Upgrade van Diamant naar Briljant sponsor: Signploeg Amersfoort

Signploeg uit Amersfoort is uitgesproken duidelijk: “Onze samenwerking met Sparta Nijkerk is alweer even geleden opgestart. Wij hebben die de afgelopen tijd echter zó positief ervaren dat wij met ons bedrijf graag een extra steentje bijdrage aan deze prachtige club. Voor zover bekend is Briljant het hardste materiaal dat in de natuur voorkomt. Dat is voor Signploeg dus zeer symbolisch voor de sponsor – relatie”, aldus Richard Todd namens de kersverse Briljant sponsor.

Doorrrrr…..

Voor de gemiddelde supporter gebeurt er verrekte weinig op de amateur-voetbalvelden. Goed, er worden wat onderlinge partijtjes afgewerkt, er wordt zo links en rechts nog best fanatiek getraind, conditie wordt op peil gehouden, coronakilo’s weg getraind. Leuk allemaal maar allemaal net zo nep als de borsten van Pamela Anderson.

Hoe anders gaat het er, zelfs tijdens deze pandemie aan toe in het betaalde voetbal. In Europa bespreekt de voetbalbond gewoon schaamteloos een nieuwe Super League. Puissant rijke clubs graaien daar nog steeds doortastender in de geldla dan de gemiddelde Lingodeelnemer in de ballenbak (en zelfs dán hebben ze nog niet genoeg). Clubs weten van gekkigheid niet meer welke sponsor ze op hun shirt moeten plakken, zelfs een leverancier van kunst-melkboeren prijkt ergens op de borst.

Een club als Sparta Nijkerk streeft ook al jaren het hoogste na maar je moet er toch niet aan denken dat wij deel uit zouden maken van de wereld van het nationale of internationale topvoetbal? Stel je toch eens voor dat we in al onze prestatiedrang inderdaad door zouden dringen tot het crème de la crème van de voetbalwereld… Voor je het weet zit je tot je aan je nek in een stadiondossier (…) en wil de ene helft van de club de witte berken van het B-veld weer terug en de andere helft een dak boven het hoofdveld waar gras wordt gemasseerd, ingesmeerd met melk van Afghaanse lama’s en met een nagelschaartje wordt verzorgd. En staat er geen van den Tweel Vastgoed meer op het shirt maar moeten we op zoek naar een Chinese sponsor en ga er maar vanuit dat het dan niet de Chinees van de Langestraat is! Wedstrijden worden, omwille van de ‘mediapartner’, dan bij tijd en wijle ingepland op maandagmiddag tien vóór half drie en Mino Raiola zal vaker op De Ebbenhorst worden gesignaleerd dan Gert Veenhof. Je wordt toch gillend gek als ook onze spelers dan juichmaniertjes gaan hanteren die eerst worden ingestudeerd bij toneelvereniging Hierna Beter? Ergens onder een door HABO Timmerwerken gefabriceerd dakje staat dan ook bij ons een scheidsrechter zeven en een halve minuut te turen naar een beeldscherm om te zien of het al dan niet buitenspel was (alsof de lijnen van Aart van de Bor al niet meteen uitsluitsel zouden kunnen geven!). Op een regenachtige dinsdagochtend lezen we ineens in de krant dat Gijs Kas is vergeten een kruisje te zetten waardoor we voor Maurice de Ruiter arbeidsduurverkorting aan moeten vragen. Wat een ellende allemaal. Vollgassfussbal op je vrije zaterdag…..Aart & Gijs als analist bij ESPN…..met een trainer van 74 heb je het dan pas écht voor elkaar….onder leiding van Johan Evers naar de absolute top om daarna misschien wel tot de conclusie te komen dat we een ‘Munstermannetje’ in huis hadden…of je keeper wordt heimelijk gefilmd op een hotelkamer in een pose die je nooit aan je vrouw kunt uitleggen….Belchinezen… Niet naar de Westmaat, Panhuis, de Zwaaier of de Strokel maar naar Bernabeu, Old Trafford of de Arena…..verbod op uitpubliek dus niet naar Katwijk, Rijnsburg of De Burcht….Geen Ted & Nico maar Knevel & van de Brink. Of in plaats van de Ridderzaal de Frits Philipslounge of Anton Dreesman boulevard. Niet meer leunen over het hek van het balkon maar opgehokt allemaal braaf blijven zitten op plastic stoeltjes. Geen sponsors meer maar “Official Partners”.

Ik kan er werkelijk zwetend van wakker worden als ik er alleen al van droom. Nee, laat ons maar gewoon heel bescheiden in 90 jaar uitgroeien naar een club van meer dan anderhalfduizend leden, naar een nederige ‘derde-divisionist-die-al-lang-in-de-tweede-divisie-hoort-te-spelen’, naar een club met meer dan 75 competitieteams, naar een dameselftal dat op weg is naar de hoofdklasse. Een club die bovendien 25 jaar geleden een BusinessClub in het leven riep die inmiddels op weg is naar een ledenaantal van 200. Waar op zaterdag zomaar 1.500 mensen langs de lijn staan om Het Middagje Sparta Nijkerk te beleven. Waar “Het Balkon” the place to be is. Waar het misschien wel eens onrustig is en waar we ook wel eens een bestuurslid hebben die meent op geheel eigen wijze een soort Cruyff- revolutie teweeg te moeten brengen (?) maar die haar zaakjes anno 2021 prima voor elkaar heeft. Ook vanaf deze plaats dus gewoon, simpelweg en heel nuchter welgemeende felicitaties voor het 90- jarige Sparta Nijkerk en de 25 jarige BusinessClub van onze vereniging.

