Sponsor van de Week: Boni Supermarkten, hoofdsponsor Sparta!

Sponsor van de Week :Boni Supermarkten, onze hoofdsponsor!
Door Leonie Bloemendaal

Boni Supermarkten, vraag en antwoord met Bouke van der Wal, algemeen directeur.

Wij positioneren ons als een complete supermarkt met lage prijzen. Vanuit ons distributiecentrum bevoorraden wij dagelijks onze eigen filialen. Ik durf wel te zeggen dat wij kort op de bal zitten en flexibel zijn, en daardoor snel kunnen reageren op omstandigheden. Verder hebben wij een centrale slagerij in Nijkerk waar het vlees verwerkt en verpakt wordt voor onze filialen.
De reden dat we lid zijn van de Business Club is, omdat wij een Nijkerks bedrijf zijn. Ik zeg altijd dat het goed is om als Nijkerks bedrijf iets terug te doen voor de vereniging waar vele vrijwilligers het mogelijk maken dat zoveel leden lekker kunnen voetballen en er veel gezelligheid is. Inmiddels zijn we dan ook al heel wat jaartjes lid van de Business Club en al weer 7 seizoenen hoofdsponsor. Daarnaast, omdat ik zelf van voetbal houd en omdat 2 zoons, waarvan nu nog 1, bij Sparta voetballen. Ik ben heel wat jaren elftalleider geweest en dan krijg je toch een band met de club. Wat aanspreekt is dat er sprake is van een “wij-gevoel” kijkend naar de drukte op zaterdag in het Boni Business Home.  

Corona…
Als je kijkt naar wat je merkt van de Corona-virus situatie binnen Boni Supermarkten, dan hebben wij het geluk dat wij ‘aan de goede kant zitten’. Door alle maatregelen van de overheid (horeca dicht, thuiswerken) zien wij een omzettoename. Dat maakt het best wel dubbel, als je weet en ziet dat er vele bedrijven het moeilijk hebben als gevolg van het Corona-virus.

Hoe was dat voor jullie toen er in het begin van de lock-down door veel mensen zo enorm gehamsterd werd?
Het was een hele bijzondere ervaring om te zien hoe snel het consumentengedrag veranderde. Klanten begonnen inderdaad fors te hamsteren, wat op zich helemaal niet nodig was. Maar blijkbaar ontstond er toch een soort van panieksituatie, waardoor klanten elkaar in gedrag gingen kopiëren. Het gevolg was dat er voor een aantal artikelen heel snel lege schappen ontstonden. De voorraden bij de supermarktketens worden zo optimaal mogelijk afgestemd op de wekelijkse vraag. Dat betekent dat er wel reservevoorraad is om pieken in één of twee weken op te vangen, maar niet van die extreme pieken waar we mee te maken kregen. Doordat artikelen snel opraakten, gingen klanten alternatieve artikelen kopen, waardoor op je op alles met een verhoogde vraag te maken kreeg. Er is dan ook heel veel contact met leveranciers geweest.

Wij hebben snel kunnen schakelen en in de 2e drukke week voor elkaar gekregen dat we de vulgraad van veel schappen op niveau konden houden. Dat hebben we ook te horen gekregen van klanten. Het toiletpapier was (en is) echter moeilijk verkrijgbaar. Deze artikelen maar ook andere komen uit het buitenland. De aanvoer werd ook bemoeilijkt, doordat grenzen dichtgingen en internationale chauffeurs hun land liever niet wilde verlaten. Nog steeds kunnen we niet alle varianten van de meelproducten en toiletpapier optimaal leveren.

Vooral in de eerste 2 weken hebben we als organisatie snel moeten schakelen op de dagelijks veranderende eisen/voorwaarden vanuit de overheid. Vervolgens moesten we dat vertalen naar onze winkels, magazijn en medewerkers. Ook moesten wij snel omschakelen naar thuiswerken. Gelukkig helpen de moderne communicatiemiddelen hier enorm bij, waardoor je ook snel onze ruim 2500 medewerkers kunt informeren over alle ontwikkelingen. Al met al waren de eerste weken zeer hectisch en kom je daarna al snel in het “nieuwe normaal”.

