Sponsor van de week: Midland Tours

Door Martijn Worst

 

Midland Tours is de sponsor van de week!

Midland Tours, van eigenaren Roel Arends en Gijs Beijers, is een touringcarbedrijf en reisbureau én tevens onze vaste partner voor het vervoer naar de uitwedstijden van het 1e elftal.
Iedere groep of organisatie kan bij Roel en Gijs terecht voor de huur van een touringcar. Desgewenst organiseren zij een complete dagtocht of vakantiereis. Door de jarenlange ervaring zijn er veel connecties ontstaan in binnen- en buitenland, wat het organiseren van reizen aangenaam en gemakkelijker maakt. Wanneer er vraag is naar een bestemming of activiteit die nog niet bekend is binnen Midland Tours onderzoekt het team graag de mogelijkheden.
Met een klein, vast team organiseert Midland Tours de reis van A tot Z. Hierdoor kunnen zij de juiste kwaliteit van een reis, bedrijfsuitje of ander vervoer garanderen, aldus Gijs.

BusinessClub
Door ons lidmaatschap bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk hopen we op meer gezellig contact met andere (lokale) ondernemers. In ons eerste jaar bij de BusinessClub waren de activiteiten maar van korte duur, corona gooide zogezegd aardig roet in het eten. Maar ook in die paar maanden was ons gespreksonderwerp wel een paar keer per week “spelen we uit of thuis”.
Thuis spelen betekent de mogelijkheid van bezoek aan de wedstijd en het gezellige ‘middagje Sparta’. In het geval van ‘uit spelen’ rijden wij het 1e elftal met onze touringcar naar de tegenstander.

Corona
Wat ons drukste jaar ooit had moeten worden, werd met de komst van het corona virus een tijd van annuleren en verplaatsen. Onze, net nieuw aangeschafte, touringcar stond stil en we moesten zelf andere werkzaamheden zoeken. Dit lukte in het openbaar vervoer en in de transport sector. Wij mochten vaak wel rijden met de touringcar alleen alle bestemmingen waar we normaal naar toe gaan waren dicht. Met de vele vaste klanten hebben wij regelmatig contact gehouden en wij zijn blijven hopen op betere tijden waarin we weer op pad kunnen!

Vooruitzichten
De eerste boekingen staan inmiddels in de agenda. Veel mensen en groepen hebben weer heel veel zin om weg te gaan. Zowel dagtochten, school- en vakantiereizen staan inmiddels geboekt.
Ook veel bedrijven tonen weer belangstelling voor activiteiten. Door het vele thuiswerken zien collega s elkaar minder vaak en is er vraag naar een gezellige dag met elkaar.
Hopelijk blijft het aantal corona besmettingen laag en komt het ‘normale’ leven weer terug.

Samenwerking Midland Tours en Sparta Nijkerk
Doordat wij het eerste elftal naar de uitwedstrijden rijden hebben wij elke week een Sparta feestje.
Tijdens de thuiswedstrijden hopen we weer op gezellige tijd met de andere leden van de BusinessClub. Wij doen ons werk met veel passie en plezier en dat verneem je tijdens deze informele middagen ook bij de andere leden.
Tevens hebben we de samenwerking tussen ons bedrijf en Sparta Nijkerk onlangs verlengd!

BusinessClub Sparta Nijkerk stelt aan u voor: nieuwe Diamant sponsor Zonneklaar

Diamanten ondersteuning Zonneklaar B.V.

Enige tijd geleden heeft V.V. Sparta Nijkerk het besluit genomen om zonnepanelen aan te laten brengen op haar gebouwen. De opdracht voor dit project werd gegund aan het Barneveldse Zonneklaar B.V., gespecialiseerd in ieder energievraagstuk. Het bedrijf, opgericht door Herbert Kok, Fernand Schaling en Kelvin Schroder, heeft op haar beurt besloten om als Diamant sponsor toe te treden tot de BusinessClub van Sparta Nijkerk.

