Instructies voor het gebruik van doelnesten en kleedkamers
Doelnesten:
De meeste voetballers onder ons zullen al wel gezien hebben dat de 3 doelnesten op De Ebbenhorst inmiddels zijn ingericht. Er staan verschillende kleuren borden bij de Kringloop, tussen het B- en het C-veld en tussen het D- en het E-veld
Door het slechte weer en de vele afgelastingen is de introductie min of meer in het water gevallen, maar vanaf volgende week gaan we er echt werk van maken. Het volgende is de bedoeling:
Aanstaande maandagmiddag 16 maart zal de Ouwe Stomp de doelen met tape in de kleuren rood, groen en blauw coderen. Vanaf maandagavond kunnen die doelen dan bij de Kringloop opgehaald worden en vanaf dat momentplaatst elk team ná de training of de wedstrijd de gebruikte doelen in het doelnest met dezelfde kleur als het doel. Vanaf volgende week treffen we dus nergens meer ‘zwerfdoeltjes’ aan. Let op: hier wordt nadrukkelijk op gecontroleerd en bij overtredingen zullen er maatregelen volgen! Alleen wanneer er met zekerheid gezegd kan worden dat de doeltjes door een opvolgende groep per direct gebruikt gaan worden kunnen de doelen blijven staan. Worden ze echter niet meer gebruikt, dan blijft de groep die ze heeft achtergelaten verantwoordelijk.
Kleedkamers:
In diezelfde lijn wordt ook het gebruik van de kleedkamers strakker aangetrokken. Het komt te vaak voor dat de schoonmakers een zwijnenstal of zelfs vernielingen aantreffen. De richtlijn wordt dat het elftal dat staat ingeroosterd voor een bepaalde kleedkamer (het rooster hangt o.a. voor het wedstrijdsecretariaat) verantwoordelijk is voor het correct achterlaten van die kleedkamer. Onder correct verstaan we uiteraard ‘heel’ en bij ernstige zandvervuiling in ieder geval even met de trekker behandeld. Geen schoenen uitkloppen op de muren, geen modder op het plafond, geen misbruikte toiletten, ach we kunnen het allemaal zelf wel verzinnen. Het excuus ‘het was al een bende’ wordt niet meer geaccepteerd. Het ingeroosterde elftal is verantwoordelijk en wanneer die een bende aantreffen dan melden ze dat per direct en mét een paar foto’s aan de leider van het team, die dat dan vervolgens weer opschakelt richting coördinatoren en bestuur.
Ook hierop vanaf volgende week intensieve controle en waar nodig disciplinaire maatregelen.
Het klinkt allemaal nogal streng maar wanneer we ons allemaal aan de afspraken houden dan is er verder niets aan de hand.
Dank voor de medewerking.
Het bestuur
Nachtegaalsteeg 1
3862 WJ Nijkerk