Sponsor van de week: Covebo Uitzendgroep b.v.

 

Door Nico Fiegen

Bij binnenkomst heerst er op het hoofdkantoor van Covebo Uitzendgroep b.v. aan de Ambachtsstraat een opvallende drukte.
Halflege bureaus, kartonnen dozen, afvalzakken. Zou corona hier dan echt huis gehouden hebben…? Niets is minder waar. Vanaf 20 juli zit het bedrijf op een prachtige nieuwe locatie, een paar honderd meter verderop, hoekje Watergoorweg/Ambachtsstraat.

“We zijn in de jaren dat we hier zitten echt compleet uit ons jasje gegroeid”, zegt Vestigingsmanager Bouw, Chris van den Boom, “het is maar goed dat onze mensen regelmatig de baan op zijn anders krioelt het hier werkelijk van de mensen. En een parkeerplaats vinden is hier inmiddels helemaal een crime”.

Covebo
Covebo werd een kleine 20 jaar geleden opgericht door John van de Veen en Gert Bouw en is in die jaren een meer dan serieuze speler op de uitzendmarkt geworden. “Pak me niet op de laatste uitzendkracht maar wij zetten momenteel vanuit 30 vestigingen ca. 5.500 uitzendkrachten weg en daarmee bevinden wij ons ruim binnen de top 10 van uitzendbureaus in Nederland”, vervolgt Richard Rademaker, Vestigingsmanager Techniek.

Covebo kenmerkt zich al jaren als een bedrijf dat niet alleen arbeidsmigranten in de markt plaatst maar staat er bovendien om bekend dat zij ook de secundaire zorg als haar plicht ziet. Uitzendkrachten die via Covebo werkzaam zijn in Nederland kunnen er op rekenen dat er tevens voor goede huisvesting kan worden verzorgd en dat ook zaken als verzekering etc. worden geregeld. “De slogan Gewoon Goed Geregeld is niet uit de lucht gegrepen” zeggen Chris en Richard in koor. Beide heren zijn al heel wat jaren aan Covebo verbonden. Chris ongeveer 17 jaar en Richard alweer 12. Acht jaar lang prijkte de naam van de succesvolle Nijkerkse onderneming op het shirt van de hoofdmacht van Sparta Nijkerk, de laatste 7 jaar is Covebo jeugdsponsor van de club. Enkele jaren geleden werd het bedrijf overgenomen door de Europese grootmacht House of HR maar dat heeft het gevoel en de betrokkenheid van de medewerkers niet beïnvloed. Covebo gaat niet voor niets onder eigen naam door, daarvoor is de naam veel te sterk ingeburgerd. Van den Boom: ”Medewerkers van ons bedrijf hebben allemaal  Covebo DNA in hun gestel maar heel veel hebben ook Sparta Nijkerk bloed in de aderen. Het gaat hier op de afdelingen regelmatig over de club en op maandagochtend is het steevast één van de eerste gespreksonderwerpen. Jullie mogen gerust vinden dat Sparta Nijkerk heel veel aan Covebo te danken heeft maar da’s andersom ook zo. Onze naam is door ons sponsorschap in de wijde regio uitstekend uitgedragen en we hebben ook nog eens plezier beleefd aan Sparta Nijkerk. Op zaterdagmiddag kom ik heel veel collega’s tegen op De Ebbenhorst. Meerdere van onze mensen hebben daar ook nog eens een rol als trainer, jeugdleider of zo”.

Ook voetballend hebben zowel Rademaker als van den Boom een stevig Sparta Nijkerk verleden. Na een uiterst succesvolle periode bij s.v. Spakenburg, waar hij onder andere de landstitel in de wacht sleepte, beëindigde Richard Rademaker zijn mooie carrière in het oranje- zwart. Ook daar niet zonder prijzen overigens. Ook van den Boom heeft deel uitgemaakt van de A-selectie maar hij beleefde zijn mooiste tijd onder Harry Hamstra bij Veensche Boys waar hij op eerste-klasse niveau zelfs nog mooie wedstrijden tegen Sparta Nijkerk uitvocht.

Covebo Uitzendgroep is als toonaangevend Nijkerks bedrijf uiteraard lid van de Businessclub van Sparta Nijkerk. “Eerlijk gezegd kunnen we daar natuurlijk niet ontbreken. Vrijwel alle lokale ondernemers hebben iets met de club, dan kan Covebo natuurlijk niet ontbreken”, vinden beide mannen. Rademaker woont sinds een aantal jaren in Putten en is door zijn eigen voetbalcarrière (hij speelt inmiddels voor Rood-Wit 4 en gaat op zaterdagmiddag dus nog steeds zelf de wei in) wat minder aanwezig op het Nijkerkse sportpark, van den Boom slaat maar weinig thuiswedstrijden over. Sterker nog, samen met wat voetbalmaten reist hij ons eerste team regelmatig achterna. Dat zij zich beiden nauw verbonden voelen met de club behoeft geen nader betoog.