Of het nu gaat om inkoop of verduurzamen, bij Zonneklaar bent u op het juiste adres. Met medewerkers die ruim 10 jaar ervaring hebben met inkopen van energie op de verschillende (energie-) beurzen. Ook voor de verkoop van zonnepanelen, advisering in energie- subsidievraagstukken en advisering bij de verkoop van uw stroom (www.verkoopmijnstroom.nl) bent u bij Zonneklaar aan het juiste adres. Voor meer informatie: www.zonneklaar.nu
Daarnaast hebben zij ook voor consumenten een vergelijkingswebsite waarmee u gelijk, binnen enkele minuten, geld kunt besparen: www.stroomgasvergelijker.nl.
Wilt u het optimale uit uw situatie halen, neem dan (geheel vrijblijvend) contact met hen op.
Zonneklaar, de energie makelaar!

KVA Beveiliging zet Diamanten kroon op sponsoring

KVA, Lokaal en Betrokken, met beveiliging op maat. Dát is de slogan die het Spakenburgse beveiligingsbedijf van Kevin van As hanteert. Hij zegt met zijn bedrijf te staan voor de puurste vorm van beveiliging en dienstverlening in hun regiogebied. 24 uur per dag, 7 dagen per week staan zij voor u paraat. KVA is actief in Bunschoten-Spakenburg, Eemdijk, Nijkerk, Nijkerkerveen, Hoevelaken, Amersfoort, Leusden, Vathorst, Soest, Soesterberg en Baarn.

Uw partner in beveiliging en surveillance

KVA Beveiliging werkt met getrainde, gescreende en gediplomeerde beveiligers en voert de beveiliging voor uw bedrijf op een professionele manier uit. Zij maken graag het verschil, denken mee in uw beveiligingsplan en gaan voor elke klant tot het uiterste. Voor KVA is het van belang om een ‘wij’ gevoel te creëren, binnen en buiten uw bedrijf. Open communicatie, flexibiliteit en focus staan voorop. Zij gaan voor vertrouwen en nemen hun verantwoordelijkheid op sociaal, economisch en ecologisch niveau.

Onze Missie

Van As: “Onze klant zien wij als onze partner. Tijdens onze werkzaamheden worden zij volledig ontzorgt op het gebied van beveiliging en veiligheid. Wij helpen onze klanten hun ambities, veiligheid en keuzes waar te maken. Niet voor niets staan wij voor Kwaliteit, Veiligheid en Alertheid. Wij zijn centraal gelegen in Bunschoten-Spakenburg en hebben een werkgebied van maximaal 20 kilometer omtrek. Hierdoor hebben wij zeer korte aanrijtijden en is snelle alarmopvolging altijd mogelijk. Doordat wij lokaal en betrokken zijn, weten de surveillanten direct waar ze moeten zijn bij een eventuele melding. Onze surveillanceauto’s zijn altijd in de buurt, en zijn ook in het collectief van Amersfoort en Nijkerk aanwezig”.

KVA Beveiliging zegt er trots op te zijn om de beveiliging bij Sparta Nijkerk te mogen gaan regelen dit jaar en de bestaande sponsorschap te upgraden naar Diamant Sponsor! Samen met KVA hopen wij op een succesvol jaar en zien u graag op sportpark De Ebbenhorst.

Op de foto: Kevin van As en Rijk Veer (Sponsormanager BusinessClub Sparta Nijkerk)

Help onze sponsor GetJobsDone de publieksprijs te winnen door je stem uit te brengen!

Onze sponsor GetJobsDone is geselecteerd voor ’25 onder de 25’! GetJobsDone is een nieuw en uniek platform van Joost Hopman (23), Darryl Hopman (25), Jacky Fakkeldij (21) en Richard Todd (39). De ’25 onder de 25’ lijst is een initiatief van ondernemersplatform MT/Sprout, waarmee zij de meest veelbelovende jonge ondernemers een podium bieden. Er wordt een jury- en publieksprijs uitgereikt. De publieksprijs wordt uitgereikt aan de onderneming met de meeste stemmen. Help GetJobsDone aan de publieksprijs door te stemmen via: https://mtsprout.nl/ranglijst/25-onder-de-25-van-2021/getjobsdone

 

 

Sponsor van de week: Showdesign

Door Tyno Koelewijn

‘The show must go on’

In een van de mooiste (of misschien wel dé mooiste?) straatjes van Nijkerk, De Hoogstraat, ontmoet ik Sijmen Hoekstra.

