor plaats 5 tot en met 8 zouden gaan spelen op de zaterdag.

Na de laatste wedstrijd was het tijd voor ontspanning en maakte we ons klaar voor het avondprogramma. Er werd gegeten in het dorp en daarna werd er koers gezet naar het bowlingcentrum om vervolgens, toch redelijk vermoeid, terug te keren naar de slaapzaal.
Aangezien het avondeten niet helemaal beviel, werden er voor de spelers nog een paar pizza’s bezorgd op het complex om de trek te verminderen.

Op zaterdagmorgen begonnen we weer net zo als de vrijdag, de slaap zat nog wat in de ogen. Hierdoor kwamen we tegen VEP net tekort voor de winst en duidelijk werd dat we gingen spelen voor plaats 7 of 8.

Maar voordat er werd gestreden om die plaatsen, was het tijd voor de Penaltybokaal. Na een spannende competitie, was het uiteindelijk onze Jochem van Dunschoten die de prijs mee naar huis mocht nemen! Blijkbaar was dit een opsteker voor de jongens, want dit gaf in de hitte toch weer energie om ons klaar te maken voor de laatste wedstrijd. Tegen het Nederlandse MSV werd getoond dat de mannen het voetballen niet verleerd waren en waren ze de betere partij. Echter, een goal werd door beide teams niet gemaakt waardoor penalty’s de beslissing konden gaan brengen. In een spannende serie stopte Niels van Arkel uiteindelijk de 8e(!!) strafschop van MSV, waardoor Sparta Nijkerk als 7e van de 20 deelnemers eindigde.

We konden ons daardoor met een goed gevoel klaarmaken voor de terugreis. Na een tussenstop bij de McDonalds kwamen we zaterdag aan het begin van de avond weer aan in Nijkerk, waar de ouders ons al netjes stonden op te wachten en konden zien en horen dat dit toernooi een meer dan geslaagd einde van het seizoen was.

Via deze weg willen we KFC Popringe en Euro Sportring bedanken voor de goede organisatie. Maar vooral alle dank gaat uit naar alle sponsoren die dit geweldige weekend mogelijk hebben gemaakt! Heel erg bedankt!!

Simon Ubels

Foto’s Europacup Toernooi 2019

Anja de Greef heeft foto’s gemaakt tijdens het Europacup Toernooi op vrijdag 31 mei.

Klik hier om de foto’s te bekijken

Slotavond keepers

De keepers hebben wat trainingen betreft het seizoen goed afgesloten.

Op maandag 27 mei waren er 22 keepers aanwezig om met een keepers-circuit van 4 onderdelen een leuk einde te maken aan het voetbalseizoen 2018/2019.
Ook stond de avond in het teken van de vertrekkende keeperstrainers Joeri, Gerben en Inge.
Het keepers-circuit bestond uit de volgende onderdelen :
– latje trap vanaf de grond of uit de hand met trainer Gerben ;
– tjoek-keepersvormen met trainer Harrie ;
– vallen/duiken met trainer Theo en
– duels 1:1 of 2:2 met trainer Joeri
en dat alles stond onder leiding van organisator Inge.
Na een openingswoord van Inge werden de keepers in 4 groepen verdeeld en kwamen alle leeftijden door elkaar heen en ook de selectie en niet-selectie-keepers werden willekeurig ingedeeld.
Daarna nam Theo het inititatief door met alle 22 keepers de warming-up te doen en dat ging perfect en gelijk daarna werd met het keepers-circuit begonnen en elk onderdeel duurde 15 minuten.
Na afloop kwamen we uiteraard bij elkaar en mochten de 21 keepers en 1 keepster op de kunstgrasmat van veld T gaan zitten.
Inge bedankte de keepers voor hun getoonde inzet deze avond en haalde de trainers nog persoonlijk even aan en bij iedere trainer was er een groot applaus van niet alleen de keepers maar ook van de aanwezige ouders.
Al met al een fantastische afsluiting van een mooi seizoen waarin de opkomst zeer goed te noemen was.
Mede namens mijn collega-trainers wil ik alle keepers bedanken voor hun geweldige inzet………….Inge Rehorst

Alle informatie over het Europacup toernooi en leiders gezocht!