Vooruitzichten ?
Het is moeilijk in te schatten wanneer we weer in een normale situatie komen. De komende tijd zullen de vooruitzichten naar verwachting voor onze branche dan ook positief blijven. Op middellange termijn is de vraag wat de financiële impact van alle maatregelen gaat worden voor het besteedbaar inkomen van de consument. Deze zou wel eens onder druk kunnen komen te staan, maar dat hoeft voor Boni als prijsformule niet ongunstig te zijn.

Sparta Prikbord
Dat Sparta Nijkerk Prikbord is een mooi initiatief, wat kan bijdragen om bedrijven door deze moeilijke tijd te helpen.

We hopen dat iedereen gezond blijft en dat de economie zich weer snel gaat herstellen. Dat is goed voor de bedrijven en ook goed voor de mensen. Mensen zijn weer toe aan afwisseling en er op uit kunnen gaan na het vele thuis zijn!

 

 

 

 

 

 

(Foto tijdens onthulling Boni Business Home
alweer enkele jaren geleden)

 

Sponsor van de week in Corona-tijd: Alberto’s Italian

Door: Leonie van Bloemendaal

Deze week Alberto’s Italian, en spreek ik met Lyanne van den Berg, organisatie/sales, zittend in het zonnetje op een leeg terras…

‘Just not another Italian’, niet alleen lekkere pizza’s en pasta’s maar ook mooie gerechten met lekker vis of vlees, alles vers, alles zelf bereid en zoveel mogelijk biologisch.

 

 

 

Waar we goed in zijn en wat we belangrijk vinden is, naast het bereiden en serveren van lekker eten, onze gasten trakteren op een mooie avond, een beleving. We hebben een eigen sommelier en ruim 50 soorten wijn. Wij zoeken graag de samenwerking op. Een mooi voorbeeld hiervan is de samenwerking met de Breede Beek, de wijngaard in Nijkerk. Zoiets is natuurlijk uniek! Hoeveel plaatsen hebben nou een eigen wijngaard? Een prachtige buitenlocatie, midden tussen de wijnranken aan de rand van Nijkerk. Op deze buitenlocatie worden ook Italiaanse avonden georganiseerd, waarvoor Alberto’s het eten voor zijn rekening neemt. En naast Nijkerk, hebben we ook een zaak in Barneveld en een eigen strandlocatie in Hulshorst aan het water, Babbel Beach. Mocht je nog een feestje willen plannen, zeker de moeite waard om eens te bekijken wat daar allemaal kan! Dus ook voor bruiloften en bedrijfsfeesten ben je bij ons aan het juiste adres.

De reden dat jullie lid zijn van de Business Club
De reden dat we lid zijn van de Business Club is, naast de gezelligheid, dat we altijd op zoek zijn naar synergie. Samenwerking en een stuk maatschappelijke betrokkenheid. Daarnaast sluiten de doelgroep van Sparta en van Alberto’s heel goed bij elkaar aan. Alberts zoon voetbalt nu voor het eerste jaar bij Sparta, na eerst te hebben meegetraind. Dus ook dat past dan weer mooi.

Ervaring Business Club
Vroeger kwam ik wel eens bij van die netwerkclubs waar iedereen heel druk was met netwerken. En dan ook nog saaie sprekers. Alsof je daar je vrije tijd door wilt brengen. Iedereen zijn tijd is kostbaar. De combinatie is gewoon tof; je hebt vermaak, het is leuk, gezellig en ontspannen. Sparta heeft gewoon het leukste netwerk!

Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Niemand had dit aan kunnen zien komen. Van volop aan de bak, met volgeboekte avonden tot in 1x keer niets. We zijn echt positief gebleven en hebben de afgelopen periode, een week of zeven nu, nuttig gebruikt. En zijn we druk bezig geweest met schilderen, alles staat weer in de olie, we hebben een nieuwe kaart en eigenlijk ook een vernieuwd concept.  De wijnbar wordt meer exclusief, met kleine fijne gerechtjes en bijpassende wijnen en het restaurant wordt dan meer lekker pizza en pasta. Uiteraard kan je daar ook vis- of vleesgerechten blijven eten, maar het idee is anders.
Nou, sinds gisteren hebben we natuurlijk gehoord dat we weer open mogen en dan met maximaal dertig personen bij elkaar mogen zijn. Hoe ga je dat dan doen? Om toch een beetje goede bezetting te realiseren, zullen we voorlopig gaan werken met shifts. Iedereen zal dat begrijpen. In iedere geval tot we mogen uitbreiden tot de 100 personen.
Wat helemaal fantastisch was, is dat toen we net in de lockdown-situatie zaten, Brouwer Tweewielers ons te hulp schoot met het beschikbaar stellen van een elektrische fiets voor de bezorging!

         

Wat denk je dat de vooruitzichten zijn voor je bedrijf?
Gelukkig kunnen we nu weer gaan uitbouwen. We zijn altijd positief gebleven en hebben ons in achterliggende periode goed voorbereid. We zijn er klaar voor.

Mening over Sparta Nijkerk Prikbord
Goed idee. Jullie doen van alles voor de sponsoren. Dat houdt het ook levendig. Er wordt voor de sponsoren ook wat teruggedaan. Dat is echt niet overal zo!
Wij zouden u zo graag willen ontvangen in het restaurant of in de winebar, maar dat gaat helaas nog niet. Maar… onze Marco en Karlijn hebben iets leuks bedacht…

“DE WIJNPROEVERIJ VOOR THUIS!”
Geniet van heerlijke wijnen met bijpassende, luxe hapjes. Er is keuze uit verschillende arrangementen. Om de proeverij te begeleiden, hebben zij filmpjes opgenomen op de prachtige wijngaard Aan de Breede Beek. In deze filmpjes leggen zij alles uit. Op het Sparta prikbord staat nog verdere uitleg en wat voorwaarden.

Heb je een doel/wens?
Dat we snel weer gasten mogen ontvangen, is iets waar we enorm naar uit kijken. Iedereen is van harte welkom! We zijn echt mensen die het andere mensen graag naar hun zin willen maken, dat hebben we zó gemist

Het interview is ook te lezen op het Sparta Prikbord 

 

 

 

Interview Middagje Sparta Boni Business @home ook op YouTube

Het Middag Sparta in het Boni Business Home eindigt normaal rond 18.30 .
@ Home kan dit natuurlijk doorgaan zolang je wilt, genietend van een oranje Sparta avondzon.

De eerste foto’s van hoe jullie dit Middagje Sparta hebben beleefd zijn inmiddels gedeeld op social media. We kijken uit naar alle andere posts!

De positieve reacties bewijzen dat, ondanks dat er niet fysiek gevoetbald wordt, de businessclub nog steeds de ‘club achter het team’ is en blijft. Ook onze trainer Erik Speelziek roemt de waarde hiervan in het interview. Naast de podcast is het interview en een impressie van het bezorgen van de pakketten te zien op YouTube via onderstaande link.

Veel kijkplezier en hopelijk tot snel in het Boni Business Home op de Ebbenhorst.

Bestuur en medewerkers BusinessClub Sparta Nijkerk.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

 

 

 

 

 

Middagje Sparta Nijkerk nu via BONI Business@Home

De Businessclub van Sparta Nijkerk realiseert zich als geen ander dat haar leden het altijd druk bezochte Middagje Sparta Nijkerk missen. En dat in een tijd dat het niet eens uitgesloten was dat er in deze weken wel eens een heel mooie feestje gevierd had kunnen worden.