Corona
Ook Covebo heeft enigszins de gevolgen ondervonden van het corona- virus. Op 16 maart, de dag dat de landelijke lock- down een feit werd, staken Rademaker en van den Boom samen met de directie en de andere manager direct de koppen bij elkaar om de gevolgen van de situatie in te schatten. “We hebben direct bepaald hoe de kantoorbezetting eruit moest gaan zien en die werd minimaal. Uiteraard hebben we ook ingeschat wat het voor onze uitzendkrachten in hield . Velen wilden als de gesmeerde bliksem terug naar hun familie, elders in Europa. Dat betekent dat we ook met onze opdrachtgevers moesten schakelen. Eigenlijk heeft de branche waarvoor ik verantwoordelijk ben weinig tot geen schade ondervonden van Covid-10 maar Richard draaide op enig moment wel behoorlijk minder omzet” zegt van den Boom. Zijn collega Rademaker haast zich om te zeggen: “Gelukkig is dit bedrijf kerngezond en hoefden wij niet direct in paniek te raken toen de resultaten wat terug leken te lopen. En daarbij kan ik zeggen dat we nu, op het moment van schrijven, alweer bijna op ons oude niveau terug zijn”.

Toekomst
Over de nabije toekomst maakt men zich bij Covebo allerminst zorgen. Vanuit het nieuwe hoofdkantoor is men klaar om ook na de corona- crisis nadrukkelijk op de markt aanwezig te blijven. Ook het huidige pand blijft in gebruik en zal voornamelijk door de ondersteunende afdelingen worden bevolkt.

Businessclub Sparta
Bij Covebo heeft men de door de Businessclub van Sparta Nijkerk tijdens de corona-crisis ontplooide acties als bijzonder attent ervaren. Het pakket Middagje Sparta Nijkerk werd in dank aanvaard en gaf minstens het gevoel dat er weer even wat te vieren was. Ook het Sparta Nijkerk Prikbord wordt gezien als een professioneel middel om met mede- sponsors in contact te komen. “Wat we allebei een mooi initiatief vinden is de Sparta Nijkerk app. Wij kunnen iedere sponsor aanbevelen die app zo snel mogelijk te installeren. Het is namelijk een mooi medium om te achterhalen wat andere bedrijven nu precies doen en vooral welk gezicht daarbij hoort. We zien op zaterdagmiddag allerlei mensen in het drukke Businesshome maar in sommige gevallen weet je niet precies bij welk bedrijf zij horen. De app helpt daar hartstikke goed bij!”, zeggen ze allebei.

Zowel Rademaker als van den Boom hebben het gemiste kampioenschap van Sparta Nijkerk als bijzonder zuur ervaren. De voetbaldieren stellen dan ook: “Het zou niet meer dan terecht zijn als die titel er alsnog komt. Linksom of rechtsom, Sparta Nijkerk moet gewoon naar die 2e divisie. Dat zal opnieuw een hele klus worden maar wij hebben alle vertrouwen in Speelziek en zijn mannen!”

Meer lezen over Covebo Uitzendgroep b.v. :  www.covebo.nl

 

 

Sponsor van de week: GT Reclame


Door Leonie van Bloemendaal.

Deze week spreek ik met Edward Ebbers – directeur van GT Reclame, gevestigd in Hoevelaken. Het bedrijf is in 1995 opgericht en per 1 augustus bestaat het 25 jaar. In 2018 is het tot dan Amersfoortse GT Reclame samengegaan met het Nijkerkse Afdeling Sign. Krachten bundelen om een nog sterkere positie in de regio te verkrijgen. Sinds november 2019 zijn we gevestigd in Hoevelaken, mooi centraal tussen het Amersfoortse en Nijkerkse!
Wat wij doen voor onze klanten is [bijna] alles op het gebied van Reclame en Signing. Wij nemen het hele traject uit handen. Het ontzorgen van de klant, dat is belangrijk! Service, kwaliteit met oog voor detail hebben wij hoog in het vaandel. We onderscheiden ons door adviseren en meedenken waarbij het belang van de klant centraal staat! Wij willen een partner zijn. GT Reclame heeft zich in de 25 jaar ontwikkeld tot een volwaardig Reclame- en Signbedrijf, in al zijn facetten. Produceren en monteren van Reclame/Signing en Belettering.  Van het ontwerp tot en met de realisatie van sticker tot en met lichtreclame.
Medio 2019 is door een overname het ontwikkelen, plaatsen, trans­port, opslag en beheer van display-, POS*- en promotiemateria­len toegevoegd aan het dienstenpakket. ‘Presentatiesystemen als roll-upbanners en pop-upwanden leverden wij altijd al, nu is het een volwaardige full service be­drijfsactiviteit. Zo rijden we voor onder andere Nefit Bosch, PON (VW) en FCA (Fiat) het hele land door voor product- en model­presentaties. Van de routematige plaatsing tot en met opslag van de presentatiesystemen: wij verzorgen het allemaal.’

* POS staat voor Point of Sale. Denk hierbij aan promotiematerialen zoals posters, banners en stickers, waarmee een product onder de aandacht te brengen bij potentiele kopers.

De reden dat we lid zijn van de Business Club…
In 2007 via onze klant Covebo betrokken geraakt. Al snel positieve aansluiting ervaren.
Als leverancier van o.a. de sponsorborden/uitingen het directe contact met de sponsoren. Daarnaast biedt Sparta de mogelijkheid om GT Reclame rechtstreeks te introduceren.  Het “Wij-gevoel” is er zeker. Helaas kan ik de thuiswedstrijden te weinig bezoeken! Ik heb een zoon die inmiddels meestal later op de zaterdagen voetbalt, ik ben al jaren betrokken bij ‘zijn’ team en daarnaast heel belangrijk; “het zijn ook onze momenten samen”.

