Sponsor van de week: ProComm
Sponsor van de week : ProComm
Door: Leonie van Bloemendaal.
Voor deze week stond ProComm op het programma. Een van onze eerste sponsoren die te maken kreeg met het Corona virus, nog voordat het überhaupt in Nederland was.
ProComm houdt zich sinds 1996 al bezig met het vinden van de juiste promotionele artikelen voor hun klanten. Dan rijst de vraag: wanneer iets het “juiste” is… Dat krijgen zij boven tafel door heel aandachtig en met veel know-how de doelstelling van de klant boven water te halen. ProComm biedt een fullservice concept (dus van idee tot aflevering bij de klant) voor alle kerstpakketten, jubilea-cadeaus, textiel, bedankjes, give-aways voor bijvoorbeeld beurzen, gadgets en promotieartikelen voor evenementen. Echt van alles dus. Het onderscheidend vermogen zit niet alleen in het fullservice concept, ook zijn zij lid van WAGE. WAGE is een wereldwijd netwerk dat slechts één professioneel promotioneel bedrijf per land selecteert. Dit netwerk wordt gebruikt om intensief en open de creatiefste ideeën, trends, nieuwe producten en de daarbij behorende gecertificeerde producenten te delen.
Wilco Schoonderbeek, accountmanager/’PreCentator’, geeft een blik in het wel en wee van ProComm in deze bijzondere tijd
Reden om lid te zijn van de Business Club bij Sparta Nijkerk, is dat ProComm echt een regionale functie heeft. Dat vinden we ook belangrijk, om met maximaal een half uur om tafel te kunnen zitten bij de klant als dat nodig is. We hebben geen webshop, omdat we echt face-to-face om tafel zitten bij onze klanten. Daarnaast zijn er altijd personeelsleden geweest met binding met Sparta, doordat ze daar voetbalden en in Nijkerk woonden. Dat is trouwens nog steeds zo. En de gezellige en informele sfeer spelen natuurlijk ook een grote rol. Sponsor zijn van Sparta is een mooie manier om zo regionaal een steentje bij te dragen. Zo hebben we in 2018 voor de Harry Hamstra Cup alle zonnebrillen mogen leveren, het was een mooi gezicht om iedereen vanuit de hele regio met ‘onze’ zonnebrillen te zien lopen. Inmiddels kennen we veel leden en kunnen we dat ook inzetten om ons klantenbestand uit te breiden. Als je klanten ook informeel kent, kan je ze nog beter van dienst zijn!
Wat merk je van de Corona-virus situatie in je bedrijf?
Toen in Nederland iedereen nog in de krant las over dat China getroffen was door een of ander virus, merkten wij al dat het grote impact had voor onze business. Dit was eind 2019. Leveringen liepen vertraging op, of de communicatie met fabrikanten stokte. Toen het virus eenmaal in Nederland was, was de ramp voor onze branche niet te overzien. Evenementen, beurzen, (EK-)voetbal etc, alles stond tot nader order on hold… niemand wist en weet voor hoe lang. Hiervoor regelen wij normaal gesproken veel promotionele artikelen. Je kunt je voorstellen wat voor gevolgen dat heeft… Naast de evenementen zijn er veel bedrijven die logischerwijs even pas op de plaats maken met hun marketinguitgaven. Ook dat raakt ons heel direct. Op dit moment wordt er door ons team grotendeels vanuit huis gewerkt. Het grootste gedeelte dat wij doen is natuurlijk marketing gerelateerd. We hebben normaal gesproken veel brainstormsessies met collega’s. Nu doen we die brainstormsessie online. Dat werkt prima, maar is echt anders.
Wat zijn jullie vooruitzichten?
Dat is best lastig om aan te geven. Het is namelijk nog niet duidelijk wanneer de herstart mag plaatsvinden van evenementen en wanneer bedrijven weer gaan denken aan “normale marketing”. We hebben gelukkig wel reden om positief te blijven. We hebben veel vaste klanten die ons orders gunnen, juist nu. Dan zie je ook dat dat persoonlijke contact zo belangrijk is en ook in zo’n nare tijd je juist kan helpen. Ook hebben we veel klanten die terug blijven komen. Dat is eigenlijk de beste reclame.
We zijn op dit moment ook al druk bezig met voorbereidingen voor het laatste kwartaal. Denk hierbij aan kerstpakketten, ludieke acties rondom sinterklaas. En ook voor bedrijven die hun personeel willen bedanken voor hun bijzondere inzet in deze Corona-tijd, of een hart onder de riem willen steken door ze juist nu een leuk pakket aan te bieden. We waarderen het bijzonder dat onze vaste klanten, ons nu “gewoon” weten te vinden.
Kan de Business Club je hier op een of andere manier bij behulpzaam zijn?
We zijn op dit moment hard aan het werk voor een van de andere sponsoren van Sparta. En het prikbord is ook een mooie manier om elkaar te kunnen helpen. We gaan graag, digitaal of op gepaste afstand uiteraard, met sponsoren aan de slag om leuke en/of praktische ideeën voor het personeel of relaties te bedenken.
Naast dat we voor iedereen natuurlijk goede gezondheid wensen, hoop ik snel weer terug te kunnen naar normale zaterdagen…daar kijken we enorm naar uit!
Nachtegaalsteeg 1
3862 WJ Nijkerk