Regels, wetenswaardigheden en programma A+B Adviesgroep / OJK toernooi 2024
Het aantal deelnemers is dit jaar iets gedaald ten opzichte van de editie 2023 en zakte van 65 naar 64 teams.
Deze teams zullen een poging doen om één van de 3 felbegeerde prijzen binnen te halen.
Onder het toeziend oog van de organisatie is dit jaar de loting verricht door titelverdediger Tom Krijkamp van de Lullo’s. Het was voor de organisatie even puzzelen om de juiste poule samenstelling uit de hoge hoed te toveren. Toch is dat ook dit jaar weer gelukt.
Bij het A+B Adviesgroep / OJK toernooi spelen in 4 poules van 4 en de nummers 1 en 2 spelen vervolgens om de plaatsen 1 t/m 8 te beginnen met kwartfinales en de nummers 3 en 4 strijden om de plaatsen 9 t/m 16.
De winnaars van de kwartfinales spelen vervolgens de halve finales en tot slot de finale.
Bij het A+B Adviesgroep / OWK toernooi spelen de nummers 1 & 2 halve finales en vervolgens de finale.
Bij het A+B Adviesgroep / OLK-toernooi spelen de nummers 1 van alle poules en de 2 beste nummers 2, de kwart- en halve finales en de finale die de einduitslag zullen bepalen.
Bij gelijke stand in de poule beslist in eerste instantie het doelsal¬do; is dat ook gelijk dan beslist het aantal doelpunten vóór; mocht dat ook nog geen beslissing opleveren dan wordt gekeken naar het onderlinge resultaat en is dat zelfs gelijk dan zullen 3 straf¬schoppen per team moeten gaan uitmaken wie verder gaat.
Er wordt gespeeld op 6 veldjes die zich op het A-veld, het T-veld en B-veld bevinden!
Ieder team speelt met 6 veldspelers en één keeper, en er mag doorlopend (volgens de regels) worden gewisseld. Verder zijn dezelfde regels van toepassing als in de zaal, met die toevoeging dat op het veld wat meer lichamelijk contact kan worden getolereerd. Neem goed notitie van de regels zodat u niet voor verrassin¬gen komt te staan tijdens het toernooi.
Al om 09.00 uur wordt begonnen met de eerste partij en we hopen het laatste fluitsignaal zo rond vijf uur te laten klinken afhankelijk van de weersgesteldheid uiteraard deze dag. Immers we hebben inmiddels de nodige ervaringen opgedaan. U begrijpt dat nog steeds onze maatstaf is: de veiligheid van de deelnemers heeft absolute prioriteit!
De wedstrijden duren 15 minuten. Na het centraal gegeven begin/en eindsignaal gaat de tijd voor de volgende wedstrijd meteen lopen. De scheidsrechters en toernooileiding hebben de mogelijkheid om een team die niet tijdig verschijnt op het aanvangstijdstip van een wedstrijd direct een tegendoelpunt te geven! Het is dus zaak om tijdig voor de wedstrijden aanwezig te zijn!
Eindigt een wedstrijd vanaf de achtste finales in een gelijkspel dan zullen 3 strafschoppen per team vanaf 10 meter uitkomst moeten brengen welk team door¬gaat, deze worden genomen in de kweekvijver. Is de stand na 3 pingels nog gelijk dan wordt om en om doorgegaan tot de beslissing is gevallen.
De teams dienen voor hun eigen tenues te zorgen. Er zullen zijn hesjes aanwezig voor het geval twee teams identieke tenues dragen. De wedstrijden zullen onder leiding staan van ervaren / deskundige scheids-rechters.
BELANGRIJK
Mocht u het onverhoopt toch een keer niet eens zijn met de beslissing van één van die scheidsrechters dan hopen wij dat u desondanks toch begrip en respect voor zijn beslissing weet op te brengen en in het achterhoofd heeft dat het allemaal maar een spelletje is, een heel erg leuk spelletje weliswaar, maar toch! Daarnaast is er per veld maar 1 wedstrijdbal aanwezig, wordt de bal eens overgeschoten dan is het zaak dat die weer opgehaald wordt en met diezelfde bal wordt verder gespeeld, ervaring heeft geleerd dat iedere ploeg hier evenveel hinder van ondervind. We rekenen op jullie medewerking!
BELANGRIJK
De toernooileiding zal dit jaar wederom in handen zijn van wedstrijdleider Jan van den Hoff en de OJK. In gevallen waarin bovenstaande regels niet voorzien beslist de organisatie over de te nemen maatregelen. De wedstrijdleiding zal dit jaar weer bij de tribune van de Business Club zijn zoals vanouds.
BELANGRIJK
Diegenen die geen lid zijn van Sparta en niet aan een sportkeuring zijn onderworpen dienen er rekening mee te houden dat de ze deelnemen op eigen risico. Op deze dag zal er medische assistentie worden verleend door verzorgers/fysiotherapeute(n) en EHBO, om bij eventuele calamiteiten eerste hulp te verlenen. Laten we hopen dat zij een rustige dag krijgen. De kleedkamerindeling treft u op de dag zelf aan op het publicatiebord in de hal en de kleedkamer deuren zelf.
HEEL BELANGRIJK
Het bestuur van v.v. Sparta Nijkerk heeft in samenspraak met de kantinebeheerder en de organisatie besloten dat er IN DE KLEEDKAMERS EN OP EN LANGS DE VELDEN op last van de nieuwe Gemeentelijke richtlijnen GEEN ALCOHOLISCHE DRANKEN genuttigd mogen worden. De afgelopen periode zijn er verschillende controles door de Gemeente uitgevoerd. Bij overtreding hiervan riskeert Sparta Nijkerk een boete van maar liefst € 2.500,-. Bij overtreding zal dit door het bestuur van Sparta Nijkerk op de betrokkene(n) worden verhaald. We hopen als organisatie dat dit niet nodig hoeft te zijn. We willen immers graag na afloop van de wedstrijden gezamenlijk onder het genot van een sapje het seizoen op een prettige & gezellige wijze afsluiten.
De kantine is zaterdag geopend van 08.30 tot 19.00 uur, evenals Perron 31, daar zal ook verder het avond deel plaatsvinden. De kleedkamers zullen zo rond 19.00 uur sluiten.
TOT SLOT
Daarnaast hopen we dat een ieder de sportieve plicht wil vervullen zolang hij of zij nog de wei in moet om te spelen geen alcohol te nuttigen ter voorkoming van blessures.
OJK
Scan onderstaande QR-code voor het programma
Allemaal veel plezier en een sportieve dag!
Nachtegaalsteeg 1
3862 WJ Nijkerk