Hokra Promotionele Communicatie, het bedrijf van relatiemanager Tyno Koelewijn, bedacht een bijzonder leuke manier om de leden toch een leuk Sparta voetbalmiddagje te bezorgen: een pakket met wijn, bier en lekkere versnaperingen aangevuld met wat leuke gadgets.
Hoofdsponsor BONI Markten verleende spontaan haar medewerking bij het vullen van het pakket. Zaterdag, rond de klok van vier uur mogen de leden het openen en het Middagje Sparta Nijkerk thuis beleven. Leuke bijkomstigheid is dat het pakket tevens is voorzien van een bluetooth- speakertje waarmee die middag ook het gebruikelijke interview met trainer Eric Speelziek te beluisteren valt. VDR Druk & Print zorgde voor een bijpassende kaart waarop trainer Speelziek en Businesclub -voorzitter Nico Fiegen nog wat woorden richten tot hun leden. Uiteindelijk bevat het pakket ook nog een Sparta Nijkerk- klaphandje. Uiteraard om te klappen voor de prestaties van Sparta  maar degenen die daarmee de leukste boodschap op social media zetten ontvangen van de club nog een leuke prijs. Het eerste exemplaar werd uiteraard uitgereikt aan de trotse hoofdsponsor BONI, de heer Bouke van der Wal.

“Sponsor van de Week” Frans van Ekris, BMW en Mini dealer

In deze Corona-tijd een interview op afstand, gewoon door de telefoon dus, met Frans van Ekris. Directeur van BMW en Mini dealer met 7 vestigingen in Nijkerk, Breukelen, Zeist, Utrecht, Arnhem, Lelystad  en Utrecht.

Doel voor onze klanten is om een premium beleving te creëren, zowel met onze producten als met onze service. Klanttevredenheid is de basis van ons bedrijf. Hoe doe je dat? Door je klant te kennen of te leren kennen. Alles begint met oprechte persoonlijke aandacht te geven. En natuurlijk de juiste mens op de juiste plek binnen je bedrijf.

Met ingang van seizoen 2016/2017 is EKRIS verenigingssponsor, omdat wij vinden dat breedtesport en topsport elkaar moeten versterken. Sparta geniet landelijke bekendheid door het eerste elftal, maar deze prestaties zijn alleen mogelijk als een goed draaiende vereniging hier het fundament voor legt. Kortom de breedte heeft de top nodig en de top de breedte. Door middel van sponsoring leveren we een bijdrage aan de levendige en aantrekkelijke vereniging van Sparta Nijkerk en daar zijn we trots op. “Iedereen mag wat vinden van voetbal, in voor- en tegenspoed. En ongeacht de prestaties moeten we vooral niet vergeten oog te hebben voor elkaars belangen, uiteindelijk zijn we allemaal Spartanen!”

Waarom ben je lid van Business Club Sparta?

Vanwege mijn zoon die in zijn jeugd bij Sparta Nijkerk voetbalde, raakten we steeds meer betrokken bij Sparta. Ilse, mijn vrouw, is hiermee begonnen en heeft de eerste jaren heel veel voor zijn elftal gedaan. Toen er tekort was aan leiders hebben Martien Bouw en ik twee jaar zijn elftal begeleid (zoon van Martien zat ook in dit elftal) en hebben we samen zelfs nog een jaar het elftal van onze jongens getraind. In deze periode is langzaam de interesse ook voor het eerste elftal ontstaan. De eerste jaren als supporter vanaf de zijlijn en dat is overgegaan in lidmaatschap van de businessclub. Inmiddels ben ik al 19 jaar bekend met de club en vind ik het belangrijk dat het bedrijfsleven ook vanuit sociale gedachte de sportclubs in Nijkerk een warm hart toedraagt en daar waar mogelijk hier een bijdrage aan levert indien ze die mogelijkheden hebben.

Wat zijn je ervaringen als lid van Business Club Sparta?

Zowel binnen de vereniging als in de businessclub  is er een groot samenhorigheidsgevoel, wat mij betreft zijn het nog wel te vaak twee werelden. Op dat vlak is er nog wel wat vooruitgang te boeken, maar iedereen ziet de noodzaak van een goede samenwerking en dat is een goede basis om op te bouwen. Een sterke vereniging heeft een sterk presterend 1e elftal nodig, maar ook een business club  kan niet zonder een sterke vereniging. De belangrijkste fundamenten worden gevormd door alle vrijwilligers en door de supportersvereniging. Zeker deze twee verdienen een hele grote pluim, zonder hen is er geen voetbal op de Ebbenhorst!