In het karakteristieke voormalige Callenbach pand, wat nu bekend staat als bedrijvencentrum De Hoogh, is namelijk zijn bedrijf Showdesign gevestigd. Een bijzondere locatie, die perfect past bij een bedrijf die momenten ’bijzonder’ maakt. Dat ervaar je nog meer zodra je er binnenkomt. Geen strakke kantoorruimtes of bureau’s, maar flexibele open ruimtes waar creativiteit en bedrijvigheid vanaf straalt.

En dat komt zeker ook door het creatieve brein en ondernemer achter het bedrijf: Sijmen, een geboren Fries maar inmiddels ook een echte Nijkerker. Hij startte in 2010, als één-pitter, zijn bedrijf na werkzaam te zijn geweest als geluidsman en DJ bij o.a. L&G Support van Gerrit Ruitenbeek, ook geen onbekende in Nijkerk. Het bedrijf dat hij, als leerling, 5 jaar geleden van ‘de meester’ overnam. Maar wel op voorwaarde dat Gerrit parttime werkzaam en verbonden zou blijven bij de verdere ontwikkeling.

Op de vraag waarom hij zelfstandig wilde worden antwoordt Sijmen: “Als geluidsman op events, zag ik op afstand vaak details waarvan ik dacht dat het veel beter zou kunnen. Zowel wat betreft de techniek als ook zeker de regie. En ik dacht ook dat je met een strakkere voorbereiding een betere show kan wegzetten. Ik besloot dan ook om te laten zien hoe dat moest en startte mijn bedrijf onder de naam: ’Eventondersteuning en DJ on Tour’ wat dus is uitgegroeid tot ‘Showdesign’. Een naamsverandering die meer de lading dekt van wat we nu allemaal doen. Want naast geluid, werden ook video en licht steeds belangrijker voor de totaalbeleving. Deze totaalbeleving verzorgen we nu, met onze uitgebreide en specialistische kennis, voor allerlei speciale momenten. Zowel voor grote als kleine momenten, zoals bijvoorbeeld bruiloften, bedrijfsfeesten, evenementen, congressen en beurzen, maar inmiddels ook online. ‘Creating the moment’ is en blijft dan ook onze slogan’’.

Een bedrijf dat afhankelijk is van ‘speciale momenten’ waar mensen elkaar ontmoeten heeft natuurlijk veel last (gehad) van de lock-down?
Sijmen: “Ja dat was even schrikken! We hadden net de beste maand ‘ever’ gedraaid, toen de lock-down werd afgekondigd. Dit betekende voor ons dat, binnen één week, onze volledige agenda leeg was. Alles werd gecanceld. Hoelang zal het gaan duren? En hoe nu verder?, vroegen we ons direct af. Ik ben eerst een week op mijn boot gaan zitten om na te nadenken. Er waren naar mijn inzicht drie opties: 1. Niks doen: Einde bedrijf, dus stoppen, 2. Remmen: kosten besparen en proberen uit te zingen of, 3. Vol gas: nieuwe activiteiten ontwikkelen en focus omgooien.
Na goed intern overleg hebben we voor het laatste gekozen. Dus vol gas, en met evenveel passie, hebben we ons gericht op van alles. Waaronder live streaming events. De techniek en de kennis hadden we gedeeltelijk al in huis en onze showroom bleek de perfecte locatie om een studio te realiseren’’.