En dan gewoon weer doorrrrr….!!

Nico Fiegen

Sponsor van de week: Evers + Manders Subsidieadviseurs

Door Nico Fiegen

Je ziet ‘m zo vaak op De Ebbenhorst dat je je bijna niet kunt voorstellen dat ‘ie in het dagelijks leven ook nog een bedrijf runt. De voorzitter van Sparta Nijkerk, Johan Evers, is namelijk ook nog directeur van Evers + Manders Subsidieadviseurs. Een bedrijf, gevestigd in Hoevelaken, dat zich bezighoudt met adviezen op subsidiegebied, ondersteuning bij subsidieaanvragen en assisteert bij de afwikkeling van verkregen subsidietoezeggingen.

Op de vraag wat het onderscheidend vermogen van zijn bedrijf is, antwoordt Johan: “ Wij focussen op grote en complexe subsidieaanvragen. Daarbij hebben wij kennis van – en ervaring met de specifieke branches waar onze opdrachtgevers in werkzaam zijn: watertechnologie, waterbeheer, deltatechnologie, maritieme technologie, energie, circulaire economie en medische innovatie.”

Nadat het bedrijf in het verleden al vaker optrad als kledingsponsor van één van de teams van Sparta Nijkerk werd Evers + Manders een paar jaar geleden Diamant sponsor van de club. “In die hoedanigheid steunen wij het eerste team, maar zeker ook de rest van de vereniging. Als voorzitter kan ik op zaterdag niet altijd volop aanwezig zijn in het Businesshome, maar als het half kan, pak ik toch nog wel even een uurtje mee om namens ons bedrijf ondernemers in Nijkerk en omgeving nader te leren kennen.”

Natuurlijk merkt Johan ook iets van de coronacrisis in zijn bedrijf. “Het aantal en de omvang van opdrachten blijft gelukkig gelijk, maar het werk wordt wel anders ingericht, waardoor het samenwerken en inwerken soms lastiger is. We zijn blij dat de crisis weinig effect heeft op de omzet en het resultaat. Ik durf dan ook te stellen dat ook in deze tijd de vooruitzichten van onze onderneming best goed zijn.”

In zijn ‘dubbelrol’ als Spartaan in hart en nieren én sponsor heeft Johan natuurlijk een uitgesproken wens (of eigenlijk 2…) voor de club: Sparta Nijkerk 1 naar de 2e divisie en Sparta Vrouwen naar de Hoofdklasse.
Tot slot wil Johan Evers nog kwijt: “Samen maken we Sparta Nijkerk sterk. Iedereen kan daar vanuit zijn of haar kennis en vaardigheden een rol in spelen: soms rond een team maar er zijn ook veel andere taken in de organisatie!”

BusinessClub Sparta Nijkerk verwelkomt nieuwe Brons sponsor Hopman Ruimtemakers

 

De ruimte waarin je werkt, speelt een grote rol in het welzijn en werkgeluk. HOPMAN Ruimtemakers creëert kantoren die werken en verzorgt werkgeluk door de mens centraal te zetten in het ontwerp.

Het ideale kantoor

Een groot deel van de dag brengen we door op kantoor. Het is daarom belangrijk dat de kantoorruimte goed werkt. Het ideale kantoor voldoet aan verschillende eisen. Veel daglicht, een gezond klimaat, voldoende ruimte om te bewegen en een plek om op te laden bijvoorbeeld. Onze designers weten alles af van werkgeluk en ontwerpen kantoren altijd volgens deze principes.

Versterk je merk

Jouw kantoor is het visitekaartje van je organisatie. Het is de beste plek om je bedrijfsidentiteit te laten zien. Dat gaat verder dan een logo op de muur of het gebruik van herkenbare kleuren. Een goed kantoor sluit naadloos aan bij de cultuur en DNA van je bedrijf.

Ruimtemakers

Onze ervaren Makers zorgen voor een professionele en stijlvolle inrichting die tot in de puntjes is afgewerkt. Het moment dat alles samenkomt, dat is waar we het voor doen!

 