Vrijdag 31 mei is het weer zover, het jaarlijkse Europacup Toernooi.

Het Europacup Toernooi is een onderling toernooi voor onze jongens en meiden t/m 12 jaar en speelt zich af op het Sportcomplex “De Ebbenhorst”

Het wedstrijdprogramma is van 9:00 – 16:00 uur met aansluitend de penalty bokaal en prijsuitreiking.
Het wedstrijdprogramma voor de mini’s start om 13.30 uur.

Bekijk hier de teamindelingen en het wedstrijdschema

Voor PEC Zwolle, Zweden, Engeland en IJsland nog leiders zoeken. Het toernooi kan helaas niet doorgaan als zich geen leiders melden!

Veldindeling :

Het toernooi wordt afgewerkt op het A-veld (hoofdveld) en T-veld.

Melden Leiders :

De leiders worden verzocht om zich 30 minuten voor aanvang van de eerste wedstrijd te melden bij de wedstrijdleiding op het balkon.
We zoeken nog leiders! Meld je aan bij de wedstrijdleiding.

Melden Spelers :

Zorg dat je minimaal 30 minuten voor aanvang van de eerste wedstrijd in de kleedkamer bent. Op de deur van de kleedkamers staan de teamnamen zodat iedereen weet waar hij/zij moet zijn. De betreffende teamleider is daar aanwezig en zorgt voor de verdere opvang/begeleiding.

Wat de spelers mee moeten nemen :

• Lunchpakket / extra drinken
• Zonnebrandcrème
• Voetbalschoenen
WIT shirt en ORANJE shirt
• Voetbalkousen
• Gewone kleding
• Douchespullen

Wedstrijdregels :

Het team dat als eerste genoemd staat speelt in oranje shirts en trapt af.
De tegenstander speelt in de witte shirts en heeft doelkeuze.
• Mini’s spelen 4 tegen 4 (zonder keeper)
• De wedstrijden van de mini’s duren 12 minuten (3 minuten om te wisselen)
• F Poule speelt 6 tegen 6 (met keeper)
• E/M Poule speelt 7 tegen 7 (met keeper)
• D Poule speelt 8 tegen 8 (met keeper)
• De wedstrijden duren 14 minuten (1 minuut om te wisselen)
Winnende team krijgt 3 punten, bij gelijkspel 1 punt.
Er zit weinig tijd tussen de wedstrijden dus zorg ervoor dat je op tijd bij je leider bent en je team klaarstaat zodat er direct afgetrapt kan worden.

Penalty Schieten :

Tijdens het toernooi zal er door de spelende teams gestreden worden om de penalty bokaal. De tijden van het penaltyschieten staan vermeld op het schema. Houd de tijd goed in de gaten en zorg dat je op tijd op het T-veld bent. Het kan voorkomen dat je direct na een wedstrijd moet penaltyschieten !
De finale van de penalty bokaal zal plaatsvinden na het wedstrijdprogramma op het A-veld (hoofdveld) Sparta.
Er worden per speler 2 penalty’s genomen. Gescoord : door naar de volgende ronde. Daarna volgt het knock-out systeem.

De toernooileiding is in handen van :

Erik Plug : e.plug@homij.nl
Arthur Tomassen : Atomassen@wilco.nl
Lotte Doornekamp : Lotte_doornekamp@hotmail.nl
Jordy Veldhuizen : jveldhuizen07@gmail.com
Sven Onland : sonland@hetelement.eu
Cees Klaassen : c.klaassen@harderwijk.nl

Prijsuitreiking :

Na de finale van het penaltyschieten vindt de prijsuitreiking plaats van zowel het Europacup toernooi als de penaltybokaal op het balkon van de kantine.

Eten :

Na de prijsuitreiking krijgen alle deelnemende kinderen van hun teamleider een bon voor gratis patatje.
Op de bonnen staat een tijd aangegeven wanneer de leider met zijn team patat kan afhalen in de kantine.

Noch de organisatie van het Europacup Toernooi noch V.V. Sparta Nijkerk zijn, op welke wijze dan ook, aansprakelijk voor het zoekraken dan wel kapot raken van eigendommen van spelers/bezoekers.