En dat sloeg aan?
“Ja dat was natuurlijk even testen en uitzoeken, want ook al heb je de kennis en techniek, een livestream uitzending is toch nog wel even wat anders. Bij een live event kan je nog gemakkelijk wel even wat improviseren bij een ‘dood’ moment maar bij een livestream is dat ‘killing’. Dus we hebben veel geoefend en met name heel veel aandacht besteed aan een perfecte voorbereiding en regie. Dat is uiteindelijk ook ons ‘unieke onderscheidend vermogen’ gebleken: Voorbereiding in detail, uitgebreid draaiboek en strakke regie. Met (Friese) nuchterheid en tegen een eerlijke (Nijkerkse) prijs. We ontzorgen de klant vervolgens volledig, waardoor zij zich alleen maar op hun eigen verhaal of presentatie hoeven te focussen.’’
Sijmen vervolgt: ‘’Inmiddels verzorgen we in onze studio, maar ook op externe locaties, gemiddeld 2 à 3 streams per week (totaal al ca. 110 livestreams). Voor zowel regionale, nationale als internationale klanten hebben we productpresentaties, seminars, congressen, ledenvergaderingen, pub-quizzen en vrijmibo’s etc. verzorgd. Een mooie nieuwe dienst die ons door de lock-down heeft geloodst, maar ook zeker zal blijven.”

Waarom ben je lid geworden van de BusinessClub van Sparta Nijkerk? “Onze DJ’s Bob, Swen, Nick en ikzelf werden regelmatig gevraagd voor diverse ‘speciale momenten’ bij Sparta en het leek ons beter om dit allemaal onder de vlag van Showdesign op te pakken. Voort wat hoort wat, dus we besloten ook lid te worden van de BusinessClub. Leuk om daar nieuwe contacten te leggen en bestaande relaties te ontmoeten. Ik ervaar het als een zeer laagdrempelige club van betrokken ondernemers en supporters van Sparta. Er hangt echt wel een ons-kent-ons sfeertje waardoor je je er al snel thuis voelt.’’

Hoe zie je de toekomst voor je bedrijf?
“Erg positief. Want ik verwacht dat na de zomer het aantal live evenementen weer zal toenemen. Daarbij zal ook het live streamen wel blijven, dus dat biedt volop mogelijkheden om te groeien. En ook omdat we de ‘lock-down tijd’ gebruikt hebben om ons verder te ontwikkelen, nog efficiënter zijn gaan werken en onze techniek uitgebreid hebben, zie ik de toekomst met het volste vertrouwen tegemoet. Want ‘live buiten spelen’ is echt ons ding.’’

Kan Sparta daar nog iets in betekenen?
’In coronatijd is ons reclamebord geplaatst met de DJ’s van Showdesign; Swen, Nick en Bob. Dus ik ga er van uit dat wij nog meer aanwezig zijn en dat men ons nog beter zal weten te vinden.’’

Wil je nog wat toevoegen?
Ik hoop dat we snel weer op zaterdagmiddag samen kunnen proosten en een feestje kunnen bouwen. Dat er weer veel speciale Sparta momenten mogen komen waar wij als Showdesign bijdrage kunnen leveren’’. ‘The show can go on’ 

 

Sparta Nijkerk en Midland Tours verlengen samenwerking

Vol enthousiasme begon Midland Tours het afgelopen seizoen als trotse sponsor en vervoerder van het eerste elftal. Jammer genoeg werd eind oktober de competitie stilgelegd. Dat dit zo lang zou duren, had niemand verwacht. Gelukkig zijn de vooruitzichten voor het komende seizoen goed. We zijn dan ook blij om bekend te maken dat onze fijne samenwerking weer is verlengd.

Wij kijken uit naar de start van het seizoen, zodat we eindelijk weer kunnen gaan doen wat we mooi vinden; voetballen en reizen!

Wij wensen Sparta Nijkerk, de supporters en de mede sponsoren weer een mooi seizoen.

Gijs Beijers en Roel Arends Eigenaren Midland Tours

Op de foto: Gijs Beijers (staand) en Roel Arends (zittend) van Midland Tours

 

 

Roy de Ridder (Van den Tweel Groep) winnaar VDB Precisietrap 2020-2021!

Het mag dan een ultra-kort seizoen geweest zijn, er is wel degelijk gestreden om de bokaal die hoort bij de VDB Precisietrap. Het lijkt wel of de leden van de BusinessClub van Sparta Nijkerk met het jaar beter gaan trappen! Zoals gezegd kende dit seizoen wellicht erg weinig deelnemers, maar de winnaar vestigde echter wel een record door de bal, met militaire scherpte, op slechts 62 centimeter te plaatsen. En wie is die persoon met die fluwelen traptechniek? Niemand minder dan Roy de Ridder, financieel verantwoordelijk bij de Van Den Tweel Groep. Uit handen van voorzitter Nico Fiegen ontving De Ridder kortgeleden alsnog de bijbehorende wisseltrofee die hij met heel veel trots in ontvang nam. Er hield Roy maar één vraag dringend bezig: “Mag ik volgend jaar weer meedoen?” De Ridder zegt erop gebrand te zijn het record nog een paar centimeter scherper te stellen!

