Sponsor van de week: Draad

Door: Tyno Koelewijn.

Ik heb afgesproken met Bart Nieuwenweg, mede-eigenaar van internetbureau Draad, op de bovenste etage van het prachtige pand Het Tabakshuis aan de Nieuwstraat in Nijkerk. Ondanks dat Bart natuurlijk zeer bekend is met alle online mogelijkheden was het toch prettig dat hij mij uitnodigde om, uiteraard op gepaste afstand, live een gesprek te voeren onder het genot van een kop koffie.

Bart is in 2013 gestart met 2 compagnons die inmiddels een ander pad hebben gekozen. Sinds 2019 heeft hij een bijzondere nieuwe compagnon. namelijk zijn broer Nico. Bart geeft aan ze best wel verschillend zijn maar dat dit juist voor een goede balans zorgt. “Nico is meer van de processen en de bedrijfsvoering terwijl ik juist wat meer heb met de klantrelatie, commercie en projecten”. Samen geven ze leiding aan een jong en enthousiast team van 10 fulltime en 5 parttime medewerkers.

Volgens de website van Draad doen ze ‘mooie dingen op het internet’.  En volgens Bart klopt dat ook, maar iets specifieker legt hij uit: “Wij ontwerpen en ontwikkelen websites, webshops en online applicaties. We bespreken samen met de klant de gewenste functionaliteiten en vormgeving en vervolgens ontwerpen we de look & feel en ontwikkelen de techniek en de applicaties. Bij applicaties kan je bijvoorbeeld denken aan een online configurator voor zonwering of een besparingscalculator voor voerrobots. De bezoeker beantwoord een aantal vragen en ziet direct het resultaat inclusief kosten. Vergelijkbaar met het online samenstellen van je auto. Zo hebben we ook voor gemeentelijke overheden een participatieplatform doorontwikkeld waarbij inwoners kunnen meedenken met de gemeente. Mede daardoor is de gemeente Den Haag een van onze grootste klanten geworden”.

 

Corona
Op de vraag of Draad hinder heeft ondervonden van de huidige economische situatie, antwoord Bart: ‘’ In het begin viel het abrupt stil, projecten werden afgezegd of stilgezet. Maar na een paar weken bleek men toch de eerste schrik te boven zijn gekomen en kwamen de projecten toch weer op gang. Het werd zelfs drukker voor ons, want iedereen ziet nu nog meer het belang om ervoor te zorgen dat ze online nog beter te vinden en herkenbaar zijn. Dus i.p.v. hinder heeft het ons juist meer werk gebracht, dat geluk hebben wij samen met sommige andere branches.

Wel hebben we de ‘tijdelijk rustige’ periode gebruikt om met ons hele team onze processen te analyseren en te verbeteren, wat ertoe heeft bijgedragen dat de doorlooptijden voor de ontwikkeling van unieke sites en shops nog sneller gaan en ook nog de kwaliteit is verbeterd.

BusinessClub Sparta
Draad is alweer een tijdje sponsor bij Sparta, dit is ontstaan in de tijd dat zij de drukbezochte website voor Sparta Nijkerk hebben ontwikkeld. Een voorbeeld van één van de ‘mooie dingen op internet’’. Wat dus begon als onderdeel van een zakelijk deal bleek toch al snel een liefhebberij te zijn geworden. De geboren Puttenaar, een korfballer die regelmatig als tegenstander van Sparta Korfbal naar Nijkerk kwam, op het hoogste nationale niveau zijn sport beoefende (o.a. Dalto, en KV Koog-Zaandijk) en zelfs nog voor jong oranje uitkwam, had aanvankelijk niet zo veel met voetbal. Maar inmiddels is hij een schoolvoorbeeld van de businessclub-slogan: ‘Echte Spartanen worden sponsor en sponsors worden echte Spartanen’ en volgt hij nu zélfs de uitwedstrijden via de radio en online media.

Daarnaast draagt natuurlijk het Middagje Sparta ook bij. Bart: “Die zaterdagmiddagen kijk ik naar uit. Gezellig een biertje doen met mede sponsoren, een mooie gemêleerde club van senior en jonge ondernemers waarbij we, naast elkaars zakelijke beslommeringen te delen, ook heel veel plezier hebben. Ik denk met recht de grootste gezelligste businessclub van de omgeving. En een club die ook faciliteert zoals bijvoorbeeld ‘Het Sparta Prikbord’. Een mooi initiatief om een podium te bieden waarbij collega sponsoren onderling aandacht kunnen geven en krijgen.

Toekomst
Doordat de behoefte bij bedrijven en overheden om te digitaliseren blijft toenemen ziet Bart de toekomst voor Draad positief tegemoet. “We willen graag organisch groeien, maar hoeven niet de grootste te worden. Onze focus is wel om te blijven innoveren en ontwikkelen en daarmee de processen nog beter te beheersen en zodoende de doorlooptijd nog korter te kunnen maken. En tegelijkertijd de kwaliteit te verbeteren. Kortom nog uitdagingen genoeg”.