Sponsor van de week: Djops Uitzendgroep

Sponsor van de week : Djops Uitzendgroep
Door Tyno Koelewijn

‘Doen waar je goed in bent’ Dat is de slogan en heldere merkbelofte van Zilversponsor Djops Uitzendgroep.
Ik heb een afspraak aan de Ohmstraat in Nijkerk waar Djops alweer een paar jaar is gevestigd na te zijn gestart op een locatie in Hoevelaken. De huidige, drie etages tellende, locatie oogt open en gastvrij, ondanks de aanwezige voorzieningen en maatregelen tegen corona. De huisstijl is goed doorgevoerd en het pand ademt Djops. Ook hiervoor geldt: Doen waar je goed in bent!
Gastvrij zijn ook de drie mannen waar ik de afspraak mee heb: Hans Appeldoorn, Marco Kints en Fernando Heyliger. Die laatste is sinds kort toegetreden als strategisch partner van Djops.
Maar het begon allemaal precies 6 jaar geleden. Toen startten Hans Appeldoorn en Marco Kints hun uitzendbedrijf Djops. Hans weet het nog hoe het tot stand kwam: ‘’Ik had bij toeval, door een toen lopende businessclubactie ‘aanvoerdersband voor de buffetsponsor’, contact met Marco en we raakten aan de praat. Toen tijdens dat gesprek mijn plannen om een uitzendbureau te willen gaan starten ter sprake kwam was Marco als oud collega direct geïnteresseerd. Een paar gesprekken verder was het beklonken en besloten we als compagnons de stap te gaan maken. Je kan dus stellen dat de basis is gelegd binnen de BusinessClub van Sparta.” Marco vult aan: ‘’Er volgde een periode van volop brainstormen over hoe het bedrijf vorm te geven, naam, een logo en de te volgen strategie. Met wat professionele hulp van buitenaf werd er al snel een compleet bedrijfsplan gevormd en werd er op 1 april 2015 gestart onder de naam Djops met de merkbelofte: Doen waar je goed in bent!”
Fernando: “Nog steeds een merkbelofte die staat als onderscheidend vermogen. Onze belofte als uitzendgroep aan de arbeidsmarkt door onlosmakelijk voor de mens te kiezen. Waarbij we de potentie van mensen inventariseren, inschatten en koppelen aan de vraag van de opdrachtgever. Mooi werk, mensenwerk.”
Volgens Hans is focus op het tot stand brengen van de juiste match zeer belangrijk. ‘’Met ons talent, ondernemerschap en karakter maken we met onze medewerkers aantoonbaar het verschil binnen de branches Logistiek, Techniek, Bouw en Facilitair. We zijn trots op de partnerships met onze opdrachtgevers die hierdoor zijn ontstaan.”
Inmiddels heeft deze filosofie en strategie in 6 jaar tijd geleid tot een betrokken en toegewijd lokaal team en is er naast de vestiging in Nijkerk ook een mooie vestiging in Harderwijk geopend. De (vak-) mensen die Djops plaatst / uitzendt, worden met regelmaat door het betreffende bedrijf in vaste dienst genomen. Dat zegt veel over de kwaliteit. Naast de lokale krachten zet Djops, indien nodig en gewenst, ook arbeidsmigranten uit de EU in.

Dus de basis is gelegd bij de BusinessClub. Maar wat is de reden dat jullie als Djops ook direct sponsor werden?

‘’Clubliefde!’’ roepen Marco en Fernando bijna in koor. Marco en Fernando zijn samen goed voor zo’n 60 jaar aan clubtrouw. Zelf voetballen, kinderen die er voetballen en jeugdtrainerschap. Hans is als jeugdleider en zijn jarenlange betrokkenheid bij de BusinessClub (als bestuurslid en gastheer van het businesshome) ook een bekend gezicht op de Ebbenhorst. Je kan wel stellen dat het echte Spartanen zijn en dus een vanzelfsprekendheid dat ze ook direct sponsor werden. Of om maar eens de helft van bekend citaat te gebruiken ‘echte Spartanen worden sponsor’. Ze vervolgen: “Daarnaast is het businesshome tijdens een ‘middagje Sparta’ een mooie gezellige en zakelijke ontmoetingsplek voor Nijkerk. En dat gecombineerd met de goede prestaties van ‘ons eerste’ zijn voldoende argumenten voor onze keuze om aangesloten te zijn en te blijven bij de BusinessClub van Sparta. Het ‘wij gevoel’ ontstaat dan ook, eerlijk gezegd, vooral door het hebben van een leuke sportieve en ontspannen middag. Dat is prettig en daardoor ontstaan er weer mooie, nieuwe kennismakingen. Soms zelfs eerste zakelijke verkennende gesprekken. En natuurlijk samen een biertje drinken!”
Maar niet alleen Sparta wordt ondersteund door Djops. Als een echt Nijkerks bedrijf, die midden in samenleving staat, dragen ze ook een steentje bij aan andere Nijkerkse (sport-) verenigingen.

Momenteel hebben we nog steeds te maken met de langdurige gevolgen van de corona pandemie. In hoeverre is dit van invloed op jullie bedrijfsvoering?

“Zoals ieder bedrijf hebben ook wij te maken met het meer dan vervelende Covid-19 virus. Met de daarbij behorende zorg voor onze collega’s, uitzendkrachten en opdrachtgevers. Daarnaast zijn we actief in een tak van sport waarbij, ook in onzekere tijden, vaak een beroep op wordt gedaan. Door de vraag naar flexibele inzet van personeel. Voor zover je dan over een voordeel mag spreken.”

Hoe zien jullie de vooruitzichten voor Djops?

“Ons heldere streven is de beste te worden in de regio. Daar gaan we voor! En gezien de kwaliteit van onze medewerkers (waaronder een aantal ras-Spartanen) zien we dat met het volste vertrouwen tegemoet.” Hans: “We houden onze focus op de reeds bewezen kwaliteit en niet op de kwantiteit. Maar als de vraag naar die kwaliteit leidt tot groei is dat vanzelfsprekend een mooie ontwikkeling.” Marco: ”De ontwikkeling in arbeidsmarkt is nog volop gaande en ondanks dat de politiek dat verder wil regulieren door ‘vast werk, minder vast’ en ‘flexibel werk minder flexibel’ te maken blijft de vraag naar flexibele werknemers bestaan. Zowel in een goede economie, door de behoefte aan extra capaciteit, alsook in een mindere economie door de inperking van de risico’s en kostenbeheersing.”

Kan de Sparta BusinessClub hierin behulpzaam zijn en hebben jullie nog een doel of wens die jullie willen delen met de ander sponsoren?

“Ja zeker! Door het bij elkaar (blijven) brengen van vraag en aanbod in een gezellige, zakelijk omgeving. Bedrijven voorstellen en te koppelen aan elkaar. Daar kan de BusinessClub zeker een steentje aan bij dragen. En een mooi doel is om samen de beste te willen zijn, zowel de BusinessClub als de vereniging Sparta en natuurlijk onze selectie. En dit uiteindelijk te bekronen met een kampioenschap! Tegelijk is dat uiteraard ook onze wens. Altijd streven om de beste te willen zijn, daar zit ook onze kracht!”