Op de foto:Nico Fiegen (links) en Roy de Ridder met de felbegeerde VDB Precisietrap wisseltrofee

Sponsor van de week: Autobedrijf Schueler

Door Nico Fiegen

Als er één autobedrijf in Nijkerk is waarvan iedere Nijkerker wel weet wáár dat gevestigd is, dan is het wel Schueler. Het bedrijf wordt wellicht vooral geassocieerd met Volkswagen, maar in de loop der jaren is Scheuler ook Audi, SEAT en Skoda gaan vertegenwoordigen (en dan willen we zeker niet voorbij gaan aan het dealerschap voor Volkswagen Bedrijfsauto’s).
We spreken Edward Westeneng, voor velen hét (goedlachse) gezicht van Schueler. Edward is regelmatig aanwezig in het Van den Tweel Vastgoed Businesshome en dat doet ‘ie zeker niet met tegenzin: “Qua naamsbekendheid is het volgens mij niet direct noodzakelijk dat we daar zijn, maar ik kom wél mijn klanten tegen en als Nijkerks bedrijf pur sang mogen we dan ook niet ontbreken bij Sparta Nijkerk. En, eerlijk is eerlijk, ons lidmaatschap heeft er soms zeker toe bijgedragen dat we zaken doen met mede-sponsors dus als we ergens het nuttige met het aangename kunnen combineren dan is het wel tijdens Het Middagje Sparta Nijkerk.”

Vraag Westeneng niet naar het bedrijf wat ‘ie vertegenwoordigt, want dan schuift hij direct naar het puntje van zijn stoel: “We zijn een echt mobiliteitsbedrijf. Aangezien we meerdere merken vertegenwoordigen kunnen we een enorm groot deel van de markt bedienen. Of het nu gaat om een Volkswagen Up! of een grote Volkswagen Crafter bakwagen, bij ons zijn de mensen aan het juiste adres. Wij bieden tevens alle vormen van leasing en financiering aan. Maar eh… natuurlijk kun je bij ons ook gewoon kopen!”
Om met enthousiasme te vervolgen: “Wij hebben loyale, gekwalificeerde mensen in dienst die ook het onderhoud en de reparaties volgens fabrieksvoorschriften kunnen uitvoeren. Mocht je een schade rijden dan is ook dát geen probleem voor ons, daarvoor hebben we universeel Schadebedrijf ASCA in huis!”

Het onderscheidend vermogen van Autobedrijf Schueler ligt in het feit dat zij qua klanttevredenheid al jarenlang zeer hoog scoren. Optimale klantbediening is het allerbelangrijkst en omdat zij hun klanten goed kennen (en zij Schueler op hun beurt), staan zij op dat vlak aan de top van de ranglijst. De medewerkers zijn er loyaal en het personeelsverloop is minimaal, zodat klanten vaak voor een langere tijd door één en dezelfde persoon geholpen worden. Dat wordt enorm gewaardeerd… zie Schueler maar als ‘een dorpsgarage in een stad’.

Het bedrijf heeft zich niet alleen aan de BusinessClub van Sparta Nijkerk verbonden omdat het zou gaan om volkssport nummer 1, maar op deze wijze denkt Schueler tevens bij te dragen aan het sociale leven en het maatschappelijk belang.
Westeneng opnieuw: “Regelmatig bezoeken van wedstrijden geeft al een ‘wij-gevoel’, we zijn allemaal fanatiek en willen graag dat Sparta wint. Natuurlijk is het ook erg prettig om samen met andere BusinessClub leden, onder het genot van een hapje en drankje, de wedstrijd te analyseren én te praten over eventuele ‘handel’. Want netwerken blijft ook belangrijk.”

