Sponsor van de week: Djops Uitzendgroep
Sponsor van de week : Djops Uitzendgroep
Door Tyno Koelewijn
‘Doen waar je goed in bent’ Dat is de slogan en heldere merkbelofte van Zilversponsor Djops Uitzendgroep.
Ik heb een afspraak aan de Ohmstraat in Nijkerk waar Djops alweer een paar jaar is gevestigd na te zijn gestart op een locatie in Hoevelaken. De huidige, drie etages tellende, locatie oogt open en gastvrij, ondanks de aanwezige voorzieningen en maatregelen tegen corona. De huisstijl is goed doorgevoerd en het pand ademt Djops. Ook hiervoor geldt: Doen waar je goed in bent!
Gastvrij zijn ook de drie mannen waar ik de afspraak mee heb: Hans Appeldoorn, Marco Kints en Fernando Heyliger. Die laatste is sinds kort toegetreden als strategisch partner van Djops.
Maar het begon allemaal precies 6 jaar geleden. Toen startten Hans Appeldoorn en Marco Kints hun uitzendbedrijf Djops. Hans weet het nog hoe het tot stand kwam: ‘’Ik had bij toeval, door een toen lopende businessclubactie ‘aanvoerdersband voor de buffetsponsor’, contact met Marco en we raakten aan de praat. Toen tijdens dat gesprek mijn plannen om een uitzendbureau te willen gaan starten ter sprake kwam was Marco als oud collega direct geïnteresseerd. Een paar gesprekken verder was het beklonken en besloten we als compagnons de stap te gaan maken. Je kan dus stellen dat de basis is gelegd binnen de BusinessClub van Sparta.” Marco vult aan: ‘’Er volgde een periode van volop brainstormen over hoe het bedrijf vorm te geven, naam, een logo en de te volgen strategie. Met wat professionele hulp van buitenaf werd er al snel een compleet bedrijfsplan gevormd en werd er op 1 april 2015 gestart onder de naam Djops met de merkbelofte: Doen waar je goed in bent!”
Fernando: “Nog steeds een merkbelofte die staat als onderscheidend vermogen. Onze belofte als uitzendgroep aan de arbeidsmarkt door onlosmakelijk voor de mens te kiezen. Waarbij we de potentie van mensen inventariseren, inschatten en koppelen aan de vraag van de opdrachtgever. Mooi werk, mensenwerk.”
Volgens Hans is focus op het tot stand brengen van de juiste match zeer belangrijk. ‘’Met ons talent, ondernemerschap en karakter maken we met onze medewerkers aantoonbaar het verschil binnen de branches Logistiek, Techniek, Bouw en Facilitair. We zijn trots op de partnerships met onze opdrachtgevers die hierdoor zijn ontstaan.”
Inmiddels heeft deze filosofie en strategie in 6 jaar tijd geleid tot een betrokken en toegewijd lokaal team en is er naast de vestiging in Nijkerk ook een mooie vestiging in Harderwijk geopend. De (vak-) mensen die Djops plaatst / uitzendt, worden met regelmaat door het betreffende bedrijf in vaste dienst genomen. Dat zegt veel over de kwaliteit. Naast de lokale krachten zet Djops, indien nodig en gewenst, ook arbeidsmigranten uit de EU in.
Dus de basis is gelegd bij de BusinessClub. Maar wat is de reden dat jullie als Djops ook direct sponsor werden?