Willen jullie nog iets kenbaar maken?

“We willen graag van de gelegenheid gebruik maken om Fernando (als kind van de club voor velen geen onbekende) voor te stellen aan de BusinessClub als ondernemer bij Djops.”
Zoals boven in de inleiding reeds gemeld, is Fernando toegetreden bij Djops als strategisch partner. In die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor de interne aansturing van de medewerkers en samen met Hans en Marco voor de strategische groei vanuit de partnerships met de opdrachtgevers. En natuurlijk zal Fernando ook vrijwel elke zaterdag aanwezig zijn bij de BusinessClub namens Djops Uitzendgroep. En daar is ie ook best goed in!

De Spartanen van Djops!!

 

Westra & Smit met frisse blik Zilver sponsor

Ook het Nijkerkse bedrijf Westra & Smit heeft zich onlangs aangesloten bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk. Het bedrijf van Nijkerker Egbert Westra vestigt zich binnenkort, samen met een aantal andere bedrijven (waarvan EE Accomodations, Ropaflex en Autocare óók al lid zijn van de grootste ondernemersclub van Nijkerk en omstreken), in het gloednieuwe pand “Arckel” op de Smitspol.

Sinds 1995 houdt Westra & Smit zich bezig met schoonmaak- en opruimwerkzaamheden op de bouwplaats. Als totaalleverancier kunnen zij alle schoonmaak-en opruimwerkzaamheden tijdens de bouw en voor de oplevering voor u verzorgen. Naast schoonmaak in de bouw, kunt u bij hen ook terecht voor reguliere schoonmaak. Van appartementencomplexen tot uiteenlopende bedrijfspanden, zij bieden de juiste schoonmaakwerkzaamheden. Westra & Smit informeert u graag over alle mogelijkheden!

Sponsor van de week: Hmedia 360

Sponsor van de week: Hmedia 360, eigenaar Henry Hamstra
Door Rijk Veer

Wat doet Hmedia360, en wat onderscheidt jouw bedrijf van andere bedrijven?

Sinds mei 2015 mag ik mezelf “Google Streetview trusted fotograaf” noemen, maar Hmedia 360 doet nog veel meer op het gebied van PR en communicatie. We maken foto’s, video’s, advertenties, drukwerk, spandoeken en roll-upbanners en daarnaast ben ik 112-journalist en uitgever. ‘De markt met een glimlach’ is ons eigen unieke weekmarktconcept en daarnaast ben ik actief voor citymarketing Nijkerk en de Nijkerkse Ondernemers Vereniging. Kortom, “nee” verkoop ik niet. Voor iets wat we zelf niet kunnen aanbieden, vinden we altijd een oplossing bij één van de relaties uit het uitgebreide netwerk dat we in de loop van de jaren hebben opgebouwd.

Wat is de reden dat je lid bent van BusinessCub Sparta Nijkerk?

Mijn lidmaatschap van de BusinessClub loopt al sinds 2002, met een kleine tussenpoos na de brand bij Sparta Nijkerk. Zelf heb ik altijd aan waterpolo gedaan bij Flevo in Nijkerk, maar ik kom van jongs af aan ook al bij voetbalvereniging Sparta Nijkerk want mijn oudere broer speelde in het eerste elftal. Dan hebben we het over de tijd dat Sparta Nijkerk nog op het oude hoofdveld speelde en de kantine zo’n beetje stond waar nu de tribune staat. Lid zijn van de BusinessClub is vooral leuk, een gezellig uitje. Zaken doen bij de BusinessClub is voor mij geen doel op zich, maar het is altijd mooi meegenomen als er zich kansen voordoen.

Wat zijn voor jou voordelen van de BusinessClub, hoe ervaar je het en is er sprake van een ‘wij-gevoel’?

Natuurlijk gaan we met z’n allen fanatiek voor de drie punten als ik kom kijken, maar ik laat mijn weekend er niet door verpesten als het een keertje tegen zit. Ik weet dat sommigen daar anders over denken maar uiteindelijk is het maar een spelletje, vind ik.
Als het gaat om het ‘wij-gevoel’ wil ik graag voorstellen dat wij als sponsoren samenwerken als het gaat om het buffet dat na afloop van een wedstrijd in het Businesshome klaar staat. Voor een eenmansbedrijf is het een flinke uitgave om dat buffet te sponsoren, zoals wij enkele jaren hebben gedaan. Vaak komt het daarom uit op steeds dezelfde bedrijven die sponsoren. Laten we samenwerken met meerdere bedrijven door de kosten te delen. Interesse? Klamp mij maar aan dan gaan we samen een heerlijk buffet regelen!

Wat merk je van de corona-virus situatie in je bedrijf?

Bijzondere gebeurtenissen zoals de coronatijd triggeren mij. Zakelijk kijk ik dan vooral naar wat wél kan en niet naar wat er níet meer kan. Het gaat te ver om hier in dit interview uitgebreid op in te gaan, want daar kan ik gemakkelijk een hele pagina mee vullen. Maar, kort samengevat, sommige dingen hebben we niet kunnen doen en heel veel andere dingen wel. Ondanks de coronacrisis was 2020 voor ons zeker geen slecht jaar.

Wat denk je dat de vooruitzichten zijn voor je bedrijf?