Voordeel van de businessclub is het ontmoeten van een grote diversiteit aan mensen die allemaal de liefde voor Sparta Nijkerk delen, maar ook gezamenlijk elkaar kunnen versterken op ieder vlak, zowel zakelijk als sociaal. Sportprestaties volgen met elkaar als supporter geeft een extra binding, zeker als je daarnaast ook nog zakelijk dingen met elkaar kan doen.
Zaken met elkaar doen moet nooit het enige uitgangspunt zijn, maar als het er in de juiste sfeer toch van komt genereert dit vaak een nog sterkere band.

Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Het Corona-virus hakt er ook bij ons in, gelukkig kunnen wij nog open zijn, maar ook bij ons hebben we te maken met een hele grote omzet daling. Het dwingt ons om anders te denken en de markt op andere manieren te benaderen. Het zogenaamde vet op de botten komt ons nu van pas en zullen we zeker nodig hebben. Maar we blijven zoeken naar de kansen en mogelijkheden binnen onze branche om er zeker sterker uit te komen. Wij zetten sterker in op de online-dienstverlening, en we hebben bijvoorbeeld onze fotografie en dienstverlening bij onze onderdelen webshop verbetert. Dat heeft onder andere geresulteerd in het beste resultaat in vier jaar. En nog meer service op het gebied van halen en brengen, dat brengt deze situatie ook met zich mee.

Vele bedrijven hebben moeten sluiten en maken op dit moment een enorme zware tijd door, zeker de horeca- en evenementenbranche zijn zwaar getroffen. En ook de exportbranche ligt nagenoeg stil. Toch is het mooi om te zien dat er ook binnen de business club veel contact is over de gevolgen van de crisis en men elkaar vaak ondersteunt daar waar mogelijk, soms middels zakendoen maar nog vaker met het uitwisselen van gedachten en ideeën.

Wat denk je dat de vooruitzichten zijn voor je bedrijf?
Het virus zal een keer onder controle zijn en wij moeten ervoor zorgen dat we klaar zijn om in de dan ontstane werkelijkheid weer even succesvol te zijn als voor het virus en daar hebben we het volste vertrouwen in.

Kan de businessclub je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?
Dat gebeurt nu al, tussen de leden van de businessclub is dit ook een veel besproken onderwerp en worden veel gedachten en ideeën uitgewisseld. Zij die nog niet de weg gevonden hebben binnen de businessclub om toegevoegde waarde te vinden voor hunzelf of hun bedrijf raad ik aan om vooral proactief contact met anderen te zoeken waarvan ze denken iets aan te hebben.
Het Prikbord kan hier zeker iets aan bijdragen.

Wat vind je van het nieuwe Sparta Nijkerk Prikbord?
Mooi initiatief wat hopelijk zijn waarde binnen de businessclub gaat bewijzen.

Heb je een doel/wens die wilt delen met de andere sponsoren met het oog op toekomst?
Laten we hopen dat we deze moeilijke tijd snel achter ons kunnen laten en weer op de aanval over kunnen gaan. Belangrijkste hierbij is dat we gezond blijven en als deze twee zaken voor elkaar zijn, hoop ik dat we vooral met de V.V. Sparta Nijkerk weer mooie successen kunnen gaan behalen met zowel onze breedtesport als ons 1e elftal!

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?
Blijf gezond en optimistisch !

 

 

Het interview is ook te lezen op het Sparta Prikbord  

 

Nico Fiegen en Janic Makizodila over Prikbord Sparta Nijkerk bij Nieuws & U van A1 Mediagroep

Bij Nieuws & U van de A1 Mediagroep vertellen de voorzitter van Businessclub van Sparta Nijkerk en verdediger Janic Makizodila over het nieuwe platform Prikbord Sparta Nijkerk. Een nieuwe manier om tijdens de Corona Crisis alsnog bedrijven met elkaar te verbinden.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Helpende handen bij Autobedrijf van Ramshorst.

Het mogen dan zware tijden zijn, deze crisis brengt ook vaak het beste in de mensen naar boven.

Veel verpleegkundigen werken in deze tijd nóg harder om alle noodzakelijke zorg te kunnen blijven verlenen.

Sponsor Autobedrijf Van Ramshorst was zo vriendelijk om één van hen voor enkele maanden gratis een Renault Twingo ter beschikking te stellen.