Corona situatie en wat daaruit voortvloeit…
Naast de zorg om elkaar en de diverse voorzorgsmaatregelen, is er als bij velen sprake van terugval van omzet. Gelukkig merken wij de laatste weken dat het weer wat aantrekt. Maar ook worden opdrachten uitgesteld en de vraag is of van uitstel afstel komt, voor hoe lang uitgesteld wordt en of er na de crisis andere [financiële] prioriteiten gesteld -zullen/moeten- gaan worden? Maar ik geef het als gratis advies mee: “Reclame is en blijft belangrijk, laten zien dat je er [nog] bent. In deze tijd en maar ook zeker daarna!”
Ik zeg het met gepaste bescheidenheid en trots: GT Reclame heeft in 25 jaar een mooi klantenbestand opgebouwd, met, door naam en faam, een groot potentieel. Samen mét en dóór onze klanten hebben we gezamenlijk een eerdere crisis het hoofd geboden en wij vertrouwen erop ook nu gezamenlijk deze periode te overwinnen!

Kan de BC je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?
“Onder andere door dit, de sponsors in de spotlight zetten. En het Sparta-prikbord is ook een mooi initiatief!”

Is er nog iets dat je andere sponsoren mee wilt geven?
Belangrijkste doel en wens is dat we allemaal deze coronatijd gezond en goed door zullen komen. Persoonlijk en zakelijk.

Het corona-virus brengt voorzorgs- en preventiemaatregelen met zich mee.
GT Reclame produceert, levert, monteert corona-preventiematerialen zoals (vloer)stickers, borden en posters ten behoeve van 1.5m-afstand voorzorgmaatregelen en looproutes. Hoewel het Plexiglas door de enorme vraag inmiddels schaars goed is geworden, kunnen wij door inventiviteit ook preventieschermen en –wanden, en informatie-zuilen snel voor onze klanten leveren.
Al deze producten kunnen natuurlijk worden gepersonaliseerd door ze te maken in de kleuren van de huisstijl en of te voorzien van logo’s van het bedrijf.
Onze mede-sponsoren bieden wij een korting! “We moeten elkaar in deze tijd steunen vind ik”.
www. gtreclame. nl 

 

 

Van den Tweel Vastgoed hoofdsponsor Sparta Nijkerk

Van den Tweel Vastgoed is vanaf het komende voetbalseizoen de hoofdsponsor van V.V. Sparta Nijkerk. Met het plaatsen van zijn handtekening onder het sponsorcontract start Gerard van den Tweel een vijfjarig hoofdsponsorschap.

Gerard van den Tweel: “Als Nijkerker in hart en nieren vind ik het belangrijk in mijn geboortestad de verenigingen te ondersteunen en maatschappelijk betrokken te zijn. Om die reden sponsoren wij al jaren veel clubs en instanties in Nijkerk, waaronder de voetbalclubs Sparta Nijkerk, N.S.C. en Veensche Boys.”
Van den Tweels verbondenheid met de Nijkerkse gemeenschap is dus groot. Hij is er geboren en getogen en zijn concern vond er zijn oorsprong. Bovendien is hij ereburger van de stad.

Waarom Van den Tweel Vastgoed?

Het bedrijf van Van den Tweel startte in 1905 in Nijkerk als handel in levensmiddelen. Deze levensmiddelenhandel is inmiddels uitgegroeid tot een dynamische bedrijvengroep met ruim 1300 medewerkers. Hoewel de retailtak nog steeds een belangrijk onderdeel is van de groep, met o.a. Albert Heijn Nijkerk, is ervoor gekozen Van den Tweel Vastgoed hoofdsponsor te maken. De vastgoedtak van de groep heeft namelijk een flinke groei doorgemaakt in de afgelopen jaren en verdient daarom wat meer aandacht. Vorig jaar werden o.a. de winkelcentra Oosterpoort, het Paasbos en de commerciële winkelruimten aan de Brede Beek aangekocht. Ook dit jaar is de vastgoedportefeuille flink uitgebreid in de regio en worden diverse bouwprojecten ontwikkeld.

Sparta verheugd met opnieuw een Nijkerkse hoofdsponsor

De Nijkerkse voetbalclub is uiteraard bijzonder ingenomen met het feit dat Van den Tweel Vastgoed vanaf het komende seizoen hoofdsponsor zal zijn voor een periode van vijf jaar. Nico Fiegen namens de club: ”Het is natuurlijk altijd goed nieuws als we een onderneming bereid vinden hoofdsponsor van onze club te worden en het is extra mooi dat we wederom een Nijkerks bedrijf kunnen presenteren. Wij streven al jaren een langetermijnbeleid na, dus het is bijzonder fijn dat dit ook voor een langere periode is.” Het meerjarenplan van de voetbalclub heeft ertoe geleid dat de club de afgelopen maanden op de drempel van het hoogste amateurniveau van Nederland (2e divisie) stond. De door corona stopgezette competitie gooide helaas roet in het eten. Mede door toedoen van een enthousiaste Businessclub, waarvan Van den Tweel overigens al jaren lid is als Diamantsponsor, brengt zij jaarlijks een meer dan representatieve spelersgroep op de been. Een betrokken hoofdsponsor is daarbij onontbeerlijk. Samen met Roy de Ridder, Liesbeth Hop en Gerard van den Tweel  van van den Tweel Vastgoed overlegden namens Sparta Nijkerk Dick van Rhee en Rijk Veer de afgelopen maanden met elkaar. Daaruit vloeide een voor Sparta Nijkerk fantastische overeenkomst. De club is deze mensen nu al veel dank verschuldigd.