Hmedia360 is ooit per ongeluk ontstaan zonder een doel voor de toekomst. Dat klinkt misschien niet heel professioneel maar het werkt voor mij wel prettig. Vaak heb ik geen idee wat er volgende week op het programma staat en dat houdt het leuk voor mij.

Kan de BusinessClub je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?

In de loop der jaren hebben wij werk gekregen vanuit het netwerk van de BusinessClub Sparta Nijkerk. Niet omdat we daar specifiek naar op zoek waren, maar omdat we er al pratend, onder het genot van een hapje en een drankje, achter kwamen dat we zakelijk wat voor elkaar konden gaan betekenen. Nu maar hopen dat die middagjes Sparta Nijkerk snel weer de normaalste zaak van de wereld zijn!

Wat is je mening over het Sparta Nijkerk Prikbord?

Wij zijn lid van diverse netwerken en allemaal hebben ze wel iets bedacht in deze tijd. Het is heel goed dat die initiatieven er zijn, maar voor ons heeft het geen toegevoegde waarde gehad.

Heb je een doel/wens die je wilt delen met de andere sponsoren met het oog op toekomst?

Sparta Nijkerk is inmiddels zo groot dat je het in sommige opzichten kunt zien als een bedrijf. Binnen zo’n bedrijf is het belangrijk dat je iedereen blijft waarderen. Alle klussen die geklaard worden zijn belangrijk, van klein tot groot. Ook voor de BusinessClub. Of je nu over de brug komt met een grote zak geld of in natura iets doet voor de club, het zijn al die verschillende bijdragen samen die maken dat het goed blijft gaan.

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?

Als de gasten van de BusinessClub zich tijdens een wedstrijd of in de rust afvragen waarom ik op mijn telefoon zit te loeren: Sinds jaar en dag verzorgt Hmedia360 de presentatie op de drie tv-schermen in het Businesshome. Met mijn smartphone bedien ik de informatie over wie de buffetsponsor is, wat de actuele stand van de wedstrijd is en welk nawoord er op de schermen verschijnt.
Verder hoop ik voor iedereen die Sparta Nijkerk een warm hart toedraagt dat we een mooi en zorgeloos seizoen 2021 – 2022 zullen krijgen.

BusinessClub Sparta Nijkerk stelt nieuwe Brons sponsor voor: GetJobsDone

Op de foto de 4 oprichters van GetJobsDone (van links naar rechts gezien):

Jacky Fakkeldij – Joost Hopman – Darryl Hopman – Richard Todd

 

Maak kennis met sponsor GetJobsDone

GetJobsDone is een start-up van jonge ondernemers met een liefde voor voetbal. Het is dan ook niet gek dat het sponsorbudget wordt besteed aan een voetbalclub. GetJobsDone is hét unieke platform als het gaat om het verbinden van de student met het bedrijfsleven. Op GetJobsDone kunnen bedrijven fixed fee opdrachten plaatsen die studenten kunnen uitvoeren. Als bedrijf kun je altijd extra handen gebruiken en het platform biedt een goedkopere oplossing door bedrijven in contact te brengen met gekwalificeerde studenten. Bovendien is dit een mooie kans om in contact te komen met potentiële werknemers. Daarnaast bied je als bedrijf studenten de kans om relevante werkervaring op te doen, nog voordat ze als starter de arbeidsmarkt betreden. Zowel bedrijf als student zit niet vast aan een (uitzend-)contract. Dus kom jij niet toe aan al je werk? Get the job done! Bekijk meer op onze website.

Sponsor van de week: Robbert van de Veen – Praktijk voor Osteopathie Nijkerk

Door Tyno Koelewijn

Deze keer een interview voor het item Sponsor van de week met de geboren en getogen Nijkerker Robbert van de Veen, osteopaat D.O.-mro. * en praktijkhouder Osteopathie Nijkerk. We hebben de afspraak in het voormalig Wijkcentrum Corlaer waar, naast de praktijk van Robbert, ook Fortius Fysiotherapie is gevestigd. Fortius is bekend bij Sparta en voor zijn start als zelfstandig osteopaat was Robbert als fysiotherapeut van Fortius ook meerdere seizoenen op de Ebbenhorst te vinden. Met mondkapje voor verwelkomt Robbert mij na de behandeling van zijn laatste client van die dag. Want na de versoepeling van de coronaregels voor contactberoepen mag ook hij weer cliënten ontvangen. Daarom kunnen we ook dit gesprek, uiteraard op veilige afstand, op zijn praktijk houden. Zoals gezegd is Robbert eerst fysiotherapeut geweest maar zocht hij verdieping in zijn werkzaamheden en naar andere behandelmethodes om klachten te behandelen en te voorkomen. Dit vond hij in de 6-jarige opleiding osteopathie.

Osteopathie is een behandelwijze die gericht is op mensen met (vaak langdurige) lichamelijke klachten. Een osteopaat onderzoekt welke delen van het lichaam niet voldoende mobiel zijn en zal handmatig de mobiliteit herstellen waar nodig.