Inname kleding, sleutels en materialen

Beste leiders en trainers,

Het seizoen loopt bijna ten einde. Reden om weer alle verstrekte materialen weer in te leveren.

De volgende datums en er mensen beschikbaar on de spullen in te nemen.

Op onderstaande dagen zal vanaf 18.00 de inname starten. Rond 21.00 uur willen we iedere dag eindigen.

  • Dinsdag 11 juni  alle JO teams die uitgespeeld zijn
  • Woensdag 12 juni (tussen 19.30 en 20.30 uur niet)  alle JO teams die uitgespeeld zijn
  • Dinsdag 18 juni  alle MO teams en JO teams die ervoor nog een toernooi hebben gehad

Willen jullie de volgende zaken in acht nemen

  1. (trainers) Kleding en sleutels inleveren bij het wedstrijdsecretariaat
  2. Materialen inleveren in de oranje Keet tussen A en T veld (bij Kringloop)
  3. Alle spullen schoon en gewassen inleveren. Bidons waterzakken ook graag leeg. (Laat eventueel ouders de hesjes een keer wassen)
  4. Ballen achterlaten in het ballenhok, overige materialen eruit.
  5. Vermissingen, defecten en slijtages melden bij inlevering. (Graag op een formulier o.v.v. bijvoorbeeld rugnummer)

Het is voor een ieder een enorme klus, dus graag een beetje medewerking.

Voor vragen kun je terecht bij de site van Sparta. Mail of app, o.v.v. naam en team bij de juiste contactpersoon.

https://www.vvspartanijkerk.nl/contact/ tabblad Overig

Dank ook namens het bestuur.

Bianca van Abeelen
Wim van Hussel
Theo Hafkamp

Wat. Een. Jaar.

Met een talentvol elftal ben je er nog niet, maar met een talentvol elftal dat een heel jaar voor elkaar door het vuur gaat ben je al een stuk dichterbij. Bijna elk woord schiet te kort om dit elftal te omschrijven.

Op zaterdag 25 mei om 15.50, 4,5 uur na zelf met 1-5 te hebben gewonnen, hoorde we eindelijk dat we kampioen waren geworden. Een fantastische seizoen afsluiten met een prijs is het mooiste wat er is en dat is wat deze groep ook verdient.

Spelers, bedankt namens de staf.

 

 

Slotavond keepers en keepsters Sparta Nijkerk

Het voetbalseizoen zit er al weer bijna op en dat betekent dat we ook gaan stoppen met de keeperstrainingen.

Aanstaande maandag 27 mei gaan we een slotavond organiseren met diverse spelvormen en hiervoor worden alle keepers en keepsters uitgenodigd, zowel selectie als niet-selectie.

We gaan deze avond 4 of 5 groepen maken en van elke trainingsgroep komt minimaal 1 keeper/ster in een groep, de indeling maken we ter plaatse.
Deze groepen gaan eerst hun warming-up doen en daarna gaan ze alle 4 of 5 onderdelen af en kijken we per groep wie de meeste punten haalt, bij ieder onderdeel staat een keeperstrainer en elk onderdeel duurt 10 minuten.

De keepers/sters worden rond 18.15 uur op het T-veld verwacht omdat we om 18.30 uur met het programma willen beginnen wat ongeveer een uur gaat duren.

Als je echt niet kunt, en dat zou jammer zijn, verzoeken we je af te melden via e-mail: i.rehorst1@telfort.nl

Alle keeperstrainers rekenen erop dat iedereen aanwezig is zodat we er een leuke slotavond van kunnen maken.

Dank namens alle keeperstrainers………….Inge Rehorst

Druk

“Hoe gaat het?”, is een veel gestelde vraag in alle tijden. Een bijna net zoveel gehoord antwoord is dan: “goed hoor, beetje druk”. Druk is mijns inziens echter subjectief en is dus voor iedereen anders. En dan is er in deze tijd van het seizoen ook nog een andere druk…

Iedereen ervaart druk anders, dat is volgens mij wel een gegeven. En als we dat weten, moeten we daar rekening mee houden of we het nu willen of niet. Zo kan je de ene persoon makkelijk een aantal taken tegelijk geven en is de volgende gebaat bij maximaal één taak per seizoen. Een voetbalvereniging is wat dat betreft best een aardige afspiegeling van het ‘gewone leven’.