Overigens komt hiermee ook een einde aan het zevenjarige hoofdsponsorschap van BONI. Sparta Nijkerk hecht er waarde aan te wijzen op het feit dat Van den Tweel zich bij het aangaan van de verbintenis uiterst soepel heeft opgesteld en kan melden dat het een en ander in goede harmonie gegaan is. “Da’s erg prettig want wij zijn natuurlijk ook BONI erg veel dank verschuldigd voor hun steun gedurende de afgelopen jaren.”

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Sponsor van de week: Bandenservice Nijkerk

Door Leonie van Bloemendaal.

Eindelijk! Voor de allereerste keer een face-to-face interview. Niet dat telefonisch interviewen niet werkt, maar gewoon fijn dat het weer kan. Fijn dat er een stijgende lijn is in dit hele Corona verhaal.
Vrijdagochtend, hartstikke druk bij Banden Service Nijkerk, spreek ik met Jacques de Gooijer, eigenaar.

Jullie naam verraadt wel een beetje in welke hoek we moeten zoeken, maar wat doen jullie precies?
Banden Service Nijkerk staat voor vakmanschap, jarenlange ervaring, persoonlijke betrokkenheid, flexibiliteit en passie voor ons werk. Daarnaast staan wij garant voor deskundig advies voor een eerlijke prijs. Voor alle service op het gebied van APK, Airco en auto- en bandenservice zijn mensen bij ons aan het juiste adres!

Na eerst een kop koffie te hebben gekregen, bied ik aan om later terug te komen, omdat het een drukte is van belang. “Nee, hoor geen punt. Ik ben zo bij je”. Alle klanten geholpen, neemt Jacques alle tijd om de vragen te beantwoorden. Lachend: “dat gaat hier altijd zo”.

Hoe is het bedrijf ontstaan ?
Jacques is eerst begonnen met MTS elektrotechniek en kwam er al gauw achter dat hij meer affiniteit had met auto’s. Hij wilde voor zichzelf beginnen, en haalde zijn middenstand, gevolgd door zijn BOVAG Patroonsdiploma. Na de MTS  werkte hij bij diverse bedrijven om werkervaring op te doen. Op dat moment had zijn vader een bandenbedrijf in Amsterdam. Een monteur brak zijn voet en Jacques en zijn vader zijn om tafel gaan zitten. Samenwerken een goed idee, meerdere kapiteins op een schip misschien een minder goed plan. De compagnon van zijn vader werd in 2000 uitgekocht en na goede afspraken gemaakt te hebben, is Jacques samen met hem gaan werken. “In die tijd werd er veel met één merk banden gewerkt, inmiddels bepaalt de klant welke merk band hij er onder wil. Wij leveren alle merken banden en de klant is koning”.

Vroeger toen zij nog in Friesland woonden, was het voetbal dat de klok sloeg. Later in Nijkerk nog veel gebald in de zaal tot zijn zestiende. “Ik was een beweeglijk mannetje”. Toen werd het tijd voor wat anders; wielrennen. Dat bleek nog een heel gedoe, omdat de wedstrijden soms wel veertig kilometer van huis werden gehouden. Dan heb je nog geen rijbewijs… je was wel lekker ingefietst als je aan de start verscheen, maar handig was dat natuurlijk niet.

Hoe kwam je bij de Business Club?
Mijn vader zat ook bij de Business Club, dus ook een bekend gezicht. Daarnaast heeft hij de Kringloopwinkel een aantal jaar gerund hier in Nijkerk, dus daar kennen ook veel mensen hem van. Je wilt graag Sparta steunen, dus dat was reden om sponsor te worden. Wat fijn is aan de Business Club, is dat je veel contacten opdoet. Je leert andere ondernemers kennen en wat is er nu leuker dan onder het genot van een drankje voetbal te kijken? Dat is gewoon hartstikke gezellig!

In feite is alles een kwestie van gunnen. En niet alleen particulieren weten ons inmiddels goed te vinden, ook veel garagebedrijven waar we onder andere auto’s voor uitlijnen. Daar hebben we de perfecte apparatuur voor. Ook is er onderling veel contact. De telefoon gaat en er wordt gevraagd of ze die speciale band nog op voorraad hebben liggen? “Tuurlijk”.

“Zo niet, dan heb ik hem vaak dezelfde dag nog binnen of hooguit de volgende dag. Zo help je elkaar. Fijn. Zo werkt het gewoon in Nijkerk”.

Het Corona-effect
Het effect van Corona is ook in ons bedrijf merkbaar. Er wordt minder gereden, dus is er minder onderhoud en bandenslijtage. Sommige mensen zijn terughoudend in hun uitgaven. Maar er zijn ook mensen die thuiswerken en de auto dus even kunnen missen voor APK of bandenwissel. En ik verwacht dat er straks meer mensen hun auto pakken in plaats van het Openbaar Vervoer, dus dat zorgt dan weer voor wat meer evenwicht.

Normaal gesproken werkt mijn vrouw Margreet ook hier, maar vanwege de Corona-situatie is die nu met drie kinderen thuis waar ze het nodige op afstand doet.  En we hebben net een pup, die ook de nodige aandacht nodig heeft.