Robbert legt uit: “Het onderscheidende van een osteopaat is dat wij kijken naar hoe de verschillende delen van het gehele lichaam functioneren en wel of niet goed samenwerken. Dat betekent dat we niet alleen kijken naar de spieren en gewrichten, maar ook het orgaan-en zenuwstelsel in het onderzoek en de behandeling betrekken. Omdat tussen die verschillende systemen enorm veel samenhang en samenwerking is. Zo heeft bijvoorbeeld het darmsysteem een directe anatomische verbinding met de onderrug en kan het dus zijn dat bij iemand met lage rugklachten, de oorzaak niet in de wervel of spieren zit, maar in een mobiliteitsverstoring van de darm. Dus het onderzoek en de behandeling richt zich altijd op de totale persoon en niet alleen op de plek waar de client een klacht ervaart. Omdat we het gehele lichaam onderzoeken en behandelen, zijn de behandelindicaties ook zeer divers, van rug-en gewrichtsklachten, maag -en darmklachten tot bijvoorbeeld vermoeidheid-of hoofdpijnklachten”

Een duidelijke uitleg van Robbert en voor wie geïnteresseerd is, het filmpje: Hoe werkt een Osteopaat?

geeft dat in beeld nog eens weer. Naast het behandelen van volwassenen en sporters is Robbert gespecialiseerd in de behandeling van kinderen en baby’s. Ook kan hij van betekenis zijn bij het (preventief) ondersteunen van de gezondheid van medewerkers van een bedrijf.

Reden om lid te worden van de BusinessClub van Sparta?

“Nijkerk is de plek waar ik ben opgegroeid en later ook als fysiotherapeut heb gewerkt. In die functie heb ik een aantal seizoenen bij Sparta ’gewerkt’ en leerde de club van binnenuit meer en meer kennen. Toen ik startte als zelfstandig ondernemer met de Praktijk Osteopathie Nijkerk, wilde ik graag ook lokaal iets doen in de vorm van sponsoring en was de link met Sparta snel gelegd”.

Wat zijn je ervaringen bij de BusinessClub?

“Bij de Businessclub heerst altijd een prettige open sfeer en heb je het idee dat er moeite wordt gedaan om het iedereen zoveel mogelijk naar de zin te maken. Er wordt op een ontspannen wijze ruimte geboden om elkaar te spreken en te leren kennen. Er ontstaan dan ook altijd wel leuke gesprekken. Daarnaast is het voor mij, als Nijkerker, ook leuk om mensen te ontmoeten die ik ‘van vroeger’ ken en die ook lid zijn of als introducé meekomen”.

Welke invloed heeft corona op je bedrijfsvoering?

“Tijdens het jaar dat de pandemie nu duurt heb ik 4 van de 12 maanden de praktijk volledig gesloten moeten houden en daar zit je als kleine zelfstandige uiteraard niet op te wachten. Echter het leidt ook tot nieuwe inzichten en zodoende heb ik me verder verdiept in Covid-19 en vooral wat ik als osteopaat kan betekenen voor mensen die het virus hebben gehad en nog te maken hebben met restklachten.
We hebben mooie technieken om te werken aan klachten als vermoeidheid, ademhalingsproblematiek, hoofpijn en reuk- en smaakverlies’’.

Wat zijn de vooruitzichten voor jouw bedrijf?

“Momenteel is de vraag naar behandeling groot en worden er ‘veel uren’ gedraaid.
Osteopathie als behandelmethode wordt steeds bekender en ik verwacht dat daardoor de instroom van cliënten in de toekomst alleen maar groter wordt. Het beroep is goed gereguleerd qua opleiding, kwaliteitsregister en bij- en nascholing. In Nijkerk en omgeving heb ik inmiddels een uitgebreid netwerk met diverse (para-) medische disciplines zoal fysiotherapeuten, (huis-)artsen, voedingsdeskundigen en ook sportclubs. In mijn visie is die samenwerking belangrijk omdat het ervoor zorgt dat een cliënt uiteindelijk de voor hem of haar meest adequate zorg kan krijgen. Momenteel heb ik op de praktijk in Nijkerk een samenwerking met collega Miranda Pouw en zodoende heb ik de ruimte om een 2e praktijk in Laren verder op te zetten en uit te bouwen. Genoeg te doen dus!”.

Kan de BusinessClub je daarbij behulpzaam zijn?

‘’Ja, door vooral te blijven doen wat ze doet. Zodra het kan, is juist dat verzorgde ‘middagje Sparta’ een prima moment om mensen te ontmoeten, te spreken en te vertellen wat ik doe en wat ik voor hem/ haar of een bedrijf kan betekenen’’.

‘’Daarnaast kan Sparta in de toekomt als voetbalclub ook iets gaan betekenen omdat osteopathie in de sport ook steeds gebruikelijker wordt. Er zijn steeds meer (top-) sportploegen in bijvoorbeeld het voetbal, schaatsen en wielrennen die van onze diensten gebruik maken. Steeds vaker maakt een osteopaat deel uit van de medische staf en ik denk dat dit ook op amateurniveau binnen enkele jaren ’gewoner’ gaat worden”.

Wat vind je van het Sparta Prikbord.

“Vind ik een mooi initiatief en ik heb de indruk dat het door verschillende mensen gebruikt wordt. Laagdrempelig en een eenvoudige manier om contacten tussen bedrijven en te faciliteren’’.

Wil je nog iets delen met de BusinessClubleden?

‘’Als introducé heb ik regelmatig andere businessclubs bij diverse sporten mogen bezoeken. Wat ik wil delen is dat we trots mogen zijn op de manier waarop ‘het bij ons geregeld is’. De sfeer, de toegankelijkheid, de culinaire verzorging, het draagt allemaal bij aan het gezellig sportief samenzijn’’.

Wil je de gelegenheid gebruiken om nog iets toe te voegen of kenbaar te maken?

‘’Wij behandelen dus een zeer breed scala aan klachten en bij alle leeftijden. Op de website staat de Online Agenda waar u op ieder gewenst moment terecht kunt om een geschikte datum en tijd voor een consult te boeken. Uiteraard is bellen, appen of mailen ook mogelijk. Wij zijn u en uw gezondheid graag van dienst!’’

