19 oktober 2024

Wedstrijdverslag Sparta Nijkerk – SC Genemuiden

Gerard Kok.
Na de wedstrijd van vorige week zaterdag, toen wij blij mochten zijn met toch nog 1 punt (had ik best wel moeite mee) moest ons Spartaanse keurkorps deze week thuis aantreden tegen SC Genemuiden. Weer een zware tegenstander maar in deze competitie zijn er geen kneuzen, iedereen kan van iedereen winnen maar zeker ook verliezen. Daar zijn we ons inmiddels pijnlijk van bewust. Maar aan het eind van de middag stond er een hele fijne 4-1 uitslag op het scorebord van de Ebbenhorst. Na de vorige week was dit een hele welkome overwinning. We blijven in het spoor van de koploper en bezetten nu de derde plek op de ranglijst.

In de opstelling geen verrassingen, die was gelijk aan die van vorige week.
De Nijkerkers hadden er zin in, zoveel was al snel duidelijk. Maar het eerste gevaar kwam van de gasten uit Overijssel, Marc Magan vuurde een schot af op de goal van Ischa Bouwman maar deze wist ‘m met zijn vingertoppen over de goal te tikken. Na twaalf minuten wisten ook de Nijkerkers voor gevaar te zorgen in het Genemuidense strafschopgebied en een bal werd van de lijn gewerkt. Toch waren het de Gelderse gastheren die de openingstreffer mochten laten aantekenen. Een vreemde bal voor de goal van Hidde Streutker werd door Christos Ibrahim op waarde geschat en hij was het die de 1-0 op het scorebord liet verschijnen.

Na een halfuur spelen werd de ijverige Kevin Sterling neergehaald binnen de beruchte zestienmeterlijn. De goed leidende scheidsrechter Maurice Paarhuis restte niets anders dan de bal op de stip te leggen. Tyrone Fonville mocht het dit keer proberen en hij faalde niet 2-0.

In de zesendertigste minuut was onze Tyrone weer gevaarlijk aanwezig voor de goal van Streutker maar nu raakte hij de paal. Na een vermakelijke eerste helft stond er bij rust een “redelijk comfortabele” 2-0 stand op het scorebord. Ja sorry hoor maar ik doe het even tussen aanhalingstekens want het blijft wel Sparta Nijkerk hè. Je moet altijd een beste slag om de arm houden! Te vaak te wisselvallig om het echt te betitelen als comfortabel.

Maar na de thee maakte Tyrone Fonville meteen de 3-0, voor mij het signaal om over te schakelen van “redelijk comfortabel” naar “comfortabel”. (Aanhalingstekens blijven toch nog even). Er waren nog drieënveertig minuten te gaan dus….. Met nog een dik halfuur te spelen was het weer de flitsende Tyrone Fonville die een afstandsschot afvuurde op Hidde Streutker. Met zijn vuisten wist Hidde het schot van Tyrone onschadelijk te maken. Met nog een kwartier op de klok deden de mannen van René van der Weij wat terug en Marc Magan scoorde de 3-1. In de achtentachtigste minuut mochten Franslyn Nsingi en Mourad el Haddouti invallen bij de Nijkerkers. Mourad vond dat tijd genoeg om te scoren, met een fraaie lob wist hij Streutker te passeren 4-1. Met je debuut in het eerste van de Nijkerkers meteen binnen een paar seconden scoren, dat is nog eens een visitekaartje afgeven!

Een hele fijne en meer dan terechte overwinning voor de mannen van Bert van Hunenstijn. Volgende week in Rijssen eens kijken of we dit kunnen herhalen tegen onze vrienden van Excelsior’31.

Wissels Sparta Nijkerk:

60. Raymond Huizing erop voor de ijzersterk spelende Kevin Sterling.
70. Victor van der Linde erop voor Sam Krant.
70. Wesley de Laat erop voor Chima Anyasi.
88. Mourad el Haddouti erop voor Christos Ibrahim.
88. Franslyn Nsingi erop voor Tyrone Fonville.

Foto’s van Arjen Gerritsma.