Het zal niemand verbazen dat ook Autobedrijf Schueler een, op z’n zachtst gezegd, ‘vreemde tijd’ achter de rug heeft, de afgelopen 14 maanden. Toch draaide alles goed door en moest alleen de showroom tijdelijk gesloten blijven. Edward Westeneng bezweert dat men niet mag klagen over omzetcijfers maar dat dit niet vanzelf is gegaan: “Met de flexibiliteit van onze mensen lukt het ons echter nog steeds om succesvol te ondernemen.”
Op onze vraag naar de vooruitzichten, hanteert men een simpel motto: “Schueler bestaat al sinds 1899 en is altijd met de tijd meegegaan. In al die jaren zijn wij een gezond bedrijf gebleven. Dus we houden gewoon onze bewezen strategie vast.”

Op onze vraag of de BusinessClub het bedrijf nog ergens mee kan helpen is het antwoord eerlijk en simpel: “Niet direct. Jullie bieden ons een mooi podium en het is aan ons om er wat mee te doen. Uiteindelijk moeten wij zelf onze broek ophouden.”
Op het moment dat we ons gesprek willen beëindigen, steekt Edward Westeneng nog even zijn vinger op. “Wij willen niet nalaten de club en iedereen die daarbij betrokken is veel geluk toe te wensen. Wij willen de loyale mensen bij Sparta Nijkerk (en we weten echt wel wie dat zijn!) bedanken. Met heel veel waardering zien wij hoeveel tijd zij in de club stoppen. En o ja, dan maak ik meteen maar gebruik van de gelegenheid om vooral onze klanten te bedanken voor hun klandizie”, besluit hij met de welbekende lach op z’n gezicht.

Sponsor van de week: Batenburg Installatietechniek

Door Nico Fiegen

Zelfs (of misschien wel vooral) in economisch bijzondere tijden groeit het ledenbestand van de BusinessClub van Sparta Nijkerk gestaag. Zo werd onlangs Batenburg Installatietechniek welkom geheten bij dé club.
Batenburg Installatietechniek is werkzaam vanuit 6 vestigingen, t.w. Rotterdam, Twello, Ridderkerk, Nijmegen, Waalwijk en Nijkerk. Zij leveren en onderhouden elektronische klimaat- en beveiligingsinstallaties. Dankzij specialisaties in veiligheidstechniek en klimaatinstallaties, maar ook de service, het beheer en het onderhoud daarvan, helpen zij veel klanten in de utiliteitsbouw met een veilige, duurzame en meer efficiënte exploitatie. Samen met hun serviceafdeling zorgen zij ook voor preventief en correctief onderhoud, waardoor de gebruiker optimaal gebruik kan maken van de geleverde installaties.
Daarbij wordt gebruik gemaakt van 2 trends welke samenkomen in de motto’s:
• Smarter Focus: slim gebruik maken van de technologie om nieuwe ontwikkelingen voor klanten praktisch mogelijk te maken
• Brighter Tomorrow: energietransitie en verduurzaming voor een mooiere toekomst

Het is uiterst belangrijk dat de nieuwe techniek op de juiste wijze bijdraagt aan een veilige, innovatieve en comfortabele omgeving. Daarnaast is het ook van belang dat deze technieken niet alleen comfort opleveren maar ook tot een kostenbesparing leiden. Batenburg Installatietechniek combineert innovatieve technieken en technologieën door middel van één focus om uw omgeving comfortabel en veilig te maken en tegelijkertijd het energieverbruik te minimaliseren. Door meerdere functionaliteiten van een gebouw te koppelen kunnen zij een optimaal gebouw-beheersysteem ontwikkelen dat zeer gebruiksvriendelijk in gebruik kan worden genomen.
Elektrische apparaten worden vuil, verhit en ondergaan slijtage. Die apparaten kunnen zonder regelmatig onderhoud zorgen voor risico’s die kunnen leiden tot letsel en brand. Dit kan niet alleen grote gevolgen hebben voor de continuïteit van uw bedrijf maar het kan ook een boete opleveren wanneer blijkt dat ongevallen zijn ontstaan door nalatigheid. Daarbij kan uw verzekeraar er voor kiezen u aansprakelijk te stellen en geen schadeclaim uit te keren. Deze risico’s kunt u gemakkelijk voorkomen door uw onderhoud uit te laten voeren door één van de specialisten van Batenburg Installatietechniek.

Zij staan bovendien 365 dagen per jaar ’24/7′ voor u klaar. U beschikt altijd over één aanspreekpunt en vindt alle disciplines onder één dak. Met een onderhoudscontract bij Batenburg Installatietechniek bent u verzekerd van periodiek onderhoud aan uw technische installatie(s). Bovendien kunt u altijd rekenen op hulp bij storingen en noodgevallen. Zij bieden uiteenlopende pakketten voor onderhoud en service.
Meer info: www.batenburg.nl

Jubileumkrant Sparta Nijkerk

Sparta Nijkerk bestaat 90 jaar en dat werd deze week gevierd! De  Stad Nijkerk maakte voor én samen met Sparta Nijkerk deze mooie jubileumkrant vol verhalen, terugblikken en vooruit kijken.

Sponsor van de week: Porsche Centrum Leusden

Door Rijk Veer

 

“Het ‘wij-gevoel’ komt altijd sterk naar voren tijdens de middagen op de Ebbenhorst bij de wedstrijden van Sparta Nijkerk.” Aan het woord is Nijkerker André Bouwman, werkzaam bij Porsche Centrum Leusden als After Sales Manager. “Wij zijn al ruim 70 jaar officieel Porsche dealer en zijn het hart van Porsche Nederland, gevestigd op de campus van Pon in Leusden. Bij ons kun je terecht voor een nieuwe of gebruikte Porsche, ben je welkom in de werkplaats voor onderhoud en reparatie en verkopen we onderdelen via het magazijn.”

Bouwman vertelt verder dat zij daarnaast ook officieel Porsche Classic Partner zijn, wat betekent dat zij ook de klassieke Porsches onderhouden en repareren. “Kom dus gerust eens langs voor een bezoek aan ons bedrijf, wij bespreken graag of we iets voor je kunnen betekenen.”

Op de vraag waarom hij lid is geworden van de Businessclub van Sparta Nijkerk antwoordt hij enthousiast: “Ik ben zelf een echte Nijkerker en ook verbonden aan de club als trainer/begeleider van de JO9-4 waarin mijn oudste zoon speelt. Ik ben dus elke week wel op de Ebbenhorst te vinden. Daardoor was het voor mij logisch en gemakkelijk om aan te sluiten bij de mooie BusinessClub van Sparta Nijkerk. Voor ons is het een mooie manier om nog meer lokaal zichtbaar en aanwezig te zijn. En doordat dat ik er zelf vaak te vinden ben, sluit dit ook mooi aan met de visie van ons bedrijf om de meest persoonlijk Porsche dealer van Nederland te zijn. In ons bedrijf werken we niet vanuit het bedrijf, maar vanuit de mensen. De medewerkers van Porsche Centrum Leusden zijn namelijk het bedrijf. Zij maken samen als team Porsche Centrum Leusden! En dat geeft onze klanten het warme, herkenbare en ‘lokale’ gevoel wat je toch wilt hebben als klant?”

Zoals André al eerder aangaf, vindt hij dat het ‘wij-gevoel’ altijd sterk naar voren komt tijdens ‘Het Middagje’ op de Ebbenhorst bij de wedstrijden van Sparta Nijkerk. Hij vult aan: “En het mooie is dan te zien, dat het ‘wij-gevoel’ verder gaat dan alleen die zaterdag. Verschillende ondernemers weten elkaar te vinden in mooie samenwerkingen. Dus één van de voordelen om lid te zijn van de BusinessClub van Sparta Nijkerk, is dat de ondernemers elkaar snel weten te vinden en open staan voor juist die lokale samenwerkingen.”

Op de vraag of hij in het bedrijf veel hinder heeft ondervonden van de corona- crisis, zegt hij resoluut: “Het belangrijkste is dat onze medewerkers gezond gebleven zijn tijdens deze crisis en dat we er samen als een echt team staan voor elkaar en onze klanten. Ik wist al dat we een fantastisch hecht team hadden, maar de crisis heeft dit nog een keer bevestigd en versterkt. Heel gaaf om te zien hoe ons team elkaar zo door deze toch lastige periode heen helpt.”
“Qua veranderingen hebben we snel in kunnen spelen op de toch veranderende markt binnen de automotive business. Wanneer je showroom namelijk dicht gaat, zul je toch op een andere manier moeten zorgen dat je in contact blijft met de klanten of prospects. Normaal lopen onze klanten zo naar binnen voor een bak koffie, sluiten ze aan bij de altijd gezellige vrijdagmiddagborrel aan de bar midden in onze showroom of, bij mooi weer, op ons Porsche terras. Dat was allemaal niet mogelijk en ook de evenementen lagen volledig stil, dus zijn we op diverse andere manieren met onze klanten in contact gebleven. Door middel van een persoonlijk kaartje van de verkoper, een leuke Valentijns-actie, of gewoon even dat belletje met; hoe gaat het met je? Vaak klein, maar heel persoonlijk! En dat wordt enorm gewaardeerd. Hierdoor zijn we altijd in contact met onze klanten gebleven en hebben we toch nog heel veel Porsches mogen afleveren aan onze klanten.
Gelukkig zijn de vooruitzichten heel goed, zeker met onze brede modellijn van Porsche”, om met trots te vervolgen: “Extra trots zijn wij op het net nieuw geïntroduceerde, volledig elektrische model: de Porsche Taycan Cross Turismo!”

“Tevens hebben we versneld een aantal grote digitale veranderingen doorgevoerd waardoor wij in staat zijn als eerste te reageren op de veranderingen in de automotive wereld. Digitale veranderingen in de werkplaats, maar bijvoorbeeld ook een digitale showroom voor onze pre-owned modellen (voor meer info: preownedshowroom.nl. Dus mocht je een mooie, jong gebruikte Porsche zoeken, dan hebben we altijd zo’n 100 gebruikte Porsches in onze pre-owned showroom op voorraad. Genoeg keus voor een ieder!”

Wij willen natuurlijk graag weten of wij hem daar als BusinessClub op de één of andere manier bij van dienst kunnen zijn? “Ik zie regelmatig BusinessClubleden ons bedrijf binnenstappen. Zowel voor een bezoek aan de showroom, als ook voor een werkplaatsafspraak. Dus de BusinessClub helpt ons zeker al in de lokale bekendheid. Zo vind ik het Sparta Nijkerk Prikbord een mooi communicatie- en contactmiddel voor de BusinessClubleden. Wijzelf maken er echter weinig gebruik van, omdat we elkaar ook buiten het Prikbord snel weten te vinden.”

Dat André Bouwman een echte voetballiefhebber blijkt wel uit zijn hartekreet: “Mijn wens is dat we snel weer met z’n allen weer heerlijk kunnen gaan genieten van die mooie voetbalmiddagen op de Ebbenhorst. En dat nog meer sponsoren zien dat aansluiting bij de BusinessClub van Sparta Nijkerk niet alleen voordelen voor het bedrijf heeft, maar ook gezelligheid van het Middagje Sparta met alle sponsoren bij elkaar. Win – win dus!”
De Porsche-man in hart en nieren kan het vanzelfsprekend niet nalaten om gepassioneerd te zeggen: “En mocht je op zoek zijn naar een nieuwe of gebruikte Porsche, een afspraak bij de werkplaats nodig hebben, onderdelen nodig hebben of andere vragen over Porsche hebben, spreek mij gerust aan op zaterdag tijdens het Middagje Sparta in de BusinessClub. En wellicht rij jij deze zomer nog in een mooie Porsche rond!”

 

Gezocht: Volkswagen Wedstrijdbaljongen/meisje

HELDEN en HELDINNEN tussen de 10 en 14 jaar die de wedstrijdbal veilig naar de middenstip brengen!

Doe jij ’m onder je arm? De officiële wedstrijdbal. De bal waar het Nederlands elftal vanaf 13 juni hopelijk heel vaak mee gaat scoren dit EK. Vóór de wedstrijd begint, moet iemand ’m bewaken en veilig naar de middenstip brengen.

Heb jij het in je? Bewijs het maar!