NB

*Robbert heeft D.O.- mro achter zijn naam staan.
Dit geeft aan dat Robbert na zijn studie voor fysiotherapie, 6 jaar studie osteopathie heeft afgerond en zich daarna ‘Member of the Register of Osteopaths’ mag noemen. Vervolgens heeft hij zich na het succesvol afronden van een afstudeerproject mogen registreren als erkend osteopaat. D.O. staat voor Diploma Osteopathie.

Praktijk voor Osteopathie Nijkerk
Rijstegoed 2
3863 BZ Nijkerk
06 – 4308 4373
info@osteopathienijkerk.nl
www.osteopathienijkerk.nl

 

Lightboxx nieuwe Diamant sponsor BusinessClub Sparta Nijkerk

Lightboxx is hét toonaangevende bedrijf in de mid- en high-end markt voor intelligente lichtoplossingen en onderscheidende lichtplannen voor zowel de zakelijke als de particuliere markt. Met ruim 30 bevlogen en creatieve licht-fanaten werken wij dagelijks aan de meest uiteenlopende lichtplannen en bieden wij een totaaloplossing in verlichting voor diverse A-klanten. We willen met onze creativiteit, producten, maatwerk oplossingen en expertises een vernieuwende bijdrage leveren aan de verlichting binnen woon- en werkomgevingen. Verlichting dat bijdraagt aan het succes van ruimtes is dan ook onze missie. Door onze innovatieve insteek, waarbij alles onder één dak is gevestigd, zijn wij in staat een project van A tot Z te begeleiden en realiseren. Daarnaast is Lightboxx officieel dealer van ruim 80 labels design verlichting. Een selectie van deze merken is tevens terug te vinden in ons inspiratievol Experience Center. Hier kunnen klanten en bezoekers, onder het genot van een goede kop aan onze koffie of thee, verlichting écht beleven en zien wat licht kan doen met een ruimte, maar ook persoonlijk lichtadvies inwinnen. In de inspiratieruimtes zijn merken verlichting uit verschillende segmenten en prijsklassen te zien. Hierdoor zijn we in staat om voor ieder budget een passend merk aan te bieden dat aansluit op de wens van de klant. Elk merk biedt weer andere verrassende elementen die het randje van het begrip verlichting opzoeken.

Maar ondanks ons grote assortiment verlichting, voldoet kant-en-klare verlichting soms niet. Dan is het fijn als de verlichting op maat gemaakt kan worden. Misschien een paar kleine aanpassingen in de vorm, kleur van het armatuur, een andere led module of lichtsterkte. De mogelijkheden voor maatwerk verlichting zijn bij ons vrijwel eindeloos. Maatwerk is voor ons niet meer dan vanzelfsprekend en een van onze krachten. In onze studio ontwerpen en realiseren wij persoonlijke verlichting dat geheel aansluit op de wensen en behoeften van onze klanten. Zo kunnen wij flexibel inspelen op vraagstukken over verlichting, lichtsturing en audio/video. Zodoende bieden we voor iedere uitdaging een passende oplossing.

Sponsor van de week: Van Dunschoten Elektrotechniek

Door Martijn Worst

Ik sprak met Erik van Dunschoten, trotse eigenaar van Van Dunschoten Elektrotechniek. Hij is ongeveer 20 jaar geleden vanuit huis in Nijkerk gestart en vervolgens doorgegroeid naar een mooi allround elektrotechnisch installatiebedrijf met circa 40 werknemers en sinds een aantal jaar gevestigd in een nieuw en prachtig duurzaam pand aan de Arkerpoort 22 in Nijkerk.

 

 

 

 

 

 

Van Dunschoten Elektrotechniek is een elektrotechnisch totaal installateur. Zij leveren op het gebied van de elektrotechniek elke gewenste installatie, zoals LED verlichtingssystemen, domotica, data netwerken, camera-, beveiligings-, en brandmeldsystemen, toegangscontrole, etc. voor zowel particuliere als zakelijke opdrachtgevers. Op het gebied van duurzaamheid gaan de ontwikkelingen heel snel en kunt u bij Van Dunschoten Elektrotechniek terecht voor zonnepaneel systemen, energiezuinige LED verlichting, laadpalen voor elektrische voertuigen en nog veel meer. Op het gebied van laadpalen bieden zij oplossingen voor enkele laadpalen bij u thuis, tot complete laadpleinen met meerdere laadstations. Zij leveren installaties op maat waarbij de klant geheel ontzorgd wordt. De dienstverlening begint met een advies en eindigt met een compleet werkende installatie.

Waarom zijn jullie betrokken bij Sparta Nijkerk en de BusinessClub en hoe ervaar je nou het wij-gevoel?

Sparta Nijkerk is een grote vereniging met veel BusinessClub-sponsoren. Wij hebben veel goede contacten binnen Sparta Nijkerk en de BusinessClub. Hier zitten al een aantal goede en gewaardeerde opdrachtgevers bij. Het lidmaatschap van de BusinessClub heeft eigenlijk alleen maar voordelen. Maar op zaterdagmiddag kom ik vooral voor een goede partij voetbal en een lekker biertje. Hopelijk kan dat snel weer! Omdat ik gemiddeld 2 tot 3 keer op het Sparta complex ben, krijg ik (hoewel ik een Veender ben) vanzelf het wij-gevoel. Mijn zonen Hessel en Jochem spelen allebei in de jeugd bij Sparta Nijkerk, dat zijn dus echte Spartanen. Zelf ben ik voetbalfan en heb ik ook altijd gevoetbald. De afgelopen tien jaar als trainer/leider van het team van één van mijn jongens. Het is dan ook niet voor te stellen dat we geen lid zouden zijn van de BusinessClub. Naast de BusinessClub, sponsor ik ook al een jaar of tien de tenues en trainingspakken van de teams die ik als trainer/leider onder mijn hoede heb.