In deze periode is er in de aansturing binnen de jeugdafdeling veel te doen. Er moeten trainers worden gezocht voor het komende seizoen en dus worden er volop gesprekken gevoerd. Daarnaast moeten de teams worden gevuld met spelers en een passende competitie-indeling worden bepaald. Theoretisch zou het allemaal kunnen binnen een paar weken, maar er zijn zoveel zaken waar je rekening mee moet houden, dat het toch altijd langer duurt dan je zou wensen.

Het aanstaande vertrek van onze Hoofd Jeugdopleiding Ferry Hendrikse geeft daarbij een extra uitdaging. Tot 30 juni is hij bezig zijn werkzaamheden goed af te ronden en de laatste plooien glad te strijken om zijn ‘erfenis’ zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Dat er door de overgang een aantal zaken minder strak verlopen, is echter niet te voorkomen al proberen we dat wel. Desondanks denk ik dat we stappen maken, al is dat ook weer subjectief en vinden ook wij dat ‘het beter zou kunnen”.

Je kan echter wel spreken van een drukke tijd, al merken de meesten niet hoeveel mensen er best veel tijd aan besteden. De technisch coördinatoren, leeftijdscoördinatoren, trainers en andere betrokkenen werken er hard aan om iedere speler in een team in te delen wat het beste past bij zijn/haar niveau. Wij zijn nog steeds van mening dat iedereen het meeste spelplezier heeft als spelers/speelsters op zijn/haar niveau een mooie prestatie kunnen leveren. De ene wil daarbij vooral plezier hebben, de andere wil naast plezier ook meer streven naar het leveren van prestaties.

Met het noemen van prestaties, kom je bijna vanzelf bij een andere ‘druk’, namelijk de prestatiedruk. Ik kan me voorstellen dat de spelers van pakweg de JO15-1, JO15-2, JO15-3, JO16-1, JO16-2, JO19-1 (?) en wellicht zelfs onze hoofdmacht net even iets meer kriebels hebben deze week. Als er iets te winnen valt, voelt het toch anders en wellicht leidt dit tot prestatiedruk. Een speler, maar zeker ook een trainer, kan ‘onder druk’ ineens dingen doen of juist niet doen, die normaal vanzelf gaan. Een boeiend psychologisch gebeuren, maar hopelijk weten al onze spelers en trainers de druk als prettig te ervaren. Kampioen worden, is niet iets wat je elk seizoen overkomt.

Een tip? Geniet van het moment, doe je uiterste best, kom eventuele afspraken na en doe vooral geen afwijkende dingen. Je inzet, talent, spel, speelwijze en het plezier in het spelletje hebben je in deze positie gebracht, nu wordt het tijd om te oogsten…

Waarschijnlijk zijn er nu diverse personen die zichzelf nog niet ‘te druk’ voelen, maar wel graag een beetje prestatiedruk willen meemaken. Meld je dan via jeugdzaken@vvspartanijkerk.nl om je in te zetten als trainer, leider of één van de andere taken binnen de vereniging. Samen werken aan iets moois en verbetering, dat geeft veel bevrediging. En op welk niveau je ook bezig bent, meewerken is een prestatie neerzetten, waar je zeker trots op mag zijn.

Rob Schoon

Maik Prinsen (JO15-1) naar FC Utrecht

Met trots maken wij bekend dat een jeugdspeler van Sparta Nijkerk de overstap maakt naar een Betaald Voetbal Organisatie. Maik Prinsen, keeper van de JO15-1, heeft onlangs het mooie nieuws gekregen dat hij een contract mocht komen tekenen bij de jeugdacademie van FC Utrecht. Maik zal met ingang van volgend seizoen worden toegevoegd aan de JO15-1 van FC Utrecht.

In het seizoen 2017/2018 maakte Maik de overstap van VOP Amersfoort naar de JO13-1 van Sparta Nijkerk. Maik sloot in de JO13-1 met een mooie vierde plek in de 3e divisie Oost het seizoen af. In het huidige seizoen startte Maik in de JO14-1 maar werd na een aantal wedstrijden doorgeschoven naar de JO15-1 waar hij kwam te voetballen met nog een drietal oude teamgenoten uit de JO13-1. Gedurende deze periode liep hij ook stage bij FC Utrecht in de JO14-1 wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een mooi contract.