Mening over Sparta Nijkerk Prikbord
Goed initiatief. Wat ik de andere sponsoren graag wil aanbieden is een gratis interieurfilter bij Aircoservice en een gratis APK bij een grote beurt!

Toekomst
We zien de toekomst positief en gaan lekker zo door. Goed dat de Business Club aandacht besteedt aan hun sponsoren door middel van het inzetten van social media en het ondernemersblad.

Heb je een wens die wilt delen met de andere sponsoren met het oog op toekomst?
Ja, blijf positief, lekker doorgaan met het zoeken en vinden van creatieve oplossingen, initiatief nemen en vooral gezond blijven! En heeft uw auto een beetje TLC nodig, dan verzorgen wij dat graag voor u. Wij schrijven Service met een hoofdletter… Tot ziens bij Banden Service Nijkerk!

 

 

Businessclub Sparta boekt succes met nieuwe bronssponsor: BookThat

Een samenwerking was er al met het Sparta Prikbord maar BookThat is nu ook toegetreden tot de Businessclub van Sparta Nijkerk. Het team achter het bedrijf bestaat uit Janic & Roger Makizodila,  Dione Mane & Leon Meiboom.

Janic legt uit waar ze zich mee bezighouden : ” Met BookThat bouwen wij platformen voor ‘klassieke’ organisaties die zichzelf of hun branche willen disrupten en nieuwe verdienmodellen willen creëren.
Wij leveren een ‘Off the Shelf’ platform met meer dan 101 functionaliteiten dat binnen enkele dagen/weken online gebracht kan worden. Tegen een fractie van de normale prijs en zonder langdurige en dure IT projecten. Daarnaast sparren wij graag met organisaties over hoe ze dankzij platformen een grote stap op het gebied van digitaliseren kunnen zetten. Bij elke organisatie liggen wel mogelijkheden, wij stippen deze graag aan. Zo bouwen wij voor klanten producten variërend van eigen inkoopportalen tot full blown eigen AirBnB oplossingen. Ook helpen wij ondernemers na de corona crisis weer graag met het vinden van live entertainment rond hun evenementen en bedrijfsfeestjes.
Met een selectie van meer dan 600 artiesten hebben wij voor ieder evenement een passende oplossing”.

Neem eens een kijkje op BookThat.nl

Sponsor van de week: ‘Van de Pol Catering’ 

“Sponsor van de Week  Van de Pol Catering
Door Leonie Bloemendaal!

Eigenaar John van de Pol, spreek ik wederom telefonisch, logisch net na lunchtijd, om eens te horen hoe hij aan kijkt tegen de huidige situatie.  We kennen elkaar wel van Sparta, van gezicht, maar eigenlijk hebben we elkaar nog nooit gesproken.De meesten van ons kennen John wel.  Hij is zijn carrière begonnen bij COVEBO, waar hij zo’n tien jaar heeft gewerkt. Eerst als manusje van alles, van bijwerken van dossiers tot het inrichten van huizen, later voor diverse vestigingen in Bunschoten, Nijkerk en Zeewolde. Dus iets goed organiseren, regelen kan hij zeker.

Hoe kom je dan terecht in het cateringbedrijf dat je ouders al jaren met hart en ziel uitbaten?
Als je rond de dertig bent, in Australië hebt gewoond en wat anders wilt… en je ouders zijn op dat moment ook toe aan een stapje terug doen, dan past dat naadloos in elkaar. Eerst begonnen in loondienst en de cateringtak verder uitgebreid. Bedrijfsevenementen, bruiloften, homecooking, BBQ’s, zeker ook voor grotere aantallen een ideale partner. Na drie jaar heb ik de zaak van mijn ouders overgenomen, wat alweer zo’n drie jaar geleden is. Affiniteit met koken, ja dat wel, maar koken doe ik vooral thuis.  Er werken gelukkig professionals voor mijn bedrijf, ik kan best een broodje helpen smeren, maar het echte werk laat ik graag aan hen over.

Businessclub Sparta?
De reden dat ik lid van de businessclub ben, stamt eigenlijk al van heel lang geleden. Eerst als jochie bij Sparta gevoetbald van de D2 via, op het hoogtepunt een paar trainingen bij het eerste elftal onder Henny Lee, mijn carrière 5 jaar geleden afgesloten bij het legendarische Sparta 4. Bijna 20 jaar… Daarnaast waren mijn ouders betrokken bij de start van de businessclub, zij hebben daar de eerste buffetten verzorgd. En in feite doen we dat nog steeds. Als het werk het toelaat geniet ik ook nog van de gezelligheid in het business home. Hopen dat we Corona snel achter ons kunnen laten en weer bij Sparta van een mooi buffet kunnen genieten.

Corona is voor jullie bedrijf ook echt pittig kan ik me voorstellen?
Zeker, als je bedenkt dat we veel catering verzorgen vanaf 100 mensen, dat nu al een hele tijd niet mogelijk is.Gelukkig hebben we wat vet op de botten van de afgelopen jaren en zijn onze kosten beheersbaar, hierdoor komen wij deze crisistijd wel door.
En ik bof enorm met mijn ouders die wanneer het nodig (lees druk) is, altijd wel willen bijspringen.
Zij zijn nog steeds actief! Wel hebben we natuurlijk goed nagedacht over wat we wel kunnen doen in zo’n situatie als deze. Dat zijn eigenlijk 3 vormen van service geworden.