Een zeer genereuze, en uiteraard welkome, geste voor de zorgmedewerkster.

Samen overwinnen we de crisis!

Businessclub presenteert Sparta Nijkerk Prikbord

Omdat veel ondernemers roerige en onzekere tijden doormaken steekt Sparta Nijkerk ondernemers die lid zijn van de Businessclub de helpende hand toe.

Omzetten lopen terug en klanten zijn terughoudend waardoor het bij menig bedrijf een stuk rustiger is dan normaal. De sponsors van de voetbalclub staan (soms al jaren) achter de club wat uiteraard zeer wordt gewaardeerd. In deze moeilijke tijd wil de Business Club er dus ook voor haar leden zijn.

Daarom werd een nieuw initiatief gestart om bedrijven onderling te informeren en te helpen en werd Het Sparta Nijkerk Prikbord in het leven geroepen.

De gedachte is, dat juist in deze tijd de kracht van een netwerk moet worden gebruikt. Mede door de inzet van BookThat, het bedrijf van Janic Makizodila, speler van Sparta Nijkerk 1, werd een platform ontwikkelt waar Vraag en Aanbod bij elkaar komen.

In deze tijd waarin het speelveld snel verandert, heeft iedereen zijn zorgen, behoefte aan hulp en onorthodoxe manieren om te overleven. Door dit op het platform te delen kunnen de sponsors elkaar helpen en snel in verbinding komen om elkaar te versterken. De sponsors mogen melden met wie zij graag in contact zou willen komen. Naast het prikbord verzorgt de Businessclub specials waarvoor alle leden van een bepaalde branche worden benaderd om aan mee te werken. Te denken valt aan een bijdrage waarin elk bedrijf aangeeft hoe hij probeert door deze tijd heen te komen en vertelt waar behoefte aan is of waarmee geholpen kan worden.

Een bedrijf mag overigens net zo makkelijk iets aanbieden als vragen. “Neem als voorbeeld een horecabedrijf. We kunnen ons voorstellen dat die heel graag haar bezorgservice onder de aandacht brengt of bekend wil maken dat men een leuke tegoedbon in de aanbieding heeft. Daarnaast kan zo’n ondernemer heel goed op zoek zijn naar een bestelauto voor tijdelijk gebruik of naar een gedegen financieel advies. Die kan dan prima terecht op het Bookboard van de club. Maar vraag en aanbod kan natuurlijk veel meer betreffen. Onze relatiemanagers nemen contact op met alle leden om nader toe te lichten wat de bedoeling is. Wij rekenen op veel traffic op het platform”, aldus een woordvoerder van de club.

 

Steuntje voor bewoners verzorgingshuizen door Sparta Nijkerk

In navolging van een aantal Nijkerkse muzikanten heeft ook Sparta Nijkerk de bewoners van de Nijkerkse verzorgingshuizen een hart onder de riem gestoken. Op maandagochtend verscheen onderaan de balkons van Verzorgingshuis Arkemheen, Woonzorgcentrum De Pol en Huize St. Jozef draaiorgel “’t Juffertje” dat overal wat gezellige klanken liet horen en op deze wijze een lach op het gezicht bij de bewoners van de verschillende centra toverde. Er werd overal enthousiast gezwaaid en meegeklapt.

Rijk Veer en Nico Fiegen namens Sparta Nijkerk: “Het is algemeen bekend dat deze mensen het tijdens de corona- crisis extra zwaar hebben doordat zij nu letterlijk zijn opgesloten. Je ziet aan die mensen dat ze hartstikke blij zijn als er even een verzetje plaats vindt. Artiesten als Aristakis en Iris Noëlle werden al enthousiast ontvangen. Ook dit draaiorgel werd met gejuich begroet. Echt prachtig om dit te mogen doen”.

Namens St. Jozef sprak Erna Vromen, die zelf ook blij mee- walste op de muziek van ’t Juffertje: “Echt hartverwarmend dat Sparta Nijkerk zich juist in deze tijd zo inzet voor de bewoners. Niets leuker dan de mensen in deze bange dagen even zo gelukkig te zien”.