Het vertrek van een talentvolle jeugdspeler geeft toch altijd een dubbel gevoel. Aan de ene kant hadden we hadden Maik nog graag een aantal jaren bij ons gehouden, maar aan de andere kant overheerst de trots dat hij zich zo sterk heeft ontwikkeld dat hij het mag gaan proberen bij een BVO.

Wij wensen Maik heel erg veel succes en plezier toe en zijn er van overtuigd dat hij het heel goed gaat doen bij zijn nieuwe club.

Mede namens de Opleidingscommissie v.v. Sparta Nijkerk

Ferry Hendrikse
Hoofd Jeugdopleiding prestatie

Europacup toernooi op vrijdag 31 mei 2019

Het voetbalfestijn voor alle v.v. Sparta Nijkerk pupillen en mini’s

Op 31 mei a.s., de vrijdag na Hemelvaartsdag, zal ook dit jaar weer het Europacuptoernooi plaatsvinden. Een toernooi voor Sparta leden in de pupillen categorieën O8 t/m O13 aangevuld met onze mini’s.

Sinds een paar jaar is de organisatie in handen van een afvaardiging van het 6e  aangevuld met een aantal vrijwilligers. Zij willen er dit jaar weer een mooi festijn van maken, waarbij spelplezier de boventoon voert.

Naast het 7 tegen 7 toernooi waarbij de huidige teams gemixt worden, zal er ook dit jaar weer een penalty bokaal plaatsvinden waarbij mooie prijzen te winnen zijn. Voor de mini’s wordt er ’s middags een toernooi georganiseerd.

Op zeer korte termijn zullen de leiders en trainers via hun coördinatoren de inschrijfformulieren ontvangen waarna de aanmeldingen kunnen starten. Buiten een groot aantal deelnemers hopen we uiteraard ook dit jaar weer op een groot aantal bereidwillige ouders en Sparta leden die de teams willen leiden in hun race naar de hoofdprijzen. Je kan daarbij aangeven dat je de leider wilt zijn van het team van je zoon of dochter.    

Voor de teams en leiders die echt niet kunnen wachten, Klik  HIER  voor het inschrijfformulier. 

Het inschrijfgeld is € 3,– per speler en we vragen de teams vriendelijk het inschrijfgeld in een gesloten envelop met vermelding van het team en de naam van degene die het geld heeft ingezameld af te geven in de fanshop of aan een medewerker in de kantine. Uiterlijk zaterdag 18 mei a.s.

Het inschrijfformulier graag mailen naar Lotte_doornekamp@hotmail.nl Uiterlijk zaterdag 18 mei a.s.

Tot de 31e mei.

Het organisatiecomité.

Talentvolle spelers zoeken trainer(s)

Voor een aantal van onze selectieteams zijn we nog op zoek naar trainers.
Voor een ambitieuze trainer is er altijd een uitdaging binnen onze jeugdopleiding vanaf de jongste jeugd (JO8) tot en met de oudste junioren (JO19)

Omdat we de opleiding van onze jeugdspelers verder willen verbeteren, zoeken we gemotiveerde trainers, bij voorkeur met enige ervaring.
Trainers die de module pupillentrainer, de opleiding junioren voetbaltrainer (JVT) of UEFA C succesvol hebben afgerond, worden zeker gevraagd te reageren.

Talent en ambitie zijn echter zeker zo waardevol en het volgen van een trainersopleiding behoort tot de mogelijkheden.
Naast externe trainersopleidingen gaan we het komende seizoen de trainers intern beter begeleiden als onderdeel van ‘train-de-trainer’.

Als je interesse hebt of iemand kent die voldoet aan de kenmerken, neem dan contact met op met Rob Schoon, toekomstig HJO prestatie.

 of e-mail:  jeugdzaken@vvspartanijkerk.nl

Dit geldt natuurlijk ook als je vragen hebt of meer informatie wenst over de taken en mogelijkheden.

Opleidingscommissie v.v. Sparta Nijkerk
jeugdzaken@vvspartanijkerk.nl