Nog iets toe te voegen Bart?
Bart: “Ik hoop dat we snel weer mogen!”

Draad is online te vinden op www.draad.nl  en offline in Het Tabakshuis. Nieuwstraat 9 , Nijkerk

 

 

Sponsor van de week: Dirksen Makelaardij

Door Leonie van Bloemendaal.

 

 

“Goedemorgen Peter! Leuk je weer te zien”. “Voor de beeldvorming; we kennen elkaar van tennis? Of gewoon vanuit het Nijkerkse?”

Zo lang als ik me kan herinneren, zit Dirksen al aan het Vetkamp. Geen idee eigenlijk, iets met verzekeringen…
Maar dit blijkt inmiddels te zijn uitgegroeid tot een volwaardige makelaardij, hypotheekadvieskantoor, verzekeringen en erfrechtplanning. Dus voor het hele pakket aan huizen en alles wat daarmee samenhangt. Om dat one-stop-shopping concept volledig te maken, aangevuld met erfrechtplanning.
En dat is meteen ook het unieke aan de dienstverlening van Peter Dirksen; als je een huis koopt, zit je daar vaak voor langere tijd aan vast… Dan is het logisch dat je kijkt naar een langere termijnplanning en een stuk financiële invulling van je toekomst. Persoonlijke aanpak, een eerlijk en onderbouwd advies zorgen ervoor dat onze klanten zijn verzekerd van de juiste oplossing!

Peter, hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om het verzekeringsbedrijf over te nemen van je vader?
In 1967 begon mijn vader een administratiekantoor. Daar kwamen op een gegeven moment verzekeringen bij en later ook hypotheken. Ik heb zelf een opleiding gevolgd in de elektronica, en heb na mijn opleiding ook een tijd in die branche gewerkt. Toen ik in 1995 mijn vader ging helpen omdat hij een tekort aan personeel had, ben ik eigenlijk blijven hangen. Mijn vaders hart lag bij de politiek en op kantoor deden we steeds meer in technische verzekeringen, wat mij natuurlijk aansprak door mij achtergrond.
In 2001 heb ik het bedrijf van m’n vader overgenomen. In 2002 heb ik ook mijn makelaarsdiploma behaald. In de Catherinastraat (waar nu de tattooshop zit) zijn we gestart als aankoopmakelaar. Een mooie aanvulling op onze dienstverlening als hypotheekadviseur.
Voor onze makelaardij werken we sinds 2019 samen met de franchiseformule van DE HUIZENBEMIDDELAAR, waarvan er veertig vestigingen zijn in Nederland. We zijn laagdrempelig en kenmerken ons door een “lokale en betaalbare makelaar” te zijn. Onderscheidend voor onze dienstverlening is het vaste lage tarief. Hierbij zit inbegrepen de complete en uitgebreide presentatie van de woning op funda, de rondleidingen en alle andere zaken die je van een goede makelaar mag verwachten. Bijzonder is dat er een verkoopstyliste je huis er mooi en uitnodigend uit laat zien voor de foto’s, film en de rondleidingen. Dit alles kost € 2.895,- inclusief BTW en opstartkosten. Veel andere makelaars vragen 1% tot 1,5 %, en vaak is dat ook nog excl. BTW. Dat is dus al heel snel rendabelJ Daarnaast verzorgen we ook de verhuur van panden voor diverse klanten.

En eh, wat houdt dat erfrechtplanner in?
We leggen op een begrijpelijke manier onze klanten uit wat er al door de wet geregeld is en wat je zelf via een testament kunt regelen. Dus vragen als; Wat is belangrijk voor je partner, de kinderen of de belastingdienst komen aan de orde. Diverse varianten bespreek je dan en de beste oplossing geven we dan mee. We doen zo’n vijftig van dit soort gesprekken per jaar. De notaris kent onze werkwijze en bespaart zo veel tijd. Het fijne is dat hierdoor een interessant tarief aangeboden kan worden voor het opstellen van de testamenten en levenstestamenten.

Naast zijn drukke bedrijf, drie kinderen, een lieve vrouw –al 21 jaar mee getrouwd- en de cursussen die je verplicht bent om te volgen in deze branche, zag Peter ook nog tijd om zijn scheidsrechtersdiploma te halen voor Padel en dan ook de NK-wedstrijden te fluiten. Hij speelt zelf ook padel, zijn grote hobby.

Hoe kom je dan bij Sparta terecht?
Jens (16) voetbalt bij Jongens onder 17-1. Betrokken als Peter is, is hij nu ook leider voor dat team, soort teammanager, en verzorgt daar de communicatie tussen de ouders en trainer.

De Business Club; gezellig, leuk, betrokken dat is het gevoel dat de Business Club mij geeft. Ik kom er graag. Helaas heb ik niet altijd tijd. De gezelligheid, het onderhouden van contacten en het verenigingsleven in Nijkerk helpen zijn voor mij wel redenen om lid te zijn van de Business Club.Verder help ik Theo van Domselaar met de verslaggeving bij de thuiswedstrijden, behalve als Jens uit moet spelen natuurlijk!