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Schaal

Persoonlijk denk ik dat wij zo’n beetje de eerste club waren waar Het Virus de kop op stak. Het was er voordat we er erg in hadden. Je houdt het ook niet tegen, merkte ik, ondanks de waarschuwingen die specialisten ons voorhielden. Het was ook niet zo gek dat Het Virus Sparta Nijkerk aandeed, we volgden de club al heel lang massaal en fanatiek. In Assen, waar we dachten de schaal op te halen, was er nog geen vuiltje aan de lucht. Met vijf bussen vol supporters en een lint van personenauto’s die zelf de Drentse hoofdstad wist te bereiken stonden we met een heus legioen lekker dicht op elkaar gepakt. En ook in Eemdijk en Volendam, waar opnieuw honderden Nijkerkers op veel minder dan anderhalve meter van elkaar stonden, kreeg Het Virus alle kans om te ontkiemen. Alhoewel….dat was nog wel wat vroeg. Eigenlijk zijn wij Spartanen veel te nuchter om ons over te geven aan Het Virus maar het gebeurde wél! Eerst één, daarna nog een paar en uiteindelijk was het best bijzonder dat je steeds meer mensen toch een beetje last zag krijgen van Het Virus. Het RIVM was natuurlijk niet de aangewezen instantie om een waarschuwing uit te laten gaan maar dat bijna niemand ons waarschuwde is achteraf best wel een beetje vreemd. Zeker toen we via o.a. Heemstede, Sneek en Almere een spoor van vernieling trokken door de 3e Divisie en de club nog steeds met heel veel mensen na reisden. Tussen 5 oktober en 14 december (nog even gevolgd door een massaal bezocht bekerduel tegen NAC uit Breda) heeft Het Virus zich waarschijnlijk lekker in onze Sparta-gemeenschap genesteld en het is eigenlijk niet slim dat we toen zo slecht naar onze hoofdtrainer Eric Speelziek hebben geluisterd. Met zijn achtergrond was hij eigenlijk de aangewezen figuur om ons te wijzen op de gevaren en de gevolgen van Het Virus. Dat heeft ‘ie ook zeker wél gedaan maar wij hadden er geen oor voor..

Zo’n Kampioensvirus is namelijk zeer hardnekkig en hou je dus simpelweg niet tegen.

Maar toen kwam Corona. Covid-19. Normaal gesproken een benaming van een tegenstander zoals DVS ’33 of ODIN ’59 waar we niet koud of warm van worden. Maar Corona veranderde alles. In al mijn clubgekte was ik eerlijk gezegd nog het meest teleurgesteld in het feit dat er al snel niet meer gevoetbald mocht worden maar al kort daarna kwam ik tot de conclusie dat dát wel het laatste was waar we ons druk om moeten maken. Het legt onze club stil, De Ebbenhorst is een spookslot geworden, de kantine geeft een aanblik van een kroeg op z’n laatste benen. Het roept vragen op of dit seizoen nog wel afgemaakt gaat worden, hoe voetballers fit blijven maar ook hoe het de club zal vergaan zonder wedstrijden, activiteiten en andere zaken die ons binden.

En toch is het allemaal maar bijzaak.

Onze club heeft haar maatregelen wel genomen. Prijzenswaardig hoe snel het bestuur en alle daaronder functionerende commissies de koppen (on-line!) bij elkaar staken. Boel op slot, gevolgen op korte termijn proberen te overzien, aanwijzingen en protocollen van de instanties zo goed mogelijk opvolgen en naleven. Chapeau Sparta Nijkerk.

En toch is het allemaal maar bijzaak.

De Duitser Horst Peets schreef in 1960 al in één van zijn boeken dat sport “de belangrijkste bijzaak van het leven is”, Kees Jansma bepaalde later dat het vooral het voetbal was wat we met z’n allen zo gewichtig maakte. In maart 2020 kunnen we stellen dat het zelfs dát niet is. Sparta Nijkerk of NSC, Ajax of Feyenoord, linkse of rechtse politiek.. het maakt nu allemaal even niet meer uit.
Ons medeleven kan nu alleen maar uitgaan naar de familie van overleden patiënten, naar de mensen die besmet zijn, naar getroffen gezinnen en naar de vele ondernemers die het hoofd nu al niet meer boven water kunnen houden.. Dat dit een ramp is waarvan we de gevolgen nog niet eens kunnen overzien moge duidelijk zijn. Dan zijn er niet eens belangrijke bijzaken meer. Dan is er alleen nog maar één hoofdzaak.

