Seizoen 2020 – 2021 gestart!
Extra taken door onze stewards in Corona-tijd op geweldige wijze uitgevoerd: petje af!
Het organiseren van een voetbalclub in Corona-tijd valt niet mee. Voor sommige van onze vrijwilligers en functionarissen leiden de Corona-maatregelen tot veel extra werk: dit geldt bijvoorbeeld voor onze clubhuisbeheerder, onze accommodatiebeheerder, onze business-club en waarschijnlijk vergeet ik hier nog een aantal vrijwilligers en functionarissen. Ik hoop dat zij me vergeven.
Maar degenen die er het meeste werk bijkregen zijn onze stewards! Reden om hen in deze column in het zonnetje te zetten.
Het begon al toen we begin mei weer mochten beginnen met de jeugdtrainingen. De jeugdtrainingen waren toegestaan, maar toeschouwers mochten niet het complex op. Dus moest er toegangscontrole komen en gold de 1,5 meter regel. Vanaf de start is dit opgepakt door onze stewards, vrijwilligers namens de opleidingscommissie en bestuursleden. Maar meer en meer namen de stewards deze taken over. Elke trainingsavond waren zij aan de poort te vinden. Zij voerden hun taken op een vriendelijke manier uit. Gelukkig accepteerden ook de ouders van jeugdleden dat zij niet op ons complex mochten komen en verliep het toezicht vlekkeloos. Vanaf 1 juli mochten onze toeschouwers gelukkig weer het complex op. Daarmee verviel deze taak.
Toen in juli de oefenwedstrijden van ons eerste team startten, kregen onze stewards weer nieuwe uitdagingen. De 1,5 meter regel bleef gelden, maar er gold in eerste instantie ook een maximum van 250 toeschouwers. Dus moesten de aantallen toeschouwers worden geteld.
Niet veel later besloten we om het maximum aantal toeschouwers op te hogen. Daarom was het verplicht dat de toeschouwers zich registreerden en een geprinte email als toegangsbewijs meenamen. Niet iedereen was echter in staat de email te printen waardoor er ook aan de poort nog veel geregeld moest worden.
We zijn nu weer een stapje verder, maar zien dat het aantal personen in de kantine en op het terras de bottleneck is geworden. Vandaar dat we bij de wedstrijd op 5 september het aantal personen in de kantine en op het terras moest worden gereguleerd. Ook hier droegen onze stewards aan bij.
Hopelijk is deze taak binnenkort niet continu meer nodig: we hebben afgelopen week toestemming gekregen van de gemeente Nijkerk om ook bij de kringloop een terras neer te zetten. Uiteraard moet iedereen die wat drinkt wel zitten.
Maar om het even samen te vatten: onze stewards hebben de afgelopen tijd hun taken op geweldige wijze uitgevoerd. Dank daarvoor en petje af!
Met vriendelijke groet,
Johan Evers, voorzitter
Nachtegaalsteeg 1
3862 WJ Nijkerk