Wat merken jullie als onderneming van de situatie rond corona?

De eerste maanden na de corona uitbraak was er toch wel wat onzekerheid bij personeel en opdrachtgevers. In die beginperiode werd een van onze monteurs ook getroffen door corona en heeft zelfs enkele maanden in het ziekenhuis gelegen. Gelukkig is het goed gegaan en is hij nu aan het revalideren. Zakelijk gezien ondervinden we weinig tot geen hinder van deze crisis, de bouwwereld is op het moment nog echt de motor van de economie. Ik wil graag alle collega ondernemers die het erg moeilijk hebben een hart onder de riem steken; Hou vol!! Ik kan me niet voorstellen hoe het zou zijn om het bedrijf te moeten sluiten. Helaas is dit voor veel horeca ondernemers, winkeliers, etc. nu wel het geval. Laten we met zijn allen proberen deze ondernemers te helpen. Koop vooral bij onze Sparta Nijkerk sponsoren en lokale ondernemers die het zwaar hebben.

Hoe zien jullie de komende tijd die voor ons ligt?

 

Gezien de overspannen woningmarkt, wat een van de pijlers binnen de onderneming is, en de toenemende hoeveelheid techniek in de hedendaagse elektrotechnische installaties maken wij ons geen zorgen over de werkgelegenheid bij ons bedrijf. We maken ons wel zorgen over de instroom van nieuwe (leerling-) monteurs. Er stromen te weinig jongeren door waardoor er op dit moment al te weinig monteurs zijn en dat wordt in de toekomst waarschijnlijk nog minder. We adviseren alle jongeren, meiden en jongens, die graag met de handen willen werken en enig technisch inzicht hebben voor de techniek te kiezen. Techniek en vooral de elektrotechniek is een vak voor de toekomst.

Dus als er jongeren zijn die een vak willen leren kunnen die terecht binnen dit prachtige bedrijf, je kan altijd contact opnemen (033-2450914) of mailen naar info@dunschoten.nl.

 

Wil je zelf nog van de gelegenheid gebruik maken om iets kenbaar te maken?

Ik merk elke week tijdens de trainingen dat de jongere generatie het erg lastig heeft met deze vervelende coronaperiode. Zij missen de sociale contacten met vrienden, gewoon fysiek naar school gaan en natuurlijk de spanning van een voetbalwedstrijd op zaterdag heel erg. Vooral ook voor hen hoop ik dat we snel weer lekker kunnen genieten van een voetbalwedstrijd op de zaterdag.

Ropaflex nieuwe Brons sponsor Sparta Nijkerk!

Wie zijn de meiden van Ropaflex?

De meiden van Ropaflex zijn een team enthousiaste, gedreven, creatievelingen die geen kledingwens uit de weg gaan. Ropaflex is al ruim vijf jaar leverancier van stijlvolle bedrijfskleding. Wij kleden o.a. de medewerkers van bedrijven zoals Expert en Univé, met winkels door heel Nederland, maar ook de plaatselijke poelier en bouwvakker behoren tot onze klantenkring. Hierdoor is ons werk erg divers en is geen dag hetzelfde.

DNA van uw bedrijf + wensen van de gebruiker + creativiteit en kennis van Ropaflex = een duurzame outfit met unieke herkenbaarheid

Het afgelopen jaar moesten we creatiever zijn dan ooit en zijn wij erachter gekomen wat ons nou onderscheidt van de rest. Wij leveren niet alleen kleding, nee het gaat echt een stap verder.  Wij gaan eerst in gesprek met verschillende mensen in de organisatie om er zo achter te komen met wat voor een bedrijf we te maken hebben. Een van de belangrijkste vragen die we ons zelf stellen is dan: wat voor werk doen de medewerkers en wat kan de kleding hieraan kan bijdragen?  Dit noemen wij het DNA van een organisatie.  Wanneer wij weten wat het DNA is gaan we in gesprek met de gebruiker om zijn/haar wensen te combineren met onze kennis & creativiteit.  Vervolgens komen we samen tot een duurzame outfit met een unieke herkenbaarheid.

Online bestelportal

Wat ons typeert is dat we toegankelijk en toch professioneel zijn, en tevens snel kunnen schakelen door korte lijnen. Een mooi voorbeeld hiervan is dat we werken met een online kleding bestelsysteem. In dit systeem kunnen alle maten van de gebruikers worden ingevuld en per afdeling een kledingoverzicht worden weergegeven wat van toepassing is in die functie. Daarnaast kan de klant zelf altijd de bestel- en factuurgeschiedenis inzien. Hierdoor is het voor de klant super inzichtelijk, transparant en efficiënt om kleding te bestellen.

Verschillende soorten personalisatie

Naast de standaard personalisatie zoals het bedrukken en borduren, kunnen we meerdere upgrades aan de kledingstukken toevoegen (denk hier aan gekleurde knopen en necktapes). En zijn we zelfs in een staat een volledige custom-made kledinglijn te leveren.

Op dit moment is ons bedrijf gevestigd aan de Amperestraat 18X in Nijkerk, maar vanaf september is onze showroom vijf dagen per week te bezoeken aan de Smidspol 16 (langs de A28) in Nijkerk.

We heten je hier van harte welkom!