Gaandeweg zet corona ons allemaal buitenspel, we hebben geen VAR nodig om het daarover eens te worden. Laten we ons dat met z’n allen beseffen, er voor elkaar zijn en de waarschuwingen voor de volle 100% ter harte nemen. Ik heb me wel eens druk gemaakt over het feit dat een muurtje niet op 9 meter en 15 centimeter stond maar ik snap nú dat de mens het gewoon in het algemeen vertikt om afstand te nemen!

Ook vanuit onze club zien we dat er heel, heel veel mensen zijn die zich dag en nacht en vrijwel onvermoeibaar inzetten om de gevolgen van dit virus het hoofd te bieden. Artsen, zorgpersoneel, politie, hulpdiensten, onze volksvertegenwoordigers en nog veel meer mensen: ik ben zo vrij om vanaf deze plaats namens onze hele club een diepe, diepe buiging voor die mensen te maken.
Als er dit seizoen nog een schaal moet worden uitgereikt dan is het wat mij betreft aan die mensen.

Zorg voor elkaar en blijf in vredesnaam gezond.

Nico Fiegen
Voorzitter Business Club Sparta Nijkerk

Businessclub Sparta Nijkerk trakteert zorgmedewerkers

Er is al veel over gezegd en geschreven maar de mensen in de zorgsector verdienen deze dagen heel veel extra waardering. Om dat te onderstrepen trakteerde de Businessclub van Sparta Nijkerk alle medewerkers van Verzorgingscentrum De Pol, Huize St. Jozef en Verzorgingshuis Arkemheen op een heerlijke slagroomtaart. Namens de Pol reageert Susan Bonnecroy- Onnink: “Wat een superleuke actie van Sparta Nijkerk. We hebben de taart”, zij het vrijwel afzonderlijk van elkaar, met smaak opgegeten!” Corina van Hoorn van Arkemheen zei:”Wat een leuk idee, dit wordt door onze mensen zeer op prijs gesteld!”

Namens de Businessclub van Sparta Nijkerk benadrukte voorzitter Nico Fiegen dat er ook binnen zijn club zeker in deze tijd heel veel waardering is voor de mensen die werkzaam zijn in deze branche: “Zeker in deze tijd zijn de bewoners van deze huizen volledig aangewezen op verpleegkundigen en andere medewerkers. Dat vraagt nóg meer van die mensen. Wij vonden het dus volledig terecht om deze mensen nog eens een hart onder de riem te steken. Zij hebben al zware weken achter de rug en er komt nog veel meer werk aan. Die taart was dus een kleine blijk van waardering. Leuk dat die zo enthousiast ontvangen werd!”

 

Techno Plating Nijkerk B.V. bronssponsor!

Technoplating Nijkerk en Lelystad B.V. is gespecialiseerd in het hardverchromen en vernikkelen van metalen onderdelen. Zij werken voor diverse industrieën zoals machinebouw, scheepvaart, olie-industrie en zelfs offshore.
Al sinds de jaren vijftig van de vorige eeuw is de chromerij gevestigd aan de Gildenstraat 10 in Nijkerk. Begonnen onder de naam Hardchroom Nijkerk, zijn zij als Technoplating Nijkerk B.V. een begrip in de markt. Inmiddels hebben zij hun vestiging uitgebreid met Technoplating Lelystad. Het team bestaat uit vijfenveertig zeer gemotiveerde medewerkers die gespecialiseerd zijn in hun vakgebied. Met 60 jaar ervaring hebben zij hun diensten continue ontwikkelt om de beste kwaliteit te kunnen leveren. Niet voor niets is het motto van Technoplating:
Kwaliteit is ons beleid! Voor meer informatie kunt u contact opnemen met info@tpnbv.nl of bezoek onze website www.technoplatingnijkerk.nl