De maaltijdservice voor mensen thuis, hiermee zijn wij direct gestart toen de corona-crisis uitbrak en dit blijven wij ook na 1 juni doen. Catering voor kleine groepen, een verjaardag, een vergadering, klein tuinfeest met kok en Big Green Egg, het kan gewoon deze zomer met de gepaste 1,5 meter afstand! En vanaf 3 juni onze Van de Pol Catering POP-UP lunchroom!

In feite hadden we alle ingrediënten voor een goede lunchroom binnen handbereik! Een goede locatie, waar je gratis kunt parkeren, goed personeel, een mooie aanbod aan lekker eten…Het speelde eigenlijk al eerder, want lekkere broodjes bezorgen doen we al dagelijks bij heel veel leden van de Businessclub.

 

 

Dus: per 3 juni zijn jullie welkom in onze Van de Pol Catering POP-UP lunchroom

Bekijk Van de Pol Catering op het Sparta Prikbord

 

 

 

Gert Snapper introduceert alvast de 1 meter samenleving.

Dat de selectie van Sparta Nijkerk 1 veel talent bezit was al duidelijk maar dat ook het korps van stewards een topper-in de dop bezit is inmiddels ook duidelijk geworden.

Voorafgaand aan de thuiswedstrijden van het vlaggenschip van de vereniging nemen een tweetal sponsors of clubmensen de zogenaamde Van Deuveren en Blankestijn Precisietrap. Vanaf de zijlijn dient de bal met een nauwkeurige voetbeweging in één poging zo dicht mogelijk bij de op de middenstip geplaatste vlag van VDB getrapt te worden. Er verschijnen talenten van uiteenlopend kaliber aan de zijlijn maar niemand deed het zo nauwkeurig als Gert Snapper, al een aantal jaren steward van de club Hij legde bij zijn poging de bal op slechts één meter van de vlag. Daarmee werd hij voor minstens 1 seizoen houder van de VDB Bokaal. Namens de sponsor nam Snapper uit handen van de Businessclub van Sparta Nijkerk breed grijnzend zijn prijs in ontvangst. Volgend seizoen krijgt hij uiteraard de kans om zijn trofee te verdedigen.

SalesSpot voor Interim Sales breidt sponsorcontract uit

Begin dit jaar zijn Stichting Business Club Sparta Nijkerk en SalesSpot een sponsor overeenkomst aangegaan en door de nu al succesvolle
samenwerking wordt deze zelfs uitgebreid! De komende jaren zal SalesSpot de sponsor zijn van een van de twee dug-outs op het hoofdveld.

De beide eigenaren Steef van den Berg en Herman van Hunnik hebben veel vertrouwen in de uitgebreide samenwerking en de ambities naar de 2e divisie.
Daarom gaat SalesSpot een meerjarige samenwerking aan om de voetbalvereniging Sparta Nijkerk een hart onder de riem te steken en hun vertrouwen daarin uit te spreken.
SalesSpot; is dé partner om in een tijdelijke periode organisaties te begeleiden en te ondersteunen met:

  • Leads Opvolging
  • Acquisitie- & salesprojecten
  • Reorganisaties & sales transformatie.
  • Interim Sales

“SalesSpot; Tijdelijke sales oplossing voor een langdurig resultaat!”

www.SalesSpot.nl

Sponsor van de week: ProComm

Sponsor van de week : ProComm

Door: Leonie van Bloemendaal.

Voor deze week stond ProComm op het programma. Een van onze eerste sponsoren die te maken kreeg met het Corona virus, nog voordat het überhaupt in Nederland was.
ProComm houdt zich sinds 1996 al bezig met het vinden van de juiste promotionele artikelen voor hun klanten. Dan rijst de vraag: wanneer iets het “juiste” is… Dat krijgen zij boven tafel door heel aandachtig en met veel know-how de doelstelling van de klant boven water te halen. ProComm biedt een fullservice concept (dus van idee tot aflevering bij de klant) voor alle kerstpakketten, jubilea-cadeaus, textiel, bedankjes, give-aways voor bijvoorbeeld beurzen, gadgets en promotieartikelen voor evenementen. Echt van alles dus. Het onderscheidend vermogen zit niet alleen in het fullservice concept, ook zijn zij lid van WAGE. WAGE is een wereldwijd netwerk dat slechts één professioneel promotioneel bedrijf per land selecteert. Dit netwerk wordt gebruikt om intensief en open de creatiefste ideeën, trends, nieuwe producten en de daarbij behorende gecertificeerde producenten te delen.

Wilco Schoonderbeek, accountmanager/’PreCentator’, geeft een blik in het wel en wee van ProComm in deze bijzondere tijd
Reden om lid te zijn van de Business Club bij Sparta Nijkerk, is dat ProComm echt een regionale functie heeft. Dat vinden we ook belangrijk, om met maximaal een half uur om tafel te kunnen zitten bij de klant als dat nodig is. We hebben geen webshop, omdat we echt face-to-face om tafel zitten bij onze klanten. Daarnaast zijn er altijd personeelsleden geweest met binding met Sparta, doordat ze daar voetbalden en in Nijkerk woonden. Dat is trouwens nog steeds zo. En de gezellige en informele sfeer spelen natuurlijk ook een grote rol. Sponsor zijn van Sparta is een mooie manier om zo regionaal een steentje bij te dragen. Zo hebben we in 2018 voor de Harry Hamstra Cup alle zonnebrillen mogen leveren, het was een mooi gezicht om iedereen vanuit de hele regio met ‘onze’ zonnebrillen te zien lopen. Inmiddels kennen we veel leden en kunnen we dat ook inzetten om ons klantenbestand uit te breiden. Als je klanten ook informeel kent, kan je ze nog beter van dienst zijn!

Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Toen in Nederland iedereen nog in de krant las over dat China getroffen was door een of ander virus, merkten wij al dat het grote impact had voor onze business. Dit was eind 2019. Leveringen liepen vertraging op, of de communicatie met fabrikanten stokte. Toen het virus eenmaal in Nederland was, was de ramp voor onze branche niet te overzien. Evenementen, beurzen, (EK-)voetbal etc, alles stond tot nader order on hold… niemand wist en weet voor hoe lang. Hiervoor regelen wij normaal gesproken veel promotionele artikelen. Je kunt je voorstellen wat voor gevolgen dat heeft… Naast de evenementen zijn er veel bedrijven die logischerwijs even pas op de plaats maken met hun marketinguitgaven. Ook dat raakt ons heel direct.  Op dit moment wordt er door ons team  grotendeels vanuit huis gewerkt. Het grootste gedeelte dat wij doen is natuurlijk marketing gerelateerd. We hebben normaal gesproken veel brainstormsessies met collega’s. Nu doen we die brainstormsessie online. Dat werkt prima, maar is echt anders.

Wat zijn jullie vooruitzichten?
Dat is best lastig om aan te geven. Het is namelijk nog niet duidelijk wanneer de herstart mag plaatsvinden van evenementen en wanneer bedrijven weer gaan denken aan “normale marketing”. We hebben gelukkig wel reden om positief te blijven. We hebben veel vaste klanten die ons orders gunnen, juist nu. Dan zie je ook dat dat persoonlijke contact zo belangrijk is en ook in zo’n nare tijd je juist kan helpen. Ook hebben we veel klanten die terug blijven komen. Dat is eigenlijk de beste reclame.
We zijn op dit moment ook al druk bezig met  voorbereidingen voor het laatste kwartaal. Denk hierbij aan kerstpakketten, ludieke acties rondom sinterklaas. En ook voor bedrijven die hun personeel willen bedanken voor hun bijzondere inzet in deze Corona-tijd, of een hart onder de riem willen steken door ze juist nu een leuk pakket aan te bieden. We waarderen het bijzonder dat onze vaste klanten, ons nu “gewoon” weten te vinden.

Kan de Business Club je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?
We zijn op dit moment hard aan het werk voor een van de andere sponsoren van Sparta.  En het prikbord is ook een mooie manier om elkaar te kunnen helpen. We gaan graag, digitaal of op gepaste afstand uiteraard, met sponsoren aan de slag om leuke en/of praktische ideeën voor het personeel of relaties te bedenken.

Naast dat we voor iedereen natuurlijk goede gezondheid wensen, hoop ik snel weer terug te kunnen naar normale zaterdagen…daar kijken we enorm naar uit!

Apprendo horeca steunt Sparta als nieuwe bronssponsor.

Apprendo horeca is opgericht door horecaondernemers. Professionals die het vak snappen en als geen ander begrijpen wat erbij komt kijken.

Directeur Marnix Grift: ”Wij zijn een gedreven, trots en vernieuwend bedrijf wat continu op zoek is naar aanvullingen voor de ultieme alles-in-1 oplossing voor horecaondernemers. En dat doen we graag anders. Out of the box. Door naar horecaondernemers te luisteren.Te kijken waar het beter, leuker en slimmer kan”

Apprendo horeca is de digitale alles-in-1 applicatie om horecaondernemers te ondersteunen bij personeelsprocessen, denk daarbij aan inwerken, communicatie, HACCP, opleiden, toetsen en alle dagelijkse werkzaamheden.

”Wij maken het werk als horecaondernemer graag zo makkelijk, leuk en efficiënt mogelijk. En geloven dat het altijd beter kan. Voor de ultieme horecabeleving, tevredenheid en maximaal rendement. Het resultaat: Smart staff. Smiling customers”, aldus Marnix.

 

 

Ontknoping

Terwijl ik probeer blij te zijn met de beelden van Borussia Dortmund – Schalke ’04 , gewoon omdat er ein-de-lijk weer een bal over mijn scherm rolt, droom ik weg bij gedachten aan kolkende stadions of sportparken waar de supporters van pure opwinding in de hekken hangen of hun nagels tot bloedens toe afkluiven. Naar kleurrijke supportersscharen, bierdouches en vreugdetranen. Naar teleurgestelde verliezers zittend in het gras en naar juichende winnaars die hand in hand hun achterban bedanken…

Naar spanning, ontspanning, sensatie, gelatenheid, euforie, teleurstelling…naar alles wat ons voetballiefhebbers verbindt.

Er zijn er die rustig achterover leunend en continu relativerend een wedstrijd kunnen bekijken. Persoonlijk maak ik tijdens een spannend duel het tegenovergestelde mee. Lachend vertellen mensen mij wel eens dat het nog eens mijn dood wordt, zo’n middagje op de tribune bij Sparta Nijkerk en ik moet het eerlijk toegeven: ik ben er vrijwel zeker van dat ik op de dag ná de wedstrijd in ieder geval meer spierpijn heb dan de spelers die ik heb staan aanmoedigen…Mijn naaste omgeving verklaart me voor gek en gelijk hebben ze.

Wat kon ik de laatste weken weer ontzettend veel zin krijgen in een lekker potje voetbal helemaal als je je bedenkt dat het juist de weken van De Ontknoping geweest zouden zijn. Sportevenementen zijn leuk maar het is vrijwel altijd De Ontknoping die ons heel lang bij blijft. Nederland- Argentinië op het WK van 1998 (“Dennis Bergkamp- Dennis Bergkamp- Dennis Bergkamp….”), de Olympische volleybalfinale van onze heren in Atlanta 1996 waarin Italië in 5 sets werd verslagen, het competitieslot 2007 waar AZ en Ajax vochten om een been maar PSV er mee heen ging. De strafworp van Lois Abbingh waarmee zij nog niet zo lang geleden de Nederlandse handbalsters de eerste wereldtitel in de geschiedenis bezorgde. Zo kan ik er nog wel 100 noemen zonder eerst internet te raadplegen. De teen van Casillas, de schuiver van Lucas Moura (Ajax-Spurs) en de bijna- finale-plek van PSV in de wedstrijd tegen AC Milan in 2005….. En iedereen die smult van dit soort ontknopingen raad ik trouwens aan nog even te kijken naar: De Moeder Aller Ontknopingen.

Althans, daar waar ‘t het internationale voetbal betreft…. Maar ook bij onze club hebben we er een paar in de boeken staan hoor! Nog maar een paar maanden geleden moesten we pas in de verlenging in NAC Breda onze meerdere erkennen maar bloedstollender was natuurlijk De Slag Om Apeldoorn (helaas…) of De Victorie In Volendam (Yes…!!). Wanneer ik echter in een absolute dip verkeer, slecht slaap of een matige eetlust heb ga ik even achter mijn beeldscherm zitten en zoek ik op Sparta Nijkerk- Quick Boys, 12 april 2014

Zó horen wedstrijden of evenementen te eindigen. Spijtig genoeg kwam de wereld terecht in een ernstige crisis die, zoals ik al eerder schreef, al het andere op de wereld even opzij schoof en er voor zorgde dat er even helemaal nooit voetbal bestaan leek te hebben. Nog steeds ben ik van mening dat het gevaarlijk is om dan tóch de teleurstelling uit te spreken over (bijvoorbeeld) een gemiste promotie. Maar in de wetenschap dat het nooit belangrijker gemaakt mag worden dat onze gezondheid, het verlies van dierbaren of zakelijke en economische drama’s mogen we toch zeker óók wel teleurgesteld zijn in het mislopen van een dik-verdiende promotie?? Uiteindelijk zijn we ondanks alles wat er in de wereld gebeurt toch nog altijd sportliefhebber en bovenal Spartaan? Glansrijk periodekampioen, terechte koploper, na een dipje weer een paar goede resultaten neergezet en klaar voor de eindsprint. De eindsprint die er dus niet kwam. Door middenmoters en degradatiekandidaten ben ik al aangesproken op het feit dat ik me toch vooral moest bedenken dat er momenteel hele andere zorgen bestaan en, nogmaals, daar ben ik het mee eens. Maar als je de koploper in de eredivisie wél tot een soort van winnaar benoemt (en je laat de staartploegen in diezelfde divisie niet degraderen…) en je doet dat in de divisies daaronder niet dan bewandel je toch echt de weg van de minste weerstand. Ik besef me ook wel dat Sparta Nijkerk (of onze equivalent in de zondag-afdeling, OSS ’20) niet de Champions League in hoefde maar voor ons was promotie naar de 2e divisie toch zeker van hetzelfde kaliber geweest!

Zo, da’s eruit. En nu maar hopen dat we met z’n allen zo snel mogelijk het virus uit kunnen bannen, dat iedereen weer gezond mag worden en dat bedrijven de benen er weer onder krijgen. Maar toch ook, en ik kan het niet laten, dat we op een (“nieuwe”) normale manier weer rond een voetbalveld kunnen staan. Om ze in Ermelo, Heemskerk of Harkema te laten zien dat 2019-2020 geen incident was.

En omdat we eigenlijk best wel weer een échte Ontknoping verdienen!

Nico Fiegen

Internetlab sluit aan als zilversponsor bij Sparta Nijkerk

Internetlab 

Ondanks de huidige bijzondere tijd hebben veel ondernemers nog steeds veel vertrouwen. Een mooi voorbeeld hiervan is het Nijkerkse bedrijf Internetlab wat zich heeft aangesloten als zilversponsor bij de businessclub van Sparta Nijkerk.

Eigenaar Ricky Rellum verwoordt het als volgt: ”In het internetlab zijn wij altijd bezig met het brouwen van online oplossingen voor onze klanten. We maken websites, online software en zijn experts in het leveren van online leeroplossingen. Na 8 jaar redelijk anoniem vanuit Nijkerk gewerkt te hebben is het de hoogste tijd om wat meer lokaal te ondernemen en betrokken te raken bij lokale ondernemers. Als echte voetbalfan is het daarom een kleine stap om sponsor te worden en aan te sluiten bij de Business Club van v.v.Sparta Nijkerk”.

https://www.internet-lab.nl/