Het Corona-effect
Voor onze branche, of in ieder geval mijn bedrijf geldt dat we eigenlijk alleen maar drukker zijn. In het begin was het echt een gekkenhuis met bezichtigingen, nu is het wel weer behapbaar, maar gelukkig nog steeds druk. Jammer is die anderhalve meter, mensen geen hand meer mogen geven, dat is natuurlijk wel logisch maar voelt toch nog steeds onwennig om als je je voorstelt of als je iemand bedankt, diegene dan geen hand te mogen geven.
Ik hoop dat het snel normaliseert en dat we bij Sparta weer gezellig met zijn allen van een mooie wedstrijd en een lekker biertje kunnen genieten!

www.dirksen-nijkerk.nl

 

 

Kijk ook op Sparta Nijkerk Prikbord 

 

 

 

 

 

 

Voetbalheimwee

Ik zit hier alweer een tijdje. Leek de dokter beter. En eerlijk gezegd snap ik ‘m wel. Hier kom ik tenminste nog wat lotgenoten tegen. Mensen met wie ik het er over kan hebben. Gedeelde smart is halve smart, zeg maar. Ik ben hier alweer een week of 3,4 maar ik kan niet zeggen dat het beter met me gaat. Men noemt het Voetbalheimwee en het schijnt een hardnekkige aandoening te zijn.

De competitie in de Derde Divisie was nog meer nauwelijks stopgezet of ik kreeg al symptomen. Ineens veranderde de bal gehakt op mijn bord in een originele Derby Star Classic Light, zag ik mijn breedbeeld televisie aan voor een elektronisch scorebord en er groeide in mijn beleving ineens gras op mijn armen. Nog diezelfde dag werd ik afgevoerd naar een oord waar men gespecialiseerd is in de bestrijding van Voetbalheimwee.

Kijk, daar heb je Kees Buijtenhuis ook. Die kwam op een goeie dag in een lege supportersbus op zijn werk. Toen hij de lunchruimte bij DEJO aan ging zien voor een clubhuis heeft zijn baas hem onmiddellijk op laten nemen. Vanochtend heb ik ontbeten met stadionspeaker Theo. Zijn gezin werd knettergek van ‘m. Ga er maar aan staan: “Dames en heren, welkom in de Meinsstraat waar ik graag de opstelling van mijn eigen familie bekend maak. Met nummer 1 Yyyyyvonne van Domselaaaar!, met nummer 2: Mijn dochter Sááááánne…”. O ja, kijk, daar aan op de gang. Daar loopt Willem Loch. Die was totaal de weg kwijt toen hij zijn krantje, bakkertje en slagertje had afgerond en daarna niets meer te doen had. Ze vonden hem bij z’n stamkroeg Jij en Ik voor de deur. Hij neuriede nog zachtjes een stokoud nummer van Demis Roussos…

Van mijn dokter hoorde ik dat Gert Veenhof gisteren ook was binnen gebracht. Nadat hij voor de zevende keer de kantinetafels had gelakt, zijn playlist had ververst en nog maar eens heel duidelijk had gemaakt wat ‘ie vond van alle corona- maatregelen had hij zelfs weer aan de kantinedeur van NSC staan rammelen. Persoonlijk heb ik heel veel medelijden met Jas Haverlag en Wim Wennink. Die twee werden in een schildersoverall op zaterdagmiddag op een meubelboulevard gesignaleerd. Met hun vrouwen! Ik zweer ‘t. Die hebben dan ook extra medicijnen toegediend gekregen. O ja, ’t is ook wel weer lachen hier. Loop ‘ns mee. Kijk, daar op dat karretje, Aart van de Bor. Die heeft het hele gazon hier voor het paviljoen vol gekalkt met lijnen. Eén grote janboel. En hij rijdt er nog hè! Ze krijgen ‘m gewoon niet te pakken. Soms is het dus komisch, soms hartverscheurend. Ga ik net naar de koffieruimte, staat Dave Stormbroek achter de balie. Probeerde me naast een bakkie koffie een sjaal en een pet met Sparta Nijkerk Kampioen 2021 aan te smeren. En een nauwelijks gebruikte seizoenkaart van FC Utrecht. Die jongen weet met zichzelf gewoon geen raad. Gisteren leek het hier net 12:00 uur, de eerste maandag van de maand. Stond Henk Nijman op z’n balkon met die alarmtoeter van ‘m. Drie verpleegsters hebben ‘m van dat ding moeten trekken. De oranje rook kwam er vanaf! Ik had trouwens het idee dat ‘ie dat gevecht met die dames niet heel erg vond.

Afgelopen maandag kwam er een vertegenwoordiger met zo’n rolkoffertje het terrein op. De man had 2 stagiaires in z’n kielzog. Dacht Evert Buijtenhuis dat het ’t arbitrale trio was. Tot vandaag hebben ze ‘m nog niet kunnen overtuigen van het feit dat we voorlopig helemaal geen scheidsrechters meer nodig hebben. Of het moet zijn op het trapveldje hier verderop waar af en toe een wedstrijdje georganiseerd wordt maar daar zie je ook de gekste dingen hoor. Ik zag daar zelfs Hans Stam een wedstrijd tussen 2 herenteams bekijken. Echt waar! Jan van den Hoff aan een wortel in plaats van aan een balletje gehakt, Peter Belt aan de sinas, Klaas Bos in een Ajax- shirt, Willem Mostert die 2 x 3 kwartier z’n mond houdt, Gerard Kok zonder Twitter, zijn vrouw Lia die geen rondje om het veld loopt, Ron Stuveling met een weggooi-camera in plaats van een telelens van 1 ½ meter zonder dat er ook maar een damesteam in de wei liep, het blijft allemaal een rare gewaarwording. Weet je wat ik net zag? Fred Lovink die de beveiliging hier adviseerde iedereen maar door te laten lopen. Maak niet uit joh, f*ck veiligheid. En ook nog eens zonder oortje. Zonder oortje! Wat een blote-konten-gezicht is dat zeg. Teun Motshagen probeerde me net uit te leggen hoe hij hier terecht kwam en ik verstond hem gewoon. Woord voor woord. Gnagnagnagnagna..!!

O, kijk nou, Daar zal je onze hoofdtrainer Eric Speelziek hebben. Ik had al gehoord dat ‘ie er ernstig aan toe was. Het schijnt dat ‘ie de controle over zijn doen en laten totaal kwijt was. Wat zijn spelers ook deden, hij vond alles best. Kwamen ze kwartiertje te laat? Geeft niks. Liepen ze tijdens een partijtje uit hun positie, maakt niet uit. Zelfs bij hem thuis was het één groot partycentrum en werden er iedere avond housefeestjes en meezingfestivals georganiseerd. Interesseerde hem allemaal niks. Ga je gang maar. Ja, mensen met deze aandoening zijn totaal ontoerekeningsvatbaar. Dat moet echt niet heel lang meer gaan duren.

Gelukkig heeft mijn arts gezegd dat deze kwaal niet ongeneeslijk is. Het vaccin is in de maak. Eén keer per week 2 keer 3 kwartier een dosis onvervalst voetbal tot je nemen, op zondag of door de week via TV of in een stadion wat extra voetbalsupplementen slikken, spoelen met een ijskoud Heineken biertje en je bent zo weer het mannetje (of het vrouwtje…oeps)

Dus hoe ernstig het ook allemaal is, op een dag zal iedereen weer genezen zijn. En staat iedereen weer in zijn eigen hoedanigheid op De Ebbenhorst. Bij een wedstrijd van ons aller Sparta Nijkerk. En weet je wat we doen, we maken van het kampioensfeest in mei 2021 een gezellige reünie. Komt u ook?

Nico Fiegen

Sponsor van de week : Van Hout

Door: Martijn Worst

Al sinds de oprichting van de Stichting BusinessClub Sparta Nijkerk in 1995 is Van Hout lid.
“ We zijn dus lid van het eerste uur en aangebracht destijds door Jacky van ’t Bosch, vertelt Etienne van Hout”. Naast zijn passie voor de motorsport, welke zijn zonen op nationaal niveau doen, leeft ook voetbal zeker binnen ons bedrijf!

Van Hout: Creatief van huis uit!
De mensen bij Van Hout hebben elk hun eigen specialisme, vertelt eigenaar Etienne van Hout. Zo heeft het team een grote kennis in huis van drukwerk, dat onverminderd de aandacht heeft van ondernemers. “Naast online media, zoals o.a. websites blijft offline media belangrijk om klanten te informeren en te interesseren voor je bedrijf. Met mooi ontworpen brochures bijvoorbeeld, maar ook met posters, advertenties en flyers. Krachtig kleurgebruik en duidelijke teksten zijn de ingrediënten waarmee onze vormgevers al heel wat succesvolle producten hebben gemaakt.

Het creatieve team van Van Hout werkt elke dag enthousiast samen met een groeiende klantenkring MKB’ers én starters.

Doordachte concepten
Elk merk, elke klant, elk project en elke opdracht vraagt om een specifieke benadering, weet Van Hout inmiddels uit jarenlange ervaring. “Een onderscheidende vormgeving zorgt ervoor dat klanten een herkenbaar en vertrouwd beeld hebben van een organisatie, product of dienst. Een goed doordacht vormgevingsbeleid is dus een belangrijk deel van je communicatie. Daarom kijken wij net even verder voordat we zomaar beginnen met een nieuwe huisstijl, website, brochure of ander ontwerp gerelateerd communicatiemiddel van een bedrijf.”

Het dienstenpakket van Van Hout is zeer uitgebreid. Zo verzorgt de Nijkerkse onderneming websites, bedrijfs- en promotiekleding, signing & autobelettering, drukwerk, logo/huisstijlontwerp en nog veel meer.

De werkwijze bij Van Hout?
“We stellen samen met de opdrachtgever vooraf de kernwaarden, doelgroep, boodschap en doelstellingen vast. Die vormen het vertrekpunt voor een visuele identiteit. Hierdoor zijn onze ontwerpen niet alleen creatief, maar ook doelgericht, eigentijds en communicatief onderbouwd.”

Neem contact met ons op en kom een lekker bakje LEUT koffie drinken, vers gezet uit onze Rheavendors machine, beide gewaardeerde relaties van Van Hout.

Vandaag de dag geldt nog meer; “Steun de locale ondernemer”
check ook :  Sparta Prikbord

Stay safe allemaal!

www.vanhout.nl

 

Houd je conditie en kracht extra op peil bij CrossFit Nijkerk!

Door Corona kan het geliefde voetbal niet meer beoefend worden zoals we dat graag willen.
Houd je conditie en kracht extra op peil bij CrossFit Nijkerk!
Hiervoor bieden wij tijdelijk speciale abonnementen aan, zonder een opzegtermijn. Want juist nu is het belangrijk om fit te blijven.
Daarnaast kunnen we, bij voldoende animo,  speciale groepslessen voor de voetballers inrichten waarbij we meer voetbal specifiek zullen trainen.
Meer weten? Neem dan contact met ons op via info@crossfitnijkerk.nl of bel naar 06-13743385.”

 

Trouwe en trotse sponsor GT- Reclame 25 jaar !

GT – Reclame trots op 25 jarig jubileum!

 

 

 

Onlangs beleefde GT – reclame zijn 25e verjaardag !
Reden genoeg voor de BusinessClub om deze trouwe sponsor te feliciteren en in de spotlights te zetten.

GT Reclame is 28 augustus 1995 gestart in Amersfoort en gedurende de 25 jaar uitgegroeid tot een volwaardig reclame- en signbedrijf, in al zijn facetten.
Van ontwerp, productie t/m de montage van reclame/signing, van sticker t/m lichtreclame.

GT Reclame heeft in de 25 jaar het klantenbestand flink weten uit te breiden, door gestage autonome groei en overnames van diverse werk gerelateerde bedrijven en of activiteiten. Krachten bundelen om een nog sterkere positie in de markt te verkrijgen.

Zo is in 2019 door een overname het ontwikkelen, plaatsen, trans­port, opslag en beheer van display-, POS- en promotiemateria­len toegevoegd aan het dienstenpakket.

Mede daarvoor is het bedrijf november 2019 verhuisd naar De Wel in Hoevelaken.

Het belang van de klant centraal stellen; meedenken, adviseren, ontzorgen, kwaliteit en service bieden. Dat is een succesvolle formule gebleken!

We zijn trots op ons jubileum en bedanken al onze klanten en relaties die dit mogelijk hebben gemaakt, aldus Edward Ebbers.

 

 

 

 

 

3 oktober Sparta Nijkerk – Goes te volgen via livestream

Door een eendrachtige samenwerking tussen de voetbalvereniging , supportersvereniging en BusinessClub van Sparta Nijkerk maar tevens door de welwillende medewerking van  onze Jeugdsponsor Covebo, wordt de wedstrijd Sparta Nijkerk  –  V.V. Goes van komende zaterdag rechtstreeks uitgezonden via

NijkerkNieuws
www.nijkerk.nieuws.nl

Bij eventuele problemen kan ook deze URL worden gebruikt:

Deze content is geblokkeerd. Accepteer cookies om te bekijken.

Overigens geldt dat vooralsnog voor alle thuis- én uitwedstrijden van ons eerste team.

     

 

 

Tents for Events nieuwe zilversponsor Sparta


Tents for Events is specialist in sfeervolle overkappingen
Het bedrijf is specialist in verhuur en verkoop van sfeervolle tenten en onderdeel van Creative Tent Systems BV.
CTS is een zeilmakerij en handelsonderneming in tenten en toebehoren voor de evenementenbranche.

 

 


Creative Tent Systems is in 2010 opgericht door Ivar Berends uit Amersfoort. Hij startte zijn bedrijf in Achterveld als zeilmakerij en handelsonderneming voor de evenementenbranche. In 2013 sloot compagnon Albert Heimensen uit Ermelo zich aan. Ook hij had een zeilmakerij en in het jaar van samengaan zijn we verhuisd naar een grotere locatie in Nijkerk. CTS is gespecialiseerd in het vervaardigen van tentdoeken, tentzeilen, verandazeilen en diverse maatwerk zeilproducten. Hier vindt ook reparatie en onderhoud plaats. In 2013 zijn ze ook begonnen met de verhuur en verkoop van stretchtenten.

De compagnons: Een stretchtent is het best te omschrijven als een sfeervolle overkapping. Door een combinatie van tentdoek en houten palen heeft het een luxe uitstraling en natuurlijke ‘look & feel’. Een stretchtent wordt gebruikt voor bruiloften, een privé (tuin)feest, zakelijk events en voor festivals. Stretchtenten zijn populair en inmiddels niet meer weg te denken bij evenementen”

Tents for Events is in een korte tijd uitgegroeid tot grote speler in de verhuurbranche.
“We werken landelijk, waarbij onze focus ligt op Midden-Nederland en de Randstad. Bij de verhuur van stretchtenten werken we voornamelijk samen met evenementenbureaus, festivalorganisaties, wedding planners, catering bedrijven en particulieren. Naast verhuur, verkopen wij aan collega verhuurbedrijven, horeca, sportaccommodaties en samen met tuinarchitecten realiseren wij (vergunningsvrije) semi permanente terrasoverkappingen voor particulieren”

 Tents for Events is sinds begin dit jaar verhuisd van Nijkerk naar Harderwijk en is gevestigd aan de Nobelstraat 44 op Industrieterrein Lorentz.

Meer weten:  www.creativetentsystems.nl

 

Alfa Accountants en Adviseurs kledingsponsor van Sparta Vrouwen 5

Alfa staat midden in de maatschappij, voelt zich betrokken bij de gemeenschap en zet zich er dan ook graag voor in. Daarom steunt elke Alfa vestiging meerdere lokale initiatieven en goede doelen. En met een kantoor om de hoek, staan wij als Alfa altijd dichtbij.

Met ingang van het seizoen 2020-2021 is Alfa Accountants en Adviseurs voor 3 jaar kledingsponsor van het  Vrouwen 5 team van V.V. Sparta Nijkerk.

 

Onze collega Julia speelt met veel plezier en enthousiasme in dit team en kwam met de vraag of wij haar team wilde sponsoren.

Remco Nonkes: “Als Nijkerkse onderneming vinden wij het heel belangrijk om lokale  verenigingen te ondersteunen en maatschappelijk betrokken te zijn. Om die reden sponsoren wij al jaren veel (lokale) initiatieven en clubs, onder andere Sparta Nijkerk, Hockeyclub Nijkerk, de Drakenbootrace en de Halve van Nijkerk.”

Knie

Heerlijk, op zaterdagmiddag weer langs de lijn. Wat heb ik dát gemist. Met dat de bal zijn eerste competitie-omwentelingen maakte heb ik me voorgenomen niet meer terug te komen op dat oneerlijke competitie-einde van vorig seizoen. Het zij zo, er over ophouden, basta, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Per slot van rekening konden we deze voetbaljaargang beginnen met een geweldige selectie. En dat werd nog maar eens bewaarheid tijdens de vrijwel vlekkeloze voorbereiding (met uitzondering van dat wedstrijdje waar we onze vrienden in Ermelo een enorme pot zand in de ogen hebben gestrooid…hahaha). Zonder de spelers die ons verlieten te kort te willen doen geloof ik dat Eric Speelziek met een nóg betere groep aan het seizoen begon. Bakkenes, Ahrens, Krant en alle andere nieuwkomers….onze TC verdient heel, heel veel credits.

En toch bekroop me een weemoedig gevoel toen ik de eerste oefenwedstrijden van Sparta Nijkerk 1 bekeek. Hij liep er niet meer tussen. Met dat ietwat gebogen lijf, armen ‘half-breed’ langs het lichaam, speurende blik, zich afvragend waar die bal na weer een fraaie onderschepping nu weer naartoe moest. Hij had de gunfactor al was het maar omdat hij een exponent van onze eigen jeugdopleiding was. Maar vooral omdat hem de nodige pech en tegenslag niet bespaard was gebleven. Twee keer raakte hij zwaar geblesseerd, iets ernstigs met kruisbanden als ik het goed heb. Twee keer een enorme lijdensweg om weer op niveau te komen en uiteindelijk twee keer terug op het hoogste niveau, vaak als basisspeler. Hij is geen praatjesmaker, je betrapt hem zelden of nooit op geschreeuw of emotioneel gedoe in het veld. Henk Spaan, journalist van Het Parool, schreef ooit eens een prachtige muzikale ode aan Wim Jansen, jarenlang de stille kracht van Feyenoord (en ook nog heel even van aartsrivaal Ajax) en het Nederlands Elftal: Stille Willem. Die ode zou ook zo op hem van toepassing kunnen zijn. Hij deed wat hem was opgedragen en liep tactisch volgens mij nooit uit de pas. Als ik hém zag spelen was ik altijd net een beetje trotser op m’n club dan wanneer hij er niet bij was.

In de voorbereiding op het seizoen 2020-2021 heeft ‘ie het nog even geprobeerd. Hij moet echter gevoeld hebben dat die verrekte knie wéér ging opspelen. Het kan niet anders dan dat ‘ie nog even tegen beter weten heeft gedacht dat hij er vast naast zou zitten. “Niet zeuren, je beeldt je maar wat in, hup….aan de bak”. Maar stiekem wist hij wel beter. Hij had dit vaker gevoeld. Dit was niet O.K., dit kon zomaar weer fout gaan. En wilde ‘ie dat? Wéér een revalidatie-periode van ruim een jaar, weer fysiotherapie tot hij er flauw van werd, weer terug knokken om in de basis te komen. Ik zie het moment voor me. Hij staat klaar om z’n voetbaltas voor de zoveelste keer in te pakken. Handdoekje, schone Björn Borg slip, wat tape, douchegel…de rest lag op de club. Maar opeens ging hij er even bij zitten. “Moet ik dit nog wel doen? Moet ik opnieuw gokken dat het faliekant fout gaat? Ik ben nu 25 en ik heb nog een maatschappelijke carrière van misschien wel 40 jaar voor me. Moet ik dat in de waagschaal leggen?” Die avond is hij waarschijnlijk voor het eerst in zijn leven met tegenzin naar De Ebbenhorst gefietst. Heeft hij gevraagd of de trainer even tijd voor ‘m had. Die avond heeft hij zijn trainer gezegd dat hij het besluit had genomen om te stoppen met voetballen op het hoogste niveau. Dat leek hem het verstandigst. En zijn trainer zal dat beaamt hebben waarbij ik me voorstel dat die óók even een brok in zijn keel moet hebben gekregen. “Een aderlating voor het team maar een dapper besluit, jongen. Kom, we gaan het de rest van team vertellen”. En even later neemt de trainer voor aanvang van de training het woord en betrapt zichzelf erop dat hij er waarachtig ook een beetje emotioneel van wordt: “Mannen, luister even. Zojuist is Mark bij me gekomen met de mededeling dat zijn knie opnieuw niet goed voelt. Mark weet als geen ander wat dit voor gevolgen voor hem in zijn verder leven kan hebben. Daarom heeft ‘ie me zojuist aangegeven dat hij er een punt achter zet. Mark Groenewoudt zet een streep onder zijn voetballoopbaan”. Mark vecht tegen zijn tranen en in kleedkamer 1 doen nog ruim 20 voetbalmaten dat.

Ik zal het wel weer een beetje dramatiseren, de manier waarop het gegaan is maar heel veel zal ik er ook niet naast zitten. En weet u, niet alleen Mark heeft deze beslissing op jonge leeftijd moeten nemen. Ook Spartanen als Rick Knoop, Luuk Nijman (die ik afgelopen zaterdag ook weer op krukken voorbij zag komen) en kortgeleden nog aanstormend talent Tom Rutten moesten een hele lastige knoop doorhakken omdat terugkerende blessures hen parten speelden. Deze column moet u dan ook maar zien als een eerbetoon aan al die Spartanen die door een vervelende blessure vroegtijdig hebben moeten besluiten een punt achter hun voetbalcarrière te zetten.

Maar voor Mark heb ik een speciaal plekje ingeruimd. De lat ligt tegenwoordig hoog bij Sparta Nijkerk en zoals ik aan het begin van dit stuk al schreef: we zijn enorm blij met al die talentvolle voetballers die onze kleuren verdedigen. Maar zo’n ongecompliceerde, min of meer bedeesde, leuke, Nijkerkse jongen in de basis….. dat zien we toch ook wel heel graag.

Mark Groenewoudt, vanaf de F-jes spelend voor Sparta Nijkerk en geëindigd in Sparta 1 verdient nog wel een mooi afscheid. Zodra de speelkalender het toe laat moet we daar maar een mooi voetbalavondje voor bedenken. Met veel vrienden binnen de lijnen. En veel toeschouwers op de tribune. Een fraai eerbetoon aan een fantastische sportman. Afgesproken?

Nico Fiegen

PS Kan het zijn dat ik de foto van Mark nog mis in de ere-galerij op de Sven Onland tribune…..?

Sponsor van de week: Bouw Logistic Services

Door Nico Fiegen.

Het moet we heel gek lopen als je een dagje over de Nederlandse snelwegen rijdt en je komt géén vrachtwagen van Bouw Logistic Services tegen. Het bedrijf heeft namelijk een vloot van 55 ‘eigen’ vrachtwagens en chartert er ook nog eens zo’n 15 en die kun je in heel Nederland (maar soms ook in België en Luxemburg) zien rijden.

Achtentachtig jaar geleden startte grootvader Bouw het transportbedrijf in Nijkerk en inmiddels is het in handen van de tweelingbroers Martien en Wouter Bouw, de 3e generatie dus. Laatstgenoemde is vooral verantwoordelijk voor de planning van het transport, Martien neemt de het beleid, de strategie en business development zijn rekening.

Wouter (links) en Martien Bouw.

De fles AIX- rosé waarmee de broers op de foto staan,wordt overigens beschikbaar gesteld aan de Businessclub
en zaterdag 19 september a.s. gratis uitgeschonken in hetvan den Tweel Vastgoed Businesshome!

Begin negentiger jaren stroomden beide broers het bedrijf in en in 1996 was de tijd rijp om de zaak over te nemen. Bouw en Zonen, zoals het bedrijf jarenlang in de volksmond heette, is tegenwoordig gevestigd in 3 panden in Nijkerk (één aan de Galvanistraat, één aan de Beurtschipper en één aan de Smitspol). Een vestiging in het Friese Gorredijk completeert het geheel.

Martien Bouw: “Wij houden ons voornamelijk bezig met het transport en overige logistieke diensten van wijn en gedistilleerde dranken hetgeen vooral is ontstaan door het feit dat het drankenconcern Dirkzwager, het moederbedrijf van o.a. slijterijketen Mitra, zo’n 80 jaar lang onze voornaamste klant was. Tegenwoordig maken bedrijven als bijvoorbeeld Walraven Sax, en vanaf 1 november Henri Bloem gebruik van onze diensten. Vooral het beheersen van de totale keten zoals het ophalen van de wijnen in de wijnlanden, het opslaan onder schorsing van accijnzen en de distributie maakt onze onderneming uniek in haar soort.”
Overigens beperkt Bouw Logistic Services zich niet alleen tot de logistiek rondom wijn en gedistilleerd maar zorgt men o.a. ook voor het vervoer van vloer- en wandtegels en witgoed.

De vestiging in Gorredijk is volledig ingericht voor E-fulfilment: de verwerking van online bestellingen. Ondernemingen als Wijnvoordeel.nl, De Wijnbeurs, Chateau Meiland en Astrid & Therèse hebben de complete fulfilment van de bestellingen die op hun website binnenkomen in handen gegeven van Bouw Fulfilment Services. Op drukke dagen vinden daar een kleine 40.000 flessen hun weg naar de consument! Binnenkort wordt de dienstverlening vanuit Friesland trouwens uitgebreid met de distributie van het Engelse Brewdog bier. En dat voor heel Europa!

Ook bij Bouw Logistic Services waren de gevolgen van corona op sommige plaatsen merkbaar maar ernstige nadelige invloeden bleven het bedrijf gelukkig bespaard.
Martien: ”Toen de horeca bij het instellen van de lock- down vast liep ondervonden wij daar natuurlijk wel de gevolgen van. Daarentegen werd ons fulfilmen-tcentrum in Gorredijk, toen de consumenten ineens allemaal online gingen bestellen, hartstikke druk. En ook het vervoer van tegels en witgoed ondervond weinig tegenslag. Wij waren er dus best trots op dat onze onderneming op deze wijze is opgebouwd.”

Bouw Logistic Services is ook al één van de sponsors van het eerste uur. “Ik weet niet hoe lang Sparta Nijkerk al sponsors werft maar volgens mij liepen er al teams met onze naam op de borst rond in de tijd dat Wouter en ik begonnen met voetballen. Wij sponsoren dus al gauw zo’n 50 jaar. Met genoegen overigens. Wij beleven met onze collega’s en families heel veel plezier aan de club en kijken tweewekelijks uit naar Het Middagje Sparta Nijkerk.” Niet alleen Martien en Wouter zijn vaak aanwezig op De Ebbenhorst, ook de rest van hun gezinnen heeft een behoorlijke hang naar onze vereniging (en dragen actief op het veld of in een andere rol) hun steentje graag bij. “Maar ook mijn vader Tiets sloeg geen wedstrijd over. Helaas is hij enige weken geleden overleden maar als ik zie hoe respectvol de club daar mee is om gegaan weet ik ook meteen waarom dit ónze club is”, besluit Martien.

 

 

Familiebedrijf Sell Plastics sponsort Sparta

 

Familiebedrijf  SELL Plastics is toegetreden als zilversponsor tot  de businessclub van de Sparta-familie.
Het bedrijf is gespecialiseerd in het ontwikkelen en spuitgieten van een multifunctioneel scala aan kunststof halffabricaten en eindproducten.

De familie Dullemond: “We zijn trots op onze historie en enthousiast over onze toekomst. Sell Plastics is uitgegroeid tot één van de meest innovatieve en flexibele spuitgietbedrijven van de Benelux. Op onze productielocatie hebben wij grote stappen gezet op het gebied van automatisering, logistiek en duurzaamheid. Sell Plastics is uw specialist in spuitgieten waarbij kwaliteit en leverbetrouwbaarheid een vanzelfsprekendheid is. Wij maken vernieuwende kunststof producten die een waardevolle bijdrage leveren aan gebruiksvriendelijkheid, comfort, veiligheid en plezier van de eindgebruiker. Dat doen we met zorg en aandacht voor omgeving, mens en milieu.

We realiseren ons dat we ons bestaan te danken hebben aan ons betrokken en bekwame team, onze gewaardeerde opdrachtgevers, leveranciers, partners en andere stakeholders. Of het nou wel of niet typerend is voor een familiebedrijf; je maakt het pas mogelijk als je het samen doet.

En dat is waar SELL bij uitstek voor staat: samenwerken. Met alle betrokkenen. In vertrouwen, met respect en plezier.
Als trotse sponsor van Sparta Nijkerk hopen wij dat er aankomend seizoen een kampioenschap en promotie naar de tweede divisie wordt gerealiseerd.”

#WIJZIJNSPARTANIJKERK