‘’Clubliefde!’’ roepen Marco en Fernando bijna in koor. Marco en Fernando zijn samen goed voor zo’n 60 jaar aan clubtrouw. Zelf voetballen, kinderen die er voetballen en jeugdtrainerschap. Hans is als jeugdleider en zijn jarenlange betrokkenheid bij de BusinessClub (als bestuurslid en gastheer van het businesshome) ook een bekend gezicht op de Ebbenhorst. Je kan wel stellen dat het echte Spartanen zijn en dus een vanzelfsprekendheid dat ze ook direct sponsor werden. Of om maar eens de helft van bekend citaat te gebruiken ‘echte Spartanen worden sponsor’. Ze vervolgen: “Daarnaast is het businesshome tijdens een ‘middagje Sparta’ een mooie gezellige en zakelijke ontmoetingsplek voor Nijkerk. En dat gecombineerd met de goede prestaties van ‘ons eerste’ zijn voldoende argumenten voor onze keuze om aangesloten te zijn en te blijven bij de BusinessClub van Sparta. Het ‘wij gevoel’ ontstaat dan ook, eerlijk gezegd, vooral door het hebben van een leuke sportieve en ontspannen middag. Dat is prettig en daardoor ontstaan er weer mooie, nieuwe kennismakingen. Soms zelfs eerste zakelijke verkennende gesprekken. En natuurlijk samen een biertje drinken!”
Maar niet alleen Sparta wordt ondersteund door Djops. Als een echt Nijkerks bedrijf, die midden in samenleving staat, dragen ze ook een steentje bij aan andere Nijkerkse (sport-) verenigingen.
Momenteel hebben we nog steeds te maken met de langdurige gevolgen van de corona pandemie. In hoeverre is dit van invloed op jullie bedrijfsvoering?
“Zoals ieder bedrijf hebben ook wij te maken met het meer dan vervelende Covid-19 virus. Met de daarbij behorende zorg voor onze collega’s, uitzendkrachten en opdrachtgevers. Daarnaast zijn we actief in een tak van sport waarbij, ook in onzekere tijden, vaak een beroep op wordt gedaan. Door de vraag naar flexibele inzet van personeel. Voor zover je dan over een voordeel mag spreken.”
Hoe zien jullie de vooruitzichten voor Djops?
“Ons heldere streven is de beste te worden in de regio. Daar gaan we voor! En gezien de kwaliteit van onze medewerkers (waaronder een aantal ras-Spartanen) zien we dat met het volste vertrouwen tegemoet.” Hans: “We houden onze focus op de reeds bewezen kwaliteit en niet op de kwantiteit. Maar als de vraag naar die kwaliteit leidt tot groei is dat vanzelfsprekend een mooie ontwikkeling.” Marco: ”De ontwikkeling in arbeidsmarkt is nog volop gaande en ondanks dat de politiek dat verder wil regulieren door ‘vast werk, minder vast’ en ‘flexibel werk minder flexibel’ te maken blijft de vraag naar flexibele werknemers bestaan. Zowel in een goede economie, door de behoefte aan extra capaciteit, alsook in een mindere economie door de inperking van de risico’s en kostenbeheersing.”
Kan de Sparta BusinessClub hierin behulpzaam zijn en hebben jullie nog een doel of wens die jullie willen delen met de ander sponsoren?
“Ja zeker! Door het bij elkaar (blijven) brengen van vraag en aanbod in een gezellige, zakelijk omgeving. Bedrijven voorstellen en te koppelen aan elkaar. Daar kan de BusinessClub zeker een steentje aan bij dragen. En een mooi doel is om samen de beste te willen zijn, zowel de BusinessClub als de vereniging Sparta en natuurlijk onze selectie. En dit uiteindelijk te bekronen met een kampioenschap! Tegelijk is dat uiteraard ook onze wens. Altijd streven om de beste te willen zijn, daar zit ook onze kracht!”
Willen jullie nog iets kenbaar maken?
“We willen graag van de gelegenheid gebruik maken om Fernando (als kind van de club voor velen geen onbekende) voor te stellen aan de BusinessClub als ondernemer bij Djops.”
Zoals boven in de inleiding reeds gemeld, is Fernando toegetreden bij Djops als strategisch partner. In die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor de interne aansturing van de medewerkers en samen met Hans en Marco voor de strategische groei vanuit de partnerships met de opdrachtgevers. En natuurlijk zal Fernando ook vrijwel elke zaterdag aanwezig zijn bij de BusinessClub namens Djops Uitzendgroep. En daar is ie ook best goed in!
De Spartanen van Djops!!
Nachtegaalsteeg 1
3862 